مشاوره رایگان: 09109107280

سم برای ساس (بهترین سم برای ساس چیست؟)

0 1403/01/06

 امروزه اهمیت دادن به نظافت و تمیزی خونه برای خانم های خانه دار حرف اول را می زند. همه دوست داریم در محیطی تمیز و عاری از هرگونه حشرات بیماری زا زندگی کنیم. اگه دوست دارین بدونین که ساس چیست؟ بهترین سم برای ساس چه سمی هست؟ و همه راه های از بین بردن ساس رو بشناسین و حتی با انواع سم خارجی برای ساس آشنایی پیدا کنین؟ پس حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین.

ساس ها در دسته حشرات و راسته نیم بالان و خانواده بسترساسان طبقه بندی میشن و موجودات ریزی هستن که شاید با چشم معمولی به راحتی نتونین اون ها رو ببینین. این حشرات در خونه ها در لای درزهای تشک ها و بالش ها حتی شکاف های موجود در منزل به راحتی قایم میشن و چون فعالیت خودشون رو در شب انجام میدن اکثر اوقات نمی تونیم اون ها رو ببینیم یا پیدا کنیم. ولی خب اگه تو خونه ای این حشره مضر پیدا بشه باید در اسرع وقت با پیدا کردن و استفاده از یک سم مناسب برای ساس اقدام به پاک سازی اون ها کرد چرا که در دراز مدت می تونن تکثیر زیادی داشته باشن و هم در صورت مکیدن خون انسان می تونن باعث بروز بیماری و حساسیت در انسان بشن. همچنین ظاهر این حشرات چندان حال به هم زن بوده و خود حضور اون ها و دیدن اون ها در خونه می تونه اثرات روانی خوبی نداشته باشن. بنابراین کنترل و از بین بردن ساس یکی از کارهایی هستش که هر کسی در صورت مشاهده کوچکترین اثار ساس بفکرش باشه.

توصیه می کنیم حتما این مقاله رو تا انتها بخونین چون ما همه چیز در مورد ساس رو به شما خواهیم گفت. انواع سم برای ساس رو بهتون معرفی خواهیم کرد و راه های کنترل و از بین بردن اون ها رو به شما خواهیم گفت.

تهیه سم برای ساس با دانستن اینکه ساس چیست؟

ساس چیست؟

از انجایی که ساس ها موجودات ریزی هستن، بنابراین نمیشه اون ها رو به راحتی از بین برد و اگه در خونه خودتون حس می کنین همچنین حشراتی زندگی می کنن، باید در قدم اول حتما اقدام به از بین بردن انواه ساس ها بکنیدو بهترین راه کنترل و از بردن اون ها تهیه و خرید سم برای ساس ها هستش. 

در بخش اول از مطالب مون پیرامون معرفی انواع سم برای ساس قصد داریم شما رو کمی با این حشره آشنا کنیم. همونطور که در بالا هم گفتین ساس ها جزو حشرات به حساب میان و در موقعی که بدنیا میان به رنگ سفید هستن و کم کم با تغذیه خون انسان و دیگر موجودات به رنگ قهوه ای در میان. این حشرات بدون بال هستن و رنگ اصلی اون ها قرمز مایل به قهوه ای هستش و اگه به ظاهرشون مطابق تصاویر نگا کنین، حالت بیضی دارن. اندازه ساس هایی که بالغ هستن در حد 4 تا 5 میلی متر بوده و معمولا دیدن اون ها با چشم سخت هستش.

در مورد حشره ساس این نکته رو هم باید یادآوری کنم که این حشرات بسیار مقاوم هم هستن و اگه یه حشره ساس یه روز خون از میزبان خودش بمکه می تونه تا هفتاد روز با همون خون زنده بمونه. بنابراین فکر نکنین اگه در یه محیطی رو که حس می کنین اونجا ساس هستش رو ببندید و چند روزی کسی یا چیزی اونجا نباشه این حشرات از بین میرن. اصلا همچین چیزی نیستش. همچنین در محیط هایی که مستقر میشن بلافاصله شروع به تخم گذاری کرده و کار تکثیر خودشون رو شروع میکنن.

عمده فعالیت حشره ساس در شب بوده و در طول روز در درزها و جاهایی که بتونن خودشون رو قایم میکنن. ولی اگه در طول روز هم احساس گرسنگی کنن و به خون نیاز داشته باشن، باز در پی یافتن یک میزبان برای مکیدن خون اون خواهند بود.

راه های انتقال ساس به خانه

راه های انتقال ساس به خانه

در این بخش از مقاله معرفی بهترین سم برای ساس باید بدونید که حشره ساس بال نداره و نمی تونه پرواز کنه بنابراین نمی تونه از راه هوا بیاد خونه یا پرواز کنه و بیاد داخل خونه. حالا اگه واستون سوال پیش اومده که راه های انتقال ساس به داخل خونه کدوم ها هستن؟ باید بگم که این حشرات با چسبیدن به وسایلی که از بیرون میارید خونه؛ مخصوصا زمان هایی که به مسافرت می رید و چمدون یا وسایل شخصی خودتون رو جاهای زیادی می زارید، در چنین شرایطی ساس ها به وسایل چسبیده و می تونن از این راه وارد خونه بشن. بنابراین اگه جایی قبلا ساس بوده و بخواید وسیله ای رو بدون ضد عفونی کردن و تمیزکاری وارد خونه خودتون کنین، این احتمال رو بدین که با این کار ممکنه حشره ساس رو وارد خونه خودتون کنین.

این رو هم بگیم که انتقال ساس ها ارتباط زیادی به این نداره که خونه تون تمیز هستش یا کثیف. در هر صورتی امکان این وجود داره که این حشره وارد خونه شما بشه. محتمل ترین راه زمانیه که وسایل دست دوم مثل مبل، میز یا فرش یا هر چیز دیگه ای رو از یه بازار خریداری می کنین. در چنین شرایطی باید حتما قبل از انتقال اون ها به خونه اون ها رو تمیز کنین یا فرش ها رو بشورید. بنابراین حتما زمانی که اقدام به خرید وسایل دست دوم از بازار می کنین قبل از بردن شون به خونه تمیزکاری و شست و شوی اون ها رو انجام بدین. دلیل اینکه این رو میگیم بخاطر این هستش که از بین بردن ساس ها کار سختی هستش و در چنین شرایطی باید بدنبال پیدا کردن سم قوی برای ساس باشین و کلیه کارهای دیگه ای که در ادامه اون ها رو به شما معرفی می کنیم. تا بتونین برای از بین بردن ساس اقدام کنین.

محل تغذیه و نیش ساس

در این بخش از مقاله معرفی بهترین سم برای ساس میخوایم در مورد نحوه تغذیه این حشره هم با شما صحبت کنیم. در حالت کلی حشره ساس علاقه زیادی به خوردن خون داره و در اصل تغذیه این حشره از خون هستش. حشره ساس از خون انسان و سایر موجودات تغذیه می کنه. پس این نکته رو مد نظر داشته باشین که حشره ساس از هیچ چیز دیگه ای تغذیه نمیکنه. اگه تو خونه تون یه روز خدای ناکرده ساس دیدید بدونید ساس ها از هیچ کدوم از خوراکی های آشپزخونه تغذیه نمیکنن و تنها چیزی که منبع تغذیه این حشرات هستش، خون انسان و دیگر موجودات هستش.

در مورد نیش حشره و اینکه چطور متوجه این بشیم که این حشره ما رو داره نیش میزنه باید این نکته رو بگیم که حشره ساس بدون بیدار کردن میزبان و طعمه خودش از خون اون ها تغذیه می کنه و اینکه متوجه نشین که چه زمانی شما رو نیش زده کاملا طبیعی هستش. حشره ساس در هنگام نیش زدن میزبان خودش از بزاقی استفاده می کنه که هم ضد انعقاد خون بوده و هم ضد درد هستش و انگار یک ماده بی حس کننده وارد بدن بشه.

ساس چه کسانی را نیش می زند؟

سوالی که شاید برای شما در این بخش از بحث سم برای ساس پیش بیاد این هستش که ساس کیا رو نیش می زنه؟ در جواب اولا باید بگیم که ساس از خون تغذیه می کنه و اگه احساس گرسنگی کنه هر انسانی که در اون محیط باشه باحتمال قوی اون رو نیش خواهد شد. ولی عواملی هم وجود دارن که باعث میشن حشره ساس به نیش زدن بعضی از افراد و مکیدن خون اون ها علاقمند تر باشن. از جمله اون موارد میشه به سن افراد، رنگ پوست شخص، گروه خونی که شخص داره، بوی شخص و شاید رنگ لباس هم در جذب ساس موثر باشه. موارد بالا باعث میشن که ساس ها به سمت افراد خاصی در یه خونه ای بیشتر جذب بشن و همه رو به یه اندازه نیش نزنن.

مورد دیگه ای هم که در مورد نیش زدن ساس باید بهش اشاره کنیم این هستش که خیلی کم پیش میاد که ساس ها مستقیما روی پوست برهنه قرار بگیرن و از اون جا بخوان میزبان خودشون رو نیش بزنن. حشره ساس علاقه به نیش زدن یا مکیدن خون انسان از روی لباس داشته و برای همین هم هستش که در مواردی که می خواین دنبال این باشین که در یه محیطی ساس وجود داره یا نه، به ملافه ها و لباس های سفیدی که تن تون هستش نگا کنین و اگه لکه های قهوه ای یا قرمز مشاهده کردین، می تونه احتمال این رو بده که نیش بدن شما از ساس هستش.

شناسایی تکثیر و تولید مثل ساس قبل از تهیه سم برای ساس

تهیه سم برای ساس

یکی از نکات دیگه که در زمینه پیدا کردن سم برای ساس می تونه به شما کمک کنه این هستش که در مورد تکثیر ساس هم اطلاعات داشته باشین تا بدونین با ورود ساس به یه خونه ای چقدر طول میکشه تکثیر پیدا کنه. 
حشره ساس هم مثل سایر حشرات توانایی تکثیر بالایی داره و در طول یک هفته وقتی وارد یه خونه یا محل جدیدی شد می تونه اونجا رو پر از تخم و حشره های کوچک ساس کنه و در طول یه روز یک حشره بالغ ساس می تونه 7 تا 90 تخم ریزی داشته باشه و در کل هر حشره بالغ می تونه تا 500 تخم ریزی داشته باشه و حشرات نوزاد بلافاصله بعد از بیرون اومدن از تخم شروع به تغذیه از خون می کنن. 
در ابتدا وقتی این نوزاد ها از تخم ها بیرون میان به رنگ سفید بوده و با تغذیه از خون کم کم به رنگ قرمز و قهوه ای در میان.

آشنایی با انواع ساس

ساس ها گونه های مختلفی دارند که در ادامه چند مورد از مهمترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1.    ساس تختخوابی (Cimex lectularius)

ساس تختخوابی (Cimex lectularius)

معروف ترین ساس که در گونه این حشره وجود داره، همین ساس تختخوابی هستش که در منازل پیدا میشه و اسم علمیش هم Cimex lectulariusl هستش و هدف از گشتن دنبال بهترین سم برای ساس در بیشتر موارد برای از بین بردن این ساس هستش. محل زندگی این گونه از ساس همونطور که از اسمش هم پیداست ملحفه و تخت خواب و تشک و درزهای مبل ها و صندلی ها هستن. 

این گونه از ساس ها سازگاری خوبی با محل زندگی انسان داشته و ساس های بالغ این گونه در حدود 6 میلی متر طول دارن. بدن این گونه اگه در حال نیش زدن و خون خوردن نباشن، به شکل بیضی و تخت بوده که عکسش و در این مطالبی که در این بخش برای شما تهیه کردیم می تونین مشاهده کنین. 
در زبان انگلیسی هم به این گونه Bedbug می گن که معنیش میشه حشره تخت خواب. دلیل این نامگذاری هم برای این هستش که تخت خواب محل مورد علاقه این گونه از حشره ساس بوده و در زمان خواب می تونه در این محل به راحتی شروع به نیش زدن و مکیدن خون انسان کند.

ساس تخت خوابی در همه مراحل زندگی خودش خونخوار هستش و از هیچ چیز دیگه ای تغذیه نمیکنه. بهترین زمان برای فعالیت این حشره شب بوده و روزها اگه احساس گرسنگی نکنن در محل های زندگی و لای درزها مخفی شده و فعالیت خاصی ندارن. 

•    شکل ظاهری ساس تخت خوابی

در مورد شکل ظاهری ساس تختخوابی باید بگیم که این گونه از ساس ها به رنگ قرمز یا نارنجی تا قهوه ای بوده و در بخش پشتی شکم پهن و پهلوهای باریکی دارن. در قسمت سر حشره ساس تخت خوابی یک جفت شاخک باریک و یک جفت چشم مرکب وجود دارن. شکل ظاهری این حشرات در تهیه سم برای ساس ها تاثیری ندارد.

قطعات دهانی ساس تخت خوابی شامل یک خرطوم مفصلی و دارای چهار آرواره سوزنی شکل در جلوی سر خودش بوده. در ساس تخت خوابی بند اول سینه رشد زیاد تری نسبت به سایر بند ها داشته و تا جلوی سر این حشره رشد کرده است. بند های دوم و سوم رشد کمتری دارن. شکم در حشره ساس تخت خوابی دارای 8 بند بوده که در ساس ماده پهن تر بوده و در ساس نر باریک دیده میشه.

2.    ساس بوسه زن (Triatominae)

ساس بوسه زن (Triatominae)

گونه دیگه از این حشره که میخوایم بهتون معرفی کنیم ساس بوسه زن هستش که گونه خطرناک خانواده ساس ها به شمار میاد. این حشره ناقل بیماری خطرناکی بنام شاگاس Chagas هستش که یه نوع بیماری انگلی استوایی به شمار میاد. در مورد این حشره باید حتما اقدام به تهیه سم برای ساس کنید.

این حشره بعد از نیش زدن و انتقال بیماری در ابتدا باعث ایجاد علایمی مثل تب و سردرد و متورم شدن غدد لنفاوی میشه و در موارد بالاتر در بلند مدت می تونه حتی باعث نارسایی های قلبی در افراد هم بشه. 

راه های شناسایی ساس در منزل و محیط کار قبل از تهیه سم براس ساس

شاید تا حالا ساس رو تو خونه خودتون ندیده باشین و کلا اونو از نزدیک ندیده باشین؛ ولی با این حال دوست دارید بدونید که آیا تو خنه خودتون نشانه ای از وجو ساس هستش یا نه؟ در ادامه همه راه هایی که می تونین بررسی کنین و باهاش بدونین آیا ساس در منزل تون هستش یا نه رو بهتون معرفی خواهیم کرد، چرا که قبل از تهیه سم برای ساس باید بدونین که در منزلتون ساس وجود داره یا نه؟

1.    محل نیش ساس

راه های شناسایی وجود ساس در خانه و منزل یا محیط کار

این اولین موردی هستش که باید بررسی کنین. حشره ساس شب ها فعالیت خودش رو در تاریکی شروع میکنه و بنابراین امکان نداره اون رو به راحتی در نور پیدا کنین. همونطور که گفتیم حشره ساس از خود تغذیه می کنه و بنابراین اگه تو خونه تون این حشره باشه باید جاهاش نیش زدن این حشره روی بدن شما یا یکی از اعضای خانواده باشه. علائم زیر می تونه نشون بده که این حشره شما رو نیش زده و از خون تغذیه کرده. 

•    برجستگی ها و نقاط قرمز و کوچک و گاها دارای خارش روی بدن که شب هنگام ظاهر می شوند.

همونطور که گفتیم این حشره در شب فعال هستش و اکثرا موقعی که خوابیم از خون مون تغیه می کنن و همین باعث میشه جای نیش اون ها روی بدن مون باقی بمونن. بنابراین اگه وسط های شب یا صبح از خواب بیدار شدین و این نقاط یا لکه های جوش مانندی که خارش دارن روی پوست شما بودن، شک کنین که شاید حشره ساس تو خونه تون باشه و باید اقدم به تهیه سم برای ساس کرده و اون ها رو از بین ببرید.

•    اثار نیش ساس معمولا روی دست ها و پاها ظاهر میشوند.

نکته دیگه ای که باید بهش توجه کنین این هستش که دست ها و پاها بیشتر در معرض نیش ساس قرار می گیرن و اگه جوش روی دست و پاتون بود که خارش داشتن میتونه دلیلی بر وجود ساس باشه.
البته این نکته مهم رو هم باید یاداوری کنیم که مختصصان در این زمینه این رو میگن که فقط جای نیش برای تشخیص وجود ساس در خانه کافی نیستش. چون که واکنش همه افراد به نیش ساس متفاوت هستش و بعضی افراد هیچ واکنشی در برابر نیش این حشره از خودشون نشون نمیدن و حتی راهی برای تشخیص نیش ساس از حشره های دیگه نیستش. 

•    وجود جای نیش بصورت گروهی

این رو هم بگیم که گاهی محل های نیش ساس ها بصورت گروهی دیده میشه و شاید چند لکه جوش مانند در یک بخش از دست یا پای شما ممکنه قابل مشاهده باشه و این میتونه جای نیش ساس باشه.

2.    وجود لکه های خون

وجود لکه های خون ساس روی ملحفه

یکی از راه های دیگه برای تشخیص و تهیه سم برای ساس این هستش که زمانی که این حشره شروع به مکیدن خون از بدن میزبان خود کرده و به اندازه کافی خون مکید، شروع به ترک محل کرده و گاها شخص با تکان و حرکت هایی که می کنه، ممکنه روی یک ساس غلط خورده و مقداری از خون مکیده شده توسط ساس روی ملحفه و ... ریخته شود که بصورت لکه های کوچک قرمز رنگ دیده می شن. بنابراین یکی از راه هایی که می تونید تشخیص بدید ساس در منزل یا خوابگاه و جایی که فکر می کنید هستش اینه که بررسی کنید ببینید لکه های کوچک قرمز رنگ می تونید روی بخش های سفید پارچه هایی که در اونجا هستن مشاهده کنین یا نه.

البته این رو هم یاداوری کنیم که شما موقعی که حشره ساس شروع به نیش زدن میکنه متوجه نیش این حشره نمی شید چون که در هنگاه نیش زدن بزاق این حشره حالت ضد انعقاد و بی حس کنندگی داشته و خود شخص اون هنگام متوجه نمیشه که حشره ساس داره خونش رو می مکه.

نکته ای که باید اینجا یاداور بشیم این هستش که وقتی یک لکه خونی رو مشاهده کردین روی بخش سفید ملحفه یه لباس و غیره بلافاصله ذهن تون سراغ این نره که حتما اونجا ساس وجود داره بلکه بررسی کنید ببینید جایی از دست یا پای شما زخمی نشده باشه. ولی خب اگه هیچ اثری از زخم مشاهده نکردین به وجود ساس در اون محل مظنون باشید و تحقیقات بعدی خودتون رو شروع کنید.

3.    وجود مدفوع ساس

وجود مدفوع ساس

در ادامه راه های تشخیص ساس در منزل و غیره یکی از کارهای دیگه ای که می تونه بهتون کمک کنه که در پی ببرین که در محل زندگی یا کار شما ساس هستش یا نه بررسی وجود مدفوع این حشره هستش. از جمله راه هایی که می تونید برای تشخیص مدفوع ساس به کار بگیرید می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•    وجود لکه های قهوه ای تیره یا سیاه که ریز هستند

این لکه ها مثل نقطه های جوهر خودکار می مونن که در اندازه های 1 تا دو میلی متری می تونن قابل مشاهده باشن. این لکه های از لکه های خونی که در بالا بهشون اشاره کردیم کوچک ترن و در اصل همون فضولات حشره ساس به حساب میان که بقایای خون انسانی هستش که مکیده و اون رو هضم نکرده. در صورت مشاهده چنین موردی اقدام مهم بعدی شما تهیه سم برای ساس خواهد بود که بتوانید در سریع ترین زمان اون ها رو از بین ببرید.

•    وجود لکه های تیره سیاه یا قهوه ای نزدیک لانه ساس ها

نکته دیگه ای که باید بدونین این هستش که ساس ها بوطر گروهی زندگی می کنن و اگه جایی زیاد از لکه هایی که در بالا بهش اشاره کردیم مشاهده کردین، شاید اون محل نزدیک لانه ساس ها باشه و این در از بین بردن ساس ها می تونه کمک خوبی باشه برای شما. ولی خب این لکه ها هر جایی می تونن باشن مثل تشک خواب یا لباس های خواب یا ملحفه ها و دیوار و غیره...

4.    بررسی بوی محیط قبل از تهیه سم برای ساس

شاید این نکته برای شما عجیب به نظر بیاد ولی با بررسی بوی محیط هم میشه تشخیص داد که ساس ها در اون محیط زندگی می کنن یا نه؟ دلیلش هم بخاطر این هستش که چون حشره ساس از خون انسان تغیه می کنن، در مدفوع اون ها اهن هستش و بخاطر این آهن محیط بوی نامطبوعی به خودش می گیره و بوی زنگ زدگی رو می تونین در محیط حس کنین.

بنابراین اگه تو محیط خواب یا خوابگاه و غیره خودتون بوی غیر معمولی حس کردین که شبیه زنگ زدگی یا حوله های مرطوب یا چیزهای کپک زده بود این ها می تونه این رو برسونه که در این محیط ساس وجود دارن و باید در سریع ترین زمان سم برای ساس تهیه کرده به از بین بردن شون اقدام کنین. البته نمیشه به همین راحتی به وجود این بود در محیط پی برد و در بعضی مواقع از سگ ها برای تشخیص این بود کمک می گیرن.

ولی اگه تعداد ساس ها زیاد باشن، بوی تولید شده توسط ساس ها به همراه مدفوع و ساس های مرده چیزی شبیه بوی پوسیدگی خواهد بود که اگه برای کنترل و از بین بردن اون ها اقدام نشه می تونه کم کم بیشتر هم بشه. البته بازم این رو یاداوری می کنیم که هر بوی غیرمعمولی در محیط این رو نمی رسونه که حتما در اون محیط ساس زندگی می کنه.

5.    بررسی تخم ساس و پوست اندازی ساس های بالغ

بررسی تخم ساس و پوست اندازی ساس های بالغ

در مورد رشد و تکثیر ساس ها باید این رو به شما بگیم که هر ساس ماده ای که در یک محیط زندگی کنه و بالغ باشه در طول روز بین 1 تا هفت تا تخم گذاشته و یک هفته تا ده روز بعدش این تخم ها تبدیل به ساس های جدیدی در اون محل میشن. تخم های ساس بسیار ریز بوده و اندازه اون ها در حد یک میلی متر هستن و حالت بیضوی دارن. 

شما می تونین این تخم های ساس رو در نزدیکی لانه اونها پیدا کنین و این رو هم بدونین که این تخم ها به راحتی به سطوح مختلف می چسپن و رنگ شون هم سفید مرواریدی هستش.

اما همیشه قرار نیست هر جا تخم ساس دیده بشه نشونه ای از لانه های اون ها اون سمت ها دیده بشه. چرا که ساس های ماده فعال بوده و می تونن هر جایی حرکت کرده و تخم گذاری کنن. همچنین تخم های اون ها به راحتی به پارچه یا دیوار و غیره چسپیده می شن. اما خب مشاهده تخم های ساس ها یکی از راه هایی هستش که آیا سم برای ساس و از بین بردن شون تهیه بشه یا نه.

در مورد پوست اندازی این حشرات هم باید این نکته رو بگیم که پوست ساس یکی از راه های بسیار قابل اعتماد برای این هستش که تشخیص بدین در یک محیط ساس زندگی می کنه یا نه؟ بنابراین اگه تو یه محیطی پوست مرده ساس پیدا کردید این احتمال خیلی تقویت میشه که حتما در اون محیط ساس زندگی می کنه و باید هر چه زود تر اقدام به از بین بردن ساس ها در اون محل با پیدا کردن یک سم مناسب برای ساس باشین.

خب حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاد که این پوست مرده از کجا میاد؟ در جواب باید بگیم که این پوست از ساس های تازه بدنیا اومده و نوزاد جدا شده و جاهایی می تونین برای پیدا کردن این پوست ها دنبالش باشین مکان هایی مثل درزهای مبلمان یا درزهای تشک ها و ترک های موجود در مبلمان چوبی باشند.

این پوست اندازی در ساس ها جزو چرخه زندگی اون ها بوده و کاملا طبیعی هستش و هر ساس در طول زندگی خودش دو تا سه بار قبل از بالغ شدن پوست اندازی می کنه.  رنگ این پوسته ها شفاف و مایل به زرد بوده و میتونه علامت قوی برای این باشه که در محیط مورد نظر شما ساس هستش یا نه؟

6.    استفاده از پارچه سفید در هنگام خوابیدن

همونطور که در بالا اشاره کردیم حشره ساس شب فعال بوده و خون طعمه خودش رو زمانی که خوابه می مکه. بنابراین پیدا کردن ساس در طول روز کار سختی هستش. اما اگه به وجود ساس در یک محیط مشکوک هستین یکی از راه های تشخیص ساس این هستش که یه پارچه سفید رو در اون محیط مشکوک پهن کنین و چراغ اون محیط رو برای دو سه ساعتی خاموش کنین تا اون ها از لانه خودشون برای قصد میکیدن بیرون بیان. بعد از اون می تونین با روشن کردن لامپ و نگاه کردن به پارچه سفید تشخیص بدین که اونجا ساس زندگی می کنه یا نه؟

این رو هم بدونین چون اندازه کوچیکی دارن پیدا کردن اون ها در طول روز در روشنایی سخت بوده مگه اینکه بر روی یه پارچه سفیدی بتونین اون ها رو مشاهده کنین. این روش هم یکی از روش های خوب برای شناسایی و تهیه سم برای ساس به شمار می رود.

آیا ساس برای سلامتی انسان خطرناک است؟ ضرورت تهیه سم برای ساس

آیا ساس برای سلامتی انسان خطرناک است؟

شاید این سوال برای شما هم پیش اومده باشه که یه حشره ساس چقدر می تونه برای انسان مضر باشه؟ و نیش اون ها روی سلامتی ما اثر گذار هستن یا نه؟ در جواب باید بگیم که خیلی زیاد جای نگرانی در این زمینه وجود نداره و بیشتر از اینکه برای سلامتی انسان خطرناک باشن چندش آور و آزاد دهنده هستن. ولی محققان و پژوهشگران این زمینه این حشرات را خطرناک تلقی نمی کنن. ولی خب بازم در افرادی ممکنه جای نیش اون ها باعث ایجاد الرژی و حساسیت در افراد شده و همچنین جای نیش اون ها در ابتدا بصورت لکه های قرمز رنگی دیده میشن که ممکنه برای خیلی ها دیدن این لکه های روی پوست شون خوشایند نباشه. همچنین در بعضی افراد ممکنه حشره ساس باعث ایجاد جوش های زیر پوستی بشه.
بنابراین توصیه ای که می کنیم اگه در محیطی احساس کردین که ساس وجود داره در اولین قدم حتما اقدام به تهیه سم برای ساس کرده و در صدد نابودی اون ها باشین.

اولین میزبانی که ساس برای تغذیه ازش استفاده می کنه انسان هستش. ولی اگه تو محیط هایی قرار بگیره که اونجا نتونه از خون انسان تغذیه کنه در چنین شرایطی از خون حیوان های دیگه ای مثل کبوتر و خرگوش و غیره استفاده می کنه.
همچنین اگه یه نفر بطور مکرر توسط ساس مورد حمله قرار بگیره و این حشره اون رو نیش بزنه این امکان وجود داره که اون شخص دچار کم خونی بشه. چرا که در اکثر نیش حشره ساس کم کم مقداری خون از بدن انسان به بدن این حشره منتقل میشه که مقدار جزئی هستش و تنها زمانی شخص دچار کم خونی میشه که زیاد اون رو نیش زده باشن.

ساس کجا پیدا میشود؟

ساس کجا پیدا میشود؟

شاید این سوال واستون پیش بیاد که کجا می تونیم حشره ساس رو پیدا کنیم؟ که در هنگام تهیه سم برای ساس اونجاها رو سمپاشی کنم. در جواب باید بگیم که هر جایی می تونن باشن. ولی شایع ترین جاها مکان های عمومی و محل هایی هستش که چند نفر گروهی با هم زندگی می کنن. بنابراین اگه سرباز هسین حتما در محیط خدمت خود نظافت خودتون رو اهمیت بدین یا اگه دانشجو هستین و در خوابگاه زندگی میکنن به تمیزی و نظافت اونجا اهمیت بدین چرا که پیشگیری از ورود ساس بسیار راحت تر از این هستش که بخواین در محیطی که زندگی می کنین ساس رو از بین ببرین 

همچنین اگه وسیله های دست دوم و چوبی رو از بازار خریداری می کنین قبل انتقال اون ها به منزل یا محیط کار حتما اون ها رو تمیز و ضد عفونی کنین. چرا که ممکنه لای درزها و بخش هایی مثل پرزهای فرش ها این حشرات باشن و به راحتی وارد زندگی شما بشن.

اگه مسافرت میرید و مجبورین مسافرخونه یا هتل بمونین باز امکانش هست که اونجا حشره ساس زندگی کنه بنابراین در چنین جاهایی هم به نظافت محیط و تمیزی وسیله هایی مثل پتو و غیره که اونجا به شما میدن حساس باشید. 
در کل هر جایی که انسان ها بصورت جمعی زندگی میکنن امکان وجود ساس هستش و از طریق آدم هایی که در چنین محیط هایی زندگی میکنن یا رفت و امد دارن می تونه به محیط های دیگه ای هم منتقل بشه.

در حالت کلی این نکته رو هم در نظر داشته باشین که حشره ساس در محیط های تاریک زندگی میکنن و اتاق های خواب می تونه جای ایده آلی برای این حشرات باشه تا بعد از خواب شروع به نیش زدن و تغذیه خون میزبان کنن. اگه تو یه محیطی بخواین دنبال ساس باشین و بخواین اون رو پیدا کنین بهترین محل هایی که حشره ساس در اونجاها زندگی می کنه یا روزها اونجا خودش رو قایم میکنه؛ درزها و شکاف های سقف و کف و خانه و مبل هستش همچنین داخل پرزهای فرش و درزهای تشک و بالشت و پشت قاب های عکس می تونه جاهایی باشه که این حشره اونجا زندگی میکنه.

راه های مقابله و از بین بردن ساس + تهیه سم برای ساس

در ادامه میخوایم نکاتی رو به شما یادآوری کنیم که با رعایت اون ها می تونین به راحتی از ورود این حشره مزاحم به محیط زندگی خودتون جلوگیری کنین.

1.    نظافت منزل، خوابگاه و محیط کار

راه های مقابله و از بین بردن ساس

اصلی ترین کاری که برای مقابله با این حشره می تونین انجام بدین این هستش که به نظافت و تمیزی محیط زندگی و خواب خودتون اهمیت بدین. این کار رو می تونین با شستن تشک ها و وسایل خواب با مواد شوینده خوب، شستن قالی، مبل و سایر وسایلی که اون ها رو بصورت دست دوم تهیه می کنین و اهمیت دادن به نظافت محل زندگی و کار خودتون انجام بدین. اگه کارفرما هستین و محیط کاری شما افراد زیادی هستن باید به تمیزی و نظافت تک تک کارکنان اونجا اهمیت بدین و نسبت به این قضیه حساس باشین.

در این بخش لازمه این نکات رو هم یادآوری کنیم که همیشه تشک و ملحفه های منزل و محیط کار خودتون رو کاور کنین و اگه سفر یا طبیعت رفتین در هنگام برگشت، وسایل خودتون رو روی تخت و اینا قرار ندین بلکه اول خوب اونا رو تمیز کنین و بعد وارد اتاق کنین و همچنین لباس ها و وسیله های قابل شستشوی خودتون رو با آب داغ بشورین تا جلوی ورود این حشرات گرفته بشه. البته این رو هم یادآوری کنیم که هر کجا مسافرت یا تفریح هم رفتین قرار نیست حتما اونجا ساس باشه ولی باز شما جانب احتیاط رو رعایت کنین.

نکته دیگه ای که در تمیزی منزل و پیشگیری از حمله ساس ها موثر هستش اینه که حتما زیر فرش ها رو مرتب جارو کنید و اگه نشانه ای مثل وجود پوست و یا خود حشره ساس رو در اون جاها حس کردید در اولین فرصت اقدام به خرید سم برای ساس کرد و سمپاشی منزل خودتون رو انجام بدین.

2.    پر کردن درزها و ترک های دیوارهای خوابگاه و محل خواب

راه های مقابله و از بین بردن ساس

نکته دیگه ای که باید بهش دقت کنین این هستش که عمده مکان هایی که حشره ساس در اونجا زندگی می کنه برمیگرده به درزها و شکاف های محیط. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که برای تمیزکاری محیط تون از همچین حشره هایی می تونین انجام بدین این هستش که درزها و شکاف های موجود روی دیوار یا چوب و هر جایی که می تونه محیطی برای زندگی ساس باشه رو ببنیدین و محیطی نامناسب برای زندگی این حشره بوجود بیارین.

همچنین این نکته هم حائز اهمیت هستش که سعی کنین حتما درزهای موجود در تختخواب و مبلمان خونه و یا خوابگاه و محل کارتون رو با مواد شوینده خوب و مناسب ضد عفونی کنین تا اگه در هر کدوم از این بخش ها این حشره وجود داشته باشه، زنده نمونه.

3.    خرید سم برای ساس و سمپاشی منزل

آخرین و اصلی ترین کاری که می تونین انجام بدین اگه واقعا تشخیص دادین که در یک محیطی ساس زندگی میکنه خرید سم برای ساس و سم پاشی اون محیط هستش. سم پاشی باید با اصول خاصی صورت بگیره و انواع سم برای ساس وجود دارن که ما اون ها رو به شما معرفی خواهیم کرد که در کنترل ساس و از بین بردن شون می تونه مفید باشه.

حشره ساس از چه چیزی بدش می آید؟

حشره ساس از چه چیزی بدش می آید؟

تا حالا فک کردین که خود حشره ساس با این همه موذی بودنش بازم حساسیت هایی داره که با فهمیدن اون ها به راحتی می تونین در اولین قدم ها اون رو کنترل کنین.

اولین نکته ای که باید بهش توجه داشته باشین این هستش که این حشره زیاد در برابر گرما مقاوم نیست بنابراین اگه از سفر برگشتین استفاده از سشوار داغ برای یکسری وسایل و شستشوی لباس ها و وسایل قابل شستشو با آب داغ یکی از بهترین کارهایی هستش که می تونین برای کنترل این حشره انجام بدین.

ولی خب این رو به یاد داشته باشین استفاده از آب داغ برای زمانی مناسب هستش که سفر یا تفریح بودین و مشکوک به این قضیه هستین که شاید حشره ساس با شما به محل زندگی خودتون منتقل شده باشه. در چنین شرایطی حتما از آب داغ برای شستشوی وسایل خودتون استفاده کنین.

همچنین حشره ساس در برابر سرمای زیاد هم زیاد مقاوم نیست و در محیط های سرد به راحتی قابل کنترل و پیشگیری هستن.

تفاوت نیش پشه و ساس

در این بخش قبل از معرفی بهترین سم برای ساس میخوایم تفاوت نیش ساس با پشه رو به شما توضیح بدیم تا در این مزینه هم اطلاعات کاملی در دست داشته باشین. در اصل محل نیش ساس هم مثل نیش پشه متورم شده و جوش های قرمز رنگی در اون محل های دیده میشن و این محل ها حالت خارش و گزیدگی به خود می گیرن. بهترین حالتی که میشه نیش پشه و ساس رو از همدیگه تشخیص داد این هستش که در محل نیش ساس محل های نیش زده بصورت گروهی و چند تایی دیده میشن در حالی که در نیش پشه ها در هر نقطه از بدن می تونیم فقط یک نیش پشه رو مشاهده کنیم.

پس اگه در جایی از بدن چند محل جوش در کنار هم دیدید شاید این نشون بده که این نیش برای ساس بوده و پشه این کار رو نکرده ولی باز هم به قطع نمیشه فقط با همین نشونه تشخیص صد در صد داد که در اون محل ساس وجود داره.

راه های درمان نیش ساس تختخوابی

اگه توسط ساس تختخوابی دچار نیش شده اید در وهله اول باید این رو بدین که در اولین قدم باید خرید سم برای ساس کرده و شروع به از بین بردن اون ها و پاک سازی محیط کنید. برای کم کردن و از بین بردن خارش و گزیدگی پوست هم بهترین کار این هستش که از یک داروی آنتی هیستامین یا کورتیکواستروئیدی استفاده کنین. همچنین می تونین برای درمان جای نیش از پماد بتامتازون هم استفاده کنین. نحوه استفاده از این پماد هم به این شکل هستش که کمی از ان پماد رو در محلی که ساس تخت خوابی نیش زده بمالید و بعد مدتی محل نیش و التهاب اون از بین خواهد رفت.
برای از بین بردن نیش ساس تخت خوابی می تونین کارهایی که در ادامه اون ها رو به شما معرفی می کنیم هم انجام بدین که انجام دادن هر کدوم از اون ها می تونه برای شما مفید و موثر باشه.

•    استفاده از لیمو ترش

برای درمان نیش ساس تختخواب یکی از کارهایی که می تونین انجام بدین این هستش که از لیمو ترش استفاده کنین. یعنی آب لیمو رو به محل نیش حشره بزنید. چرا که اب لیمو ترش خاصیت تسکین درد و ضد گزش داشته و برای درمان می تونه موثر باشه. همچنین آب لیمو خاصیت ضد باکتریایی هم داره و از عفونت محل های نیش و زخم جلوگیری می کنه.

•    استفاده از جوش شیرین

راه دیگه ای که می تونین ازش برای درمان نیش ساس تختخوابی استفاده کنین این هستش که از جوش شیرین استفاده کنین. برای این کار مقداری جوش شیرین تهیه کنین و بعدش اون رو با آب قاطی کرده و خوب به هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کنه. وقتی که خمیر جوش شیرین تون اماده شد مقداری از اون رو روی محل زخم قرار بدین و بزارین چند دقیقه روی زخم بمونه. این کار به درمان نیش ساس تختخوابی کمک میکنه.

•    استفاده از چای کیسه ای 

راه دیگه ای که می تونین ازش برای درمان جای نیش ساس تخت خوابی استفاده کنین، استفاده از چای کیسه ای هستش. برای این کار چای کیسه ای رو بعد اینکه استفاده کردین به مدت سی دقیقه در یخچال قرار بدین تا سرد بشه. بعد اینکه سرد شد اون رو روی محل جوش قرار داده و چند دقیقه نگهش دارین. این کار هم کمک میکنه تا محل زخم و نیش ساس تختخوابی بهبود پیدا کنه.

بهترین راه های کنترل و از بین بردن ساس 

خب تا اینجا شما بطور کلی با حشره ساس و نحوه زندگی و اینکه کجاها پیدا میشه آشنایی پیدا کردین. در ادامه میخوایم روش هایی رو به شما بگیم که با استفاده از اون ها می تونین شروع به کنترل و از بین بردن ساس ها بکنین. 

•    استفاده از گوگرد برای کنترل و از بین بردن ساس

این روش می تونه بهتون کم کنه تا ساس هایی که در محیط هستن رو دور کنین. البته همون اول این رو بهتون بگیم که استفاده از گوگرد برای از بین بردن ساس ها راه قطعی نیست و باید حتما از سم برای ساس ها استفاده کنین. ولی این روش هم می تونه کمک کننده باشه. 

برای از بین بردن ساس با گوگرد کاری که باید بکنین این هستش مقداری پودر گوگرد تهیه کنین و توی محل مثل اسپند دود کردن اون رو اتیش بزنین تا دود کنه و دودش کل محیط رو بگیره. این کار باعث میشه که ساس های از محل هایی که مخفی شدن بیان بیرون و شروع به دور شدن از اون محیط کنن. در چنین شرایطی استفاده از یک سم مناسب برای ساس می تونه مکمل خوبی باشه تا راحت اقدام به از بین بردن ساس ها بکنین.

برای استفاده از گوگرد می تونین چنتا زغال رو در محلی که ساس هستش روشن کنین و بعد از اون مقداری گوگرد رو روی زغال ها بریزین و تمامی راه های ورود و خروج هوا رو ببندین و اجازه بدین کل محیط پر بشه از دود گوگرد. در این روش دود گوگرد باعث تحرک این حشره شده و یه راه موثری برای بیرون آوردن اون ها از محل هایی هستش که اونجا دارن زندگی میکنن. این رو هم بدونین در این مدت باید خودتون هم دو سه روزی در جایی که گوگرد رو اتیش زدین و اونجا پر شده از دود گوگرد حضور نداشته باشین تا دود گوگرد آسیبی به سلامتی شما وارد نکنه.

می تونین پودر گوگرد رو محل هایی که مواد شیمیایی در شهرتون می فروشن تهیه کنین. بعد اون یه راه ساده استفاده از این پودر این هستش که این پودر رو داخل یه ظرف فلزی مثل استانبولی بریزین و با یه ماده ای مثل ژل آتش زنه اون رو روشن کنین و در یه جایی بزارین که زیرش فرش و چوب نباشه تا احتمال آتش سوزی و اینا پیش نیاد. بعد از روشن کردن پودر گوگرد بلافاصله اون محیط رو ترک کنین و همه درها و پنجره های اون محیط رو ببندین و تا حداقل 24 ساعت به اون محیط مراجعه نکنین.

•    استفاده از سم برای از بین بردن ساس ها

از اونجایی که ساس ها حشرات ریزی هستن و به راحتی در همه درزها و شکاف هایی که در دیوارهای خونه یا مبلمان و صندگی ها و تشک و ملحفه قایم میشن؛ بنابراین بهترین و سریع ترین راهی که با استفاده از اون می تونین به از بین بردن ساس ها اقدام کنین، استفاده از یک سم قوی برای ساس ها هستش. چون همونطور که در بالا گفتیم شاید دود گوگرد بتونه اون ها رو از این درز و شکاف ها بیرون کنه، اما نمی تونه اون ها رو از بین ببره و راه خوب و درستی که اون ها رو برای همیشه از بین ببره. ما در سایت بیا تو کالا بهترین سم برای ساس رو با بهترین قیمت ها در اختیار شما قرار میدیم.

در اصل در کشور خودمون تنها راه برای اینکه بخواین منزل یا محل کار خودتون رو از وجود ساس ها ریشه کن کنین این هستش که از سم برای ازبین بردن ساس استفاده کنین و سمپاشی ساس تنها راهی هستش که کمک مکینه. 
برای این کار هم باید از افراد متخصص که به نحوه سمپاشی ساس در منزل آشنایی دارن کمک بگیرین در این زمینه می تونین با شماره تلفن هایی که در سایت مون قرار دادیم تماس بگیرین و از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرین.

نحوه ی سمپاشی منازل برای از بین بردن ساس

اگه قصد سمپاشی منازل رو دارین در قدم اول از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرین ولی اگه خودتون دوست دارین این کار رو انجام بدین در ادامه نکاتی رو میگیم که می تونه برای شما مفید باشه و ازشون در هنگام سمپاشی برای ساس در منزل تون استفاده نمایید.

اولین نکته ای که باید یادتون باشه این هستش که سمپاشی رو تو محل هایی مثل کف اتاق ها، همه درزهایی که در دیوار و کف مشاهده می کنین، شکاف های در و میزو صندلی و مبل و غیره انجام بدین.

محل هایی که در بالا معرفی کردیم رو کامل توسط سم قوی برای ساس سمپاشی کرده و این کار می تونه به از بین بردن اون ها کمک کنه. در قدم بعدی کاری که باید بکنین این هستش که لوازم خواب منزل تون مثل تشک ها و ملحفه و هر نوع لباس پشمی که ساس ها میتونن از اون ها برای محل زندگی خودشون استفاده کنن رو سمپاشی کنین تا اگه اون جا هم ساس وجود داشته باشه از بین بره. 

معرفی بهترین سم ها برای ساس (بهترین سم کش ها برای ساس)

ما در ادامه می خوایم بهترین سم برای ساس که موثر و کشنده هستش رو بهتون معرفی کنیم. می تونین این سم ها رو به راحتی از سایت خودمون تهیه کنین و از کارشناسان ما در این زمینه هم به راحتی کمک بگیرین.

1.    سم ساس کش PROMAX

سم ساس کش پرومکس یکی از بهترین سم ها برای از بین بردن ساس بوده که تاثیرگذاری قوی و فوری داشته و می تونین با استفاده از ایت سم در سریع ترین زمان اقدام به از بین بردن ساس ها کنین. این سم رو می تونین به حالت اسپری استفاده کنین و هیچ بویی هم نداره و خوبی این سم این هستش که هیچ لکه ای رو هم روی سطوح از خودش به جا نمی زاره و می تونین به راحتی اون رو در همه درزها و شکاف های و هر جایی که فکر می کنین ساس وجود داره استفاده کنین. 

یکی از خوبی های سم PROMAX برای از بین بردن ساس ها این هستش که این سم هیچ خطر خاصی برای انسان ها و حیوانات خونگی هم نداره و می تونین حتی در مکان های عمومی مثل رستوران ها و خوابگاه ها و کافه ها ازش استفاده کنین. البته این سم رو باید دور از بچه های زیر دو سال نگهداری کنین و حتی در زمان سمپاشی بچه های زیر دو سال نباید در اون محیط باشن. 

می تونین یه لیتر از سم قوی ساس کش PROMAXV رو با 5 تا 20 لیتر اب مخلوط کرده و در مدت زمان های مختلف دو هفته ای سم پاشی محیط رو انجام بدین و اقدام به از بین بردن ساس ها کنین. ما این سم ساس کش رو در سایت بیا تو کالا داریم و می تونین در سریع ترین زمان و با بهترین قیمت تهیه کرده و کارشناسان ما همه راهنمایی ها و مشاوره هایی که در این زمینه نیاز دارین رو هم به شما خواهند داد.

2.    سم کشنده ساس پیرانا Pyranha

یکی دیگه از انواع سم قوی برای کشتن ساس سم پیرانا هستش. این سم یه ماده خیلی کشنده و قوی برای از بین بردن ساس ها به شمار میاد و ماندگاری بالایی هم در محیطی که در اونجا اقدام به سم پاشی می کنین داره. می تونین با یک تا سه بار سمپاشی با استفاده از سم پیرانا محیط خودتون رو کامل از وجود ساس ها پاک کنین. اگه قصد خرید سم ساس کش پیرانا رو دارین ما در بیا تو کالا در خدمت شما هستیم و می تونیندر سریع ترین زمان و با بهترین قیمت این سم ساس کش رو از ما تهیه کنین.

3.    سم ساس کش Pesticide

یکی دیگه از انواع سم قوی برای ساس پست ساید هستش که یکی از بهترین گزینه هایی هستش که می تونین ازش برای از بین بردن ساس تخت خواب یا ساس های داخل منزل ازش استفاده کنین. در اصل این سم ساس کش یه سم قوی و معروف بازار بوده که در سایت بیا تو کالا هم موجود بوده و می تونین همین الان اقدام به خرید اون برای از بین بردن ساس در منزل و سایر محیط ها با استفاده از این ساس اقدام کنین. 

این سم خوبی که داره این هستش که بدون بو بوده و هیچ لکه ای رو روی محیط هایی که سم پاشی می کنین از خودش به جا نمی زاره. این رو هم بدونین موندگاری این سم بالا و تا یک سال هست. یعنی اگه محیط زندگی یا کار خودتون رو با استفاده از این سم ساس کش پست ساید سم پاشی کنین تا یه سال این حشره نمی تونه در اون محیط زندگی کنه و این یکی از مزیت های این سم به شمار میاد. اگه قصد خرید این سم رو دارین از مشاوره های کارشناسان ما کمک بگیرین و اقدام به خرید سم ساس کش پست ساید از بیا تو کالا کنید.

کلام پایانی

حشره ساس یکی از حشراتی هستش که تنها منبع تغذیه اون خون هستش و انسان یکی از میزبان هایی هستش که از خون اون تغذیه می کنه. ولی حضور همچین حشره ای در محل کار و زندگی ما برای هیچ کسی خوشایند نیستش و حتی در مواردی می تونه باعث ایجاد حساسیت ها و مریضی هایی برای انسان هم بشه. همچنین از اونجایی که به راحتی در هر جایی مخفی میشن و تکثیر سریعی دارن باید به محض اینکه متوجه این شدیم که در محیط زندگی ما این حشره وجود داره اقدام به از بین بردن اون با استفاده از یک سم قوی برای ساس ها کنیم. در این مبحث سعی کردیم شما رو کامل با این حشره آشنا کرده و راه های شناسایی ساس در منزل رو به شما توضیح دادیم و اینکه حشره ساس چطوری وارد منزل یا محیط کار ما می تونه بشه. در اخر هم به معرفی بهترین سم برای ساس پرداختیم و بهترین سم هایی که می تونین ازشون برای از بین بردن این حشره استفاده کردین رو به شما معرفی کردیم.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشه و لطفا نظرات و پیشنهاد های خودتون رو در این زمینه با ما در میان بزارین. ما در بیا تو کالا در کنار شما هستیم و بهترین سم ها برای از بین بردن ساس رو در سریع ترین زمان و با بهترین قیمت در اختیار شما قرار خواهیم داد. می تونین سوالات بیشتری یا راهنمایی هایی که لازم دارین رو هم از کارشناسان ما دریافت کنین.

سوالات متداول

1.    ساس از کجا میاد؟

ساس یه انگل انسانی هستش که توسط انسان ها از مکان هایی که به حشره ساس الوده بوده به مکان های جدید جابجا میشه. این جابجایی می تونه از طریق لباس یه نفر باشه یا تو ساک و چمدان و کیف وارد خونه های جدید میشه و ساس قدرت پرواز نداره و نمی تونه پرواز کنه.

2.    ساس توسط حیوانات میتونه وارد خانه بشه؟

ساس از طریق حیوانات نمی تونه وارد خونه بشه و عمده ترین راه انتقالش همون انتقال از محیط های آلوده توسط انسان به محیط های جدید هستش.

3.    عمر حشره ساس چقدر است؟

حشره ساس می تونه بین دو تا 4 سال زندگی کنه.

4.    مدت خونخواری حشره ساس چقدر است؟

در هر نوبت خونخواری ساس ده تا پانزده دقیقه طول میشکه که در این مدت شخص متوجه خونخواری ساس نمیشه بخاطر بزاق ضد درد این حشره. ولی کمی بعد از اون در محل نیش این حشره گزش و التهاب و خارش ایجاد میشه.

5.    آیا حشره ساس بال دارد؟

حشره ساس فاقد بال بوده و بنابراین قدرت پرواز هم ندارد. البته در بخش پشت سینه این حشره دو زائده ظریف و غشایی وجود دارن ولی در حالت کلی نرها و ماده های این گونه فاقد بال هستن.

6.    حشره ساس از چه موجوداتی تغذیه می کنه؟

اولین میزبان ساس انسان بوده ولی اگه نتونن از خون انسان تغذیه کنن از خون موجوداتی مثل خرگوش و خفاش و طیور تغذیه می کنن.

7.    آیا امکان انتقال ایدز یا هپاتیت با حشره ساس وجود دارد؟

طبق تحقیقاتی که در مورد حشره ساس انجام شده امکان انتقال این بیماری ها توسط این حشرات وجود ندارد و هیچ کجا موردی در این باره ثبت نشده است.

8.    اصلی ترین مکان های ابتلا به ساس کدام مکان ها هستن؟

در مکان هایی نظیر هتل ها، مسافرخانه ها، خانه های سالمندان، مکان های نگهداری معلولین، خوابگاه های دانشجویی و پادگان ها و بیمارستان ها امکان داره این حشرات زندگی کنن.

9.    بهترین زمان برای سم پاشی ساس ها چه زمانی هست؟

اگه قصد سمپاشی منزل خودتون برای از بین بردن ساس ها رو دارین بهترین زمان عصر یا شب هستش. مخصوصا شب ها که زمان مناسب برای فعالیت ساس ها هستش و در چنین زمان هایی برای تغذیه بیرون میان.

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران

کاربر 1092امتیاز: 4.5
1401/09/21

خیلی عالی توضیح دادید ممنون