مشاوره رایگان: 09109107280

شناخت و دفع ساس از منزل

0 1401/10/17

 **شناخت و دفع ساس از منزل**

حشره ساس چیست؟ ساس ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. آن ها در نواحی گرمسیری و معتدل یافت می شوند. این حشرات معمولاً در طول شب، وعده غذای خود یعنی خون را از طریق گاز گرفتن بدن میزبان دریافت می کنند اما در صورت گاهی از مشخصات و شکل ظاهری ساس ها و تخم های ساس اولین گام در تشخیص و کنترل این آفات است. حشرات زیادی وجود دارند که شبیه ساس ها هستند و به همین دلیل تشخیص صحیح این آفات، اولین گام مهم جهت اجتناب از پرداخت هزینه های گزاف برای تیمار یک حشره اشتباه به جای ساس است. شناخت چرخه زندگی ساس و سایر حشرات، در دو مورد به ما کمک خواهد کرد:

مشخصات ظاهری ساس ها ((Cimex lactularius

بدن ساس ها به طور کلی از سه قسمت سر، سینه و شکم تشکیل سده است.
روی سر، شاخک ها و خرطوم (اندام مکنده خون) قرار گرفته است. سه جفت پای این حشره از قسمت سینه ای نشات می گیرند. قسمت شکمی این حشرات نیز از 8 قسمت تشکیل شده است که در انتهای بدن قرار می گیرد. قبل از پرداختن به این موضوع که آیا ساس ها بدون خون زنده می مانند باید به بحث تغذیه ساس ها بپردازیم.
پیش از بررسی تغدیه ساس ها نیز باید ابتدا مختصری در ارتباط با مراحل زندگی این آفات مطالعه نماییم.

مراحل مختلف زندگی ساس، عبارت است از:  تخم // هچ شدن تخم ها // نمف // رشد و پوست اندازی // ساس بالغ // تغذیه و تولیدمثل  روی بدن این حشرات خونخوار، مو یا پرزهای طلایی رنگ کوچکی نیز وجود دارد. خرطوم ساس ها از سه قسمت و شاخک آن ها از چهار قسمت تشکیل شده است.

  1. تخم ساس

تخم های ساس ریز بوده و به اندازه سر یک سوزن هستند.

رنگ تخم های ساس سفید مرواریدی می باشد.

” برخی از حشرات در نگاه اول خیلی شبیه به هم به نظر می رسند و حتی گاهی جای نیش و عوارضی که از خود به جای می گذارند نیز شبیه به هم هستند و این موضوع ما را در اقدامات لازم برای ریشه کن کردن آن ها محدود می نماید. بنابراین باید در مورد شکل ظاهری آن ها در چرخه زندگی شان شناخت کافی داشته باشیم. “

  1. لارو ساس یا نمف

ساسها در صورتی که تغذیه نکرده باشند کوچک و نیمه شفاف و به رنگ زرد مایل به سفید هستند، و اگر به تازگی تغذیه کرده باشند به دلیل تغییر رنگ و بزرگتر شدنشان با چشم غیرمسلح به راحتی قابل مشاهده خواهند بود.

با این حال بعضی ها بر این باورند که امکان دیدن ساس ها با چشم غیر مسلح وجود ندارد اما باید گفت که اندازه ساس ها در حالت لارو و بالغ، به شکلی است که در صورت تغذیه و یا عدم تغذیه قابل رؤیت و شناسایی خواهند بود.

  1. ساس های بالغ

تقریباً هم اندازه با یک دانه سیب، به بلندی 5 الی 7 میلیمتر.

اگر به تازگی تغذیه نکرده باشند؛ به رنگ قهوه ای، با یک بدن صاف و بیضی شکل.

در صورتی که به تازگی تغذیه کرده باشند بالون مانند، به رنگ قهوه ای مایل به قرمز و کشیده تر

ساس بالغ، از راسته ی همیپترا (می باشد.

ساسها از خود بوی بدی به جایی میزارند  که از غده های موجود در بخش پایینی بدن شان تولید می گردد.

چرخه زندگی ساس ها

چرخه زندگی ساس‌ها در شکل زیر نشان داده شده است. ساس ها دارای پنج مرحله لاروی هستند که در هر مرحله نیز پس از تغذیه از خون میزبان رشد کرده و پوست اندازی می کنند.همانطور که در شکل نیز کاملاً  مشخص و واضح است شکل ظاهری ساس در صورتی که از خون تغذیه کرده باشند نسبت به زمانی که تغذیه نکرده باشند کاملاً متفاوت است.
یک ساس در طول زندگی خود این مراحل را پشت سر خواهد گذاشت:

ساس در مرحله تخم – 1 میلیمتر.

ساس در مرحله اول لاروی – 1.5 میلیمتر.

ساس در مرحله دوم لاروی – 2 میلیمتر.

ساس در مرحله سوم لاروی – 2.5 میلیمتر.

ساس در مرحله چهارم لاروی – 3 میلیمتر.

ساس در مرحله پنجم لاروی – 4.5 میلیمتر.

ساس ماده بالغی که تغذیه نکرده است

ساس نر بالغی که تغذیه نکرده است

مراحل از بین بردن  دفع ساس ها

طبق ارزیابی هایی که از بسیاری از مطالعات اخیر درباره ” آیا ساس بدون خون زنده می‌ماند ” به عمل آمده، نتیجه می گیریم که ساس های امروزی می توانند به مدت 2 الی 6 ماه بدون غذا زنده بمانند. اگر می خواهید که این آفات را به طرز مؤثری از محیط زندگیتان دفع و ریشه کن نمایید، نباید فقط بر روی گرسنه نگه داشتن ساس ها و دور نگه داشتن خود از گزش آنان تکیه نمایید و نباید منتظر این شوید که بالاخره از گرسنگی تلف شده و از پای درآیند. هیچ شکی در این نیست که بایستی خود و اعضای خانواده تان را از گزش ساس در امان نگه دارید. ساس ها برای تولید مثل، نیازمند تغذیه از خون انسان هستند و این مسئله میزان اهمیت تغذیه ساس ها در ریشه کنی این آفات را برملا می کند. پس یکی از بزرگترین اولویت ها جهت مبارزه با این آفات، این است که به آنان اجازه گزش و لذا خونخواری داده نشود. زیرا در صورت تداوم این گزش ها، خارشها و التهابهای پوستی ناشی از آن هم ادامه خواهد داشت.  قبلاً نیز اشاره نمودیم که دفع تهاجم ساس و نابودی ساس تختخوابی فقط با قطع منبع غذایی آنان ممکن نیست این کار نیازمند به کارگیری روش ها و متدهای مؤثر و حرفه ای دیگری است. انتخاب سم درست برای ریشه نی دائمی ساسها
مؤثرترین روش ریشه کنی و نابودی ساس ها استفاده از سم ضد ساس قوی و مؤثرسم ساس کش پیرانا می باشد. سم ساس کش پیرانا( PYRANHA)

ساس کش پیرانا (PYRANHA) تمام تخم ها و نوزادان ساس  را به طور کلی نابود و ریشه کن می کند  و به اصطلاح نمی گذارد تخم به مرحله نوزاد یا بلوغ برسد  و در نتیجه تولید مثل و افزایش جمعیت ساس ها بطور کلی در مدت زمان کوتاهی نابود میشود  سم ساس کش پیرانا بدون بو بوده  و به همین دلیل  جهت استفاده در نواحی  داخل منزل  بسیار مناسب میباشد  سم کشنده ساس پیرانا را می توانید در تمامی نواحی داخل و خارج بناها و ساختمان ها  و همچنین در محل فعالیت ساس ها و یا لانه های آنان به کار برد  این سم یک سم مایع و بی بو یی میباشد که با آب ترکیب شده  ودر تمامی نقاطی که ساس ها فعالیت داشته اند  و یا مشکوک به فعالیت و لانه گزینی  می باشند  به حالت اسپری اعمال می شود .سم ساس کش پیرانا تخم ها و نوزادان ساس را نیز به کل نابود نموده و علی الخصوص تخم ها را به اصطلاح در نطفه خفه می کند و به این ترتیب اجازه نمی دهد تخم ها و نوزادان به مرحله هچ و یا بلوغ و در نتیجه مرحله تولید مثل و افزایش جمعیت برسند.

در صورت مواجه با این حشرات در منزل میتوانید با کارشناسان سمپاشی بیا توکالا تماس بگیرید و با توجه به میزان الودگی و وضعیت محل سکونت ارزیابی لازم را در خصوص هزینه و و قیمت سم برای سمپاشی ساس روشهای موثر را به شما کمک میکنند.

انتخاب سم نا مناسب علاوه بر ان که نمیتواند به صورت کامل افاتهای موذر را از بین ببرد بلکه باعث به خطر افتادن سلامت خانواده میشود از این رو برای انتخاب درست نابود کردن و ریشه کنی دائمی ساس های موذر با شرکت برای تهیه سم ساس کش پیرانا که با تجربه بیش از ربع قرن در عرصه پخش سم برای سمپاشی و مبارزه با افاتها این اطمینان خاطر را به شما میدهد که با قویترین و موثرتیرن ساس کشهای خارجی و استاندارد باعث سلامت شما و خانواده را به طور کامل تامین وسم تضمینی ساس کش موثر را به شما ارئه میدهیم همچنین باعث ریشه کنی انواع ساس های شما  و نابودی کامل انها میشود.

فروش بهترین سم کشنده ساس بدباگ

**  جهت اصلاعات و نحوه سمپاشی ساس  و مقدار مناسب سم برای مساحت مورد نظر و استعلام قیمت میتوانید با شرکت معتبر بیا تو کالا تماس حاصل فرمایید  **

                          *09109107280*        *09109107360*

 

  

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران