مشاوره رایگان: 09109107280

سم برای سوسک ( بهترین سوسک کش ها کدامند؟)

0 1402/11/16

 

راه حل های دفع سوسک ریز

1)نگذارید محیط رطوبت داشته باشد

2)خانه را به طور مرتب تمیز کنید

3)غذاها را مخفی کنید

3)کف اشپزخانه را همیشه تمیز کنید

4)سطل زباله را مرتب خالی کنید

چرا سوسک ها هنگام آشپزی بیرون می آیند؟

سوسک ها چربی را دوست دارند! چربی‌ها و روغن‌های گوشتی حاصل از پختن که در اطراف اجاق می‌پاشند یا از روی اجاق می‌چکند، تبدیل به یک فانتزی سوسک‌ها می‌شوند.

چه مدت طول می کشد تا سوسک غذا را هضم کند؟
زمان هضم سوسک معمولاً از چند ساعت تا چند روز طول می کشد، بسته به اندازه و نوع غذای مصرف شده و نوع سوسک. برخی از سوسک ها می توانند غذا را خیلی سریع هضم کنند، در حالی که برخی دیگر زمان بیشتری می برد.

چرا نباید سوسک را له کنید؟
به گفته چاد گور، حشره شناس برای کنترل آفات این به این دلیل است که تخم های بارور شده از شکسته شدن توسط پای شما به احتمال زیاد زنده نمی مانند. این نگرانی وجود دارد که له کردن سوسک‌ها باعث شود دیگران از اجساد تغذیه کنند زیرا سوسک‌ها سوسک‌های مرده را می‌خورند.

تهیه سم برای سوسک با آشنایی با انواع سوسک یا سوسری

معرفی انواع سوسک یا سوسری

همونطور که میدونین سوسک ها یک دسته از چندش آورترین موجوداتی هستن که در آشپزخانه و غیره پیدا میشنو جالبه بدونین سوسک ها رو در بهترین حالت با سم میشه از بین برد. بنابراین اگه میخوان اون ها رو از بین ببرین در قدم اول اون ها رو خوب بشناسین و در مرحله بعدی با تهیه سم شروه به از بین بردن اون ها کنین. در ادامه تمام موارد لازم رو به شما یاد خواهیم داد.

در قدم اول از مقاله معرفی بهترین سم برای سوسک شما رو با انواع سوسک آشنا خواهیم کرد تا بدونین چه سوسک هایی در دور و بر شما زندگی می کنن. شناخت انواع سوسک ها به شما این کمک رو میکنه که بدونین با کدوم گونه از اون ها سروکار دارین و چطور باید با اون ها مبارزه کنین. در حالت کلی ما دو گونه سوسک یا سوسری داریم که در آشپرخونه ها و فاضلاب ها زندگی میکنن و این دو گونه هستن که شما باید راه های از بین بردن و سم مناسب سوسک برای اون ها رو تهیه کنین. این دو گونه عبارتند از:

1.    سوسری آمریکایی یا سوسک فاضلاب

2.    سوسری آلمانی یا سوسک آشپرخانه

معرفی سوسک فاضلاب یا سوسری آمریکایی 

اولین موردی که جزو شایع ترین سوسک های خانگی به حساب میاد سوسک آمریکایی هستش. این سوسک ها اگه بالغ باشن به رنگ قهوه ای مایل به قرمز دیده میشن و در ناحیه پشت این سوسک ها می تونین یک نوار زرد رنگی رو مشاهده کنین. در این گونه بال هم وجود داره که در دوره بلوغ رشد میکنن و هر دو گونه نر و ماده این سوسک ها می تونن در فواصل کوتاهی پرواز کنن.

سوسک فاضلاب یا همون سوسک آمریکایی معمولا خارج از خونه ها، در محیط های باز زندگی می کنه. محیط مورد علاقه این گونه از سوسک ها باید گرم و مرطوب باشه. در حالت کلی این رو هم یادآوری کنیم که گرم بودن محیط یکی از شرایطی هستش که سوسک ها بهش علاقه خاصی دارن و بخاطر همین هم هستش اکثرا در فاضلاب ها این سوسک ها رو میشه پیدا کرد چون این محیط گرم بوده و شرایط مساعدی رو برای رشد این گونه فراهم می کنه. 

محیط هایی که این گونه از سوسک در اون زندگی میکنه زیر گل ها و هر جایی که کود گیاهی پیدا بشه رو میشه نام برد. سوسک های فاضلاب همه چیز خوارن و در بیرون از خونه از چوب گرفته تا بقیه حشراتی که کوچک هستن، همه رو می خورن. طول سوسک های بالغ فاضلاب گاها به 5 سانتی متر هم میرسه.

دلیل اینکه این سوسک ها بیشتر در اشپرخانه پیدا میشن به این خاطر هستش که پیدا کردن غذا در این محیط برای اون ها راحت هستش. بنابراین یکی از راه هایی که می تونین از ورود این گونه از سوسک به داخل آشپرخانه خودتون جلوگیری کنین این هستش که همیشه به تمیزی و نظافت اون اهیمت خاصی بدین و هیچوقت نزارین که زیر گاز و هود و خلاصه کف آشپزخونه هیچ غذایی ریخته بشه. 

بررسی علائم وجود سوسک فاضلاب در خانه

علائم وجود سوسک فاضلاب در خانه

در این بخش قبل از معرفی انواع سم برای سوسک یا سوسک کش میخوایم به این موضوع بپردازیم که از کجا بدونیم سوسک در خونه هستش و چه زمانی اقدام به سمپاشی و از بین بردن سوسک فاضلاب کنیم. از اون جایی که سوسک ها حشرات بزرگی هستن که با چشم غیر مسلح به راحتی دیده میشن، بنابراین تشخیص اون ها کار سختی نیستش. شما به محض دیدن یه سوسک تو خنه تون که احتمالا در حال فرار باشه یا جایی خودش رو قایم کرده باشه باید این احتمال رو بدین که تو خونه شما سوسک هستش و اقدام بهداشتی لازم رو برای از بین بردن سوسک فاضلاب در خانه انجام بدین.

یکی از راه هایی که می تونین با استفاده از اون تشخیص بدین که در خونه خودتون سوسک هستش یا نه؟ این هستش که بتونین تخم ها یا فضولات این حشرات رو در خونه یا آشپزخونه خودتون مشاهده کنین. 

کپسول های تخم این حشره در حدود 30 تا 40 میلی متر بوده و سوسک فاضلاب این کپسول ها رو پشت وسایل مثل کابینت ها قرار میدن. رنگ این کپسول ها قهوه ای مایل به قرمز بوده و میتونین اون ها رو در زیرزمین و آشپزخونه و پشت لوازم خونگی پیدا کنین.

یکی از راه های دیگه ای که می تونین از وجود سوسک فاضلاب باخبر بشین، مشاهده فضولات این حشره در محیط هستش. این فضولات رو در محیط های تاریکی که در اونجا رفت و آمد میکنن، رها میکنن. ازجمله مکان هایی که در اونجا می تونین این فضولات رو مشاهده کنین میشه به جاهایی مثل پارکینگ، پشت بخاری ها، اجاق گاز و انباری و زیرزمین اشاره کرد.

اندازه مدفوع سوسک فاضلاب ریز بوده و گاها با مدفوع موش اشتباه گرفته میشه ولی نشانه ای که داره اینه که دارای برجستگی و انتهای صافی بوده و همچنین مدفوع موش ها دارای پرز بوده ولی مدفوع سوسک ها اینطوری نیست.

چه زمانی سوسک فاضلاب به خونه هجوم می آورد؟ 

انواع سم برای سوسک یا سوسک کش

سوال دیگه ای که شاید قبل از خرید سم قوی برای از بین بردن سوسک بخواین بدونین این هستش که اصلا چه زمان هایی این سوسک ها به خونه هجوم میارن؟ در جواب باید بگیم وقت هایی که شرایط برای زندگی این گونه از سوسک ها در بیرون نامساعد باشه و نتونن غذایی خودشون رو به راحتی پیدا کنن یا محیط مرطوب نباشه و حتی هوای محیط سرد باشه؛ در چنین شرایطی سوسک ها به منزل ها و مخصوصا آشپز خونه ها هجوم میارن که اونجا هم هوا گرم تر بوده و هم به راحتی می تونن غذای مورد علاقه خودشون رو پیدا کنن.

بنابراین اگه همیشه به تمیزی آشپزخونه و مخصوصا زیر گاز و اطراف هود و غیره اهمیت بدین شاید نیاز نباشه از سم برای کنترل سوسک ها استفاده کنین. 

سرعت حرکت سوسک آمریکایی یا همون سوسک فاضلاب زیاد بوده و به سرعت می تونن خودشون رو از محیط خطر دور کنن و یا در صورت مشاهده انسان سریع خودشون پشت کابینت ها و جاهای دیگه مخفی کنن و از اونجایی که گونه های بالغ این حشره بال هم دارن در محیط های باز توانایی پرواز های کوتاه مدت رو هم دارن.

سوسری آمریکایی (سوسک فاضلاب) در کجاها پیدا می شود؟

در این بخش میخوایم جاهایی که سوسک فاضلاب در اون جاها زندگی می کنه رو به شماها معرفی کنیم. در قدم اول باید به شما بگیم که این گونه از سوسک از چه چیزهایی بیشتر تغیه میکنه؟ در جواب باید بگیم که سوسک فاضلاب از نان، شکر، غلات و پنیر و گوشت و جلد کتاب ها و مقواها و سایر چیزها تغذیه می کنه. بهترین مکان هایی که این سوسک در اون جاها زندگی میکنه سیستم فاضلاب و زیر زمین و پشت کابینت ها و خلاصه هر جای تاریک و مرطوبی هستن. همچنین زیر گلدان ها هم می تونه مکان مناسبی برای مخفی شدن و تخم گذاری این گونه از سوسک ها به شمار بیاد. بنابراین در زمان هایی که اقدام به تهیه بهترین سم برای سوسک فاضلاب کردین، این مکان ها رو برای سمپاشی یا بازرسی فراموش نکنین.

همچنین سوسک آمریکایی وقتی وارد محیط جدیدی بشه از خودش ماده ای رو منتشر می کنه که باعث جذب سوسک های دیگه به اون محل میشن. 

چند توصیه مهم برای کنترل سوسک توالت

چند توصیه مهم برای کنترل سوسک توالت

در کنار استفاده از سم برای سوسک یا سم سوسک کش قوی برای از بین بردن سوسک توالت توصیه می کنیم مواردی رو که در ادامه به شما میگیم رو هم رعایت کنین تا بطور طبیعی و بدون هیچ دردسری به کنترل و بابودی سوسک توالت بپردازین.

اولین موردی که باید بهش توجه داشته باشین این هستش که سوسک ها از محیط هایی که رطوبت دارن بیشتر خوششون میاد، بنابراین سعی کنین در اولین قدم اگه شیر دسشویی تون چکه می کنه اون رو برطرف کنین و نزارین رطوبت اضافی در محیط باقی بمونه. در اصل نبود رطوبت خودش به طور طبیعی به نابودی سوسک ها کمک میکنه. پس در اولین قدم حتما سعی کنین هر جایی که نشتی آب داره رو درست کنین.

دومین موردی که برای نابودی سوسک های توالت توصیه می کنیم، این هستش که حتما سطل زباله ها رو زود به زود خالی کنین و نزارین زیاد آشغال داخل اون ها بمونه. چون می تونه تبدیل به یه محیط خوب برای تغذیه سوسک ها تبدیل بشه.
مورد بعدی که می تونه بجای خرید سم برای سوسک به شما کمک کنه این هستش که از یک حشره کش قوی برای سوسک ها استفاده کنین. همچنین برای نابودی سوسک ها این روزها می تونین از خمیر سوسک کش هم استفاده کنین به این صورت که این خمیر رو به درزها و گوشه های دیوار و در کل محل عبور سوسک ها بزنید و سوسک ها بعد از تغذیه از اون ها کشته میشن و به نوعی یک سم برای سوسک ها به حساب میاد.

معرفی سوسری آلمانی (سوسک ریز یا سوسک آشپز خانه)

دومین گونه ای که از خانواده سوسری ها یا به اصطلاح عامیانه سوسک ها می خوایم به شما معرفی کنیم، سوسک ریز هستش. این گونه انتشار جهانی داشته . یکی از شایع ترین گونه هایی هستش که در اماکن های عمومی و آشپزخونه ها می تونین اون رو پیدا کنین. این گونه رو بیشتر در محل هایی مثل غذا خوری ها یا حموم ها که اب و غذا تون نقاط به راحتی در دسترس هستش و همچنین دمای اونجا مناسب برای زندگی سوسک آشپزخونه هستش زندگی میکنن. وقتی تعداد اون ها زیاد شد به بخش های دیگه ساختمون ها کم کم سرایت می کنن و در بخش های جدید شروع به تخم گذاری و تکثیر می کنن. 

قدرت تکثیر سوسک آلمانی بسیار زیاد بوده و دارای سیکل زندگی کوتاهی هستن، بنابراین در صورت نیاز با تهیه سم برای سوسک های این خانواده باید اون ها رو از بین ببرین. جفت گیری این گونه بعد از 7 تا 10 روز از اخرین پوسن اندازی صورت گرفته و ماده های این گونه کپسول تخم خودشون رو بین دو تا چهار هفته با خودشون حمل می کنن. تخم های سوسک آشپزخانه معمولا یک ماه بعد از تخم گذاری باز میشن و 40 تا 125 روز بعدش بالغ میشن. 

اگه بخوایم ظاهر این سوسک ها رو به شما معرفی کنیم باید بگیم که 10 تا 15 میلی متر طول این سوسک ها بوده و نرهای این گونه به رنگ قهوه ای مایل به زرد روشن بوده و ماده های این گونه کمی تیره تر هستن. 

در مورد کپسول تخم سوسک آلمانی یا سوسک اشپزخانه هم باید بگیم که اندازه کپسول تخم بیت 7 تا 9 میلی متر بوده و رنگ کپسول ها قهوه ای روشن هستش. هر کپسول تخم هم بطور معمول دارای 40 تخم هستش. این رو هم جالبه بدونین که هر ماده بالغ این گونه هم بین 4 تا 8 کپسول تخم میزاره. 

در این گونه طول عمر سوسک اشپزخانه 4 تا 12 ماه بوده و عمده فعالیت اون ها در شب هستش. اکثر اوقات این سوسک ها وقتی چراغ ها رو خاموش می کنین و می خواین بخوابین شروع به فعالیت می کنن. بنابراین یکی از راه های شناسایی این گونه این هستش که بعد از اینکه یکی دو ساعت چراغ های اشپزخونه تون خاموش بود، نصب شب دزدکی اون رو روشن کنین. اگه تو آشپزخونه تون این سوسک ها باشن می تونین اون ها رو ببینین که در کف آشپزخونه دارن راه میرن یا اگه ماده غذایی اونجا پیدا کرده باشنف دارن اون رو میخورن. 

بیشترین فعالیت سوسک آشپزخونه هم قبل از سپیده صبح گزارش شده و در طول روز خودشون رو داخل درزها و شکاف هایی که با دو طرف بدن شون در تماس باشه مخفی میشن. از جمله جاهایی که می تونین در خونه در صورت وجود اون ها رو پیدا کنین، میشه به محل هایی مثل چارچوب های درب و پنجره ها یا درزهای موجود در کف و دیوارها و زیر اجاق گاز و غیره اشاره کرد. 

اگه قصد خرید سم برای سوسک آشپزخانه رو هم دارید، باید به این نکته توجه داشته باشین که مقاومت این سوسک از سوسک فاضلاب یا سوسک امریکایی بیشتر بوده و باید برای از بین بردن اون ها در خانه چند بار حتما سمپاشی کنین. 

علائم وجود سوسک آلمانی یا سوسک های ریز قبل از تهیه سم برای سوسک

علائم وجود سوسک آلمانی یا سوسک های ریز قبل از تهیه سم برای سوسک

اگه فکر میکنین که ممکن هستش خانه شما درگیر تهاجم سوسک های آلمانی شده باشه یا شک کرده اید که چنین موجودات موزی در خونه هاتون وجود داره، باید قبل از تهیه سم برای سوسک ها دنبال چنین علامت هایی باشین: 

•    فعالیت سوسک در طول روز

معمولا سوسک ها نیز مثل سایر موجودات موزی دیگه ای شبانه فعالیت دارن ولی اگه احیانا این موجودات ریز رو در طول روز در خانه هاتون مشاهده کنین، یعنی این که شما با فاجعه بزرگی روبرو هستین و تعداد اون ها خیلی زیاد تر بوده و هر چه زودتر باید به دنبال راه چاره ی از بین بردنشون باشین. 

•    بوی روغنی و غلیظ

این سوسک های آلمانی یا همون سوسک آشپزخونه ها، انواع مواد شیمیایی رو از خودشون ترشح میکنن. برای همین اگه بوی روغنی و تندی شدیدی رو متوجه شدین یعنی اینکه شما با تهاجم سوسک آلمانی سروکار دارین. 

•    مواد دفعی سوسک

مواد دفعی سوسک هم مثل پودر فلفل و قهوه هستش و مدفوع هاشون معمولا در کشو های آشپزخانه یا روی کابینت ها پیدا میشه. مدفوعشون حتی امکان داره که باعث ایجاد لکه های تیره در گوشه و کنار اتاق ها و غیره بشه. 

•    سوسک آلمانی مرده و پوسته ریخته شده شون

حتی پوست ریخته شده یک سوسک آلمانی زنده میتونه نشانگر هجومشون به اون مکان باشه. سوسک ها تا به بلوغ برسن، 5 بار پوست اندازی میکنن. 

•    تعداد زیاده این مدل سوسک در آشپزخانه یا حمام

سوسک های آلمانی برای تامین غذاشون و برای زنده موندنشون نیاز دارن که از لانه هاشون بیرون بیان و سراغ جاهای مرطوب بگردن. به همین دلیل مکان مناسب و مورد علاقشون حمام و آشپزخانه هاست. 

راه های از بین بردن سوسک آلمانی یا سوسک آشپزخانه قبل از تهیه سم برای سوسک

تهیه سم برای سوسک

برای از بین بردن سوسک های آلمانی یا همون سوسک های آشپزخانه روش های زیادی وجود داره که قبل از خرید سم برای سوسکها میتونین انجام بدین.  

1.    اول از همه آشپزخانه و حمام‌ تون رو همیشه باید تمیز و خشک نگه دارین. شما باید دلایلی که برای زندگیشون دارن رو در اون جا ها نابود کنین. یعنی اینکه باید رطوبت و خرده غذاهاشون رو  پاک کنین و صابون‌ ها رو دور از دسترسشون نگه دارین.

2.    هرچی ظرف غذای حیوان خانگی دارین رو خالی کنین و نزارین چیزی توش بمونه. معمولا سوسک‌ها شب‌ها فعال هستن، احتمال داره که از غذای حیوان خونگیتون تغذیه کنه.

3.    کابینت‌ های آشپزخونتون رو همیشه تمیز نگه دارین. هر آشغالی که در آشپزخونه هاتون هستش برای سوسک ها ضیافت به حساب میاد. 

4.    آشغال ها رو هیچ وقت در فضای باز نزارین. سوسک‌ها عاشق وارد شدن به داخل آشغال‌ ها هستن، همیشه از بسته و محکم بودن درب سطل آشغالتون مطمئن شید تا سوسک‌ها نتونن واردشون بشن. 

5.    همیشه از بسته بودن درب ظرف‌ های غذا ها نیز مطمئن باشین. بسته‌ های باز شده ‌ی خوراکی‌ ها رو در ظرف ‌های پلاستیکی محکم بسته شده بزارین تا مجبور به تهیه سم برای سوسک ها نشین.

6.    همه چیز رو تا اونجایی که ممکن هستش خشک نگه دارین. شب‌ ها قبل از خوابیدن، سینک‌ ها، وان‌ های حمام، و دوش‌ ها رو خشک کنین. با این کار سوسک‌ ها برای رشدشون، محیط مرطوبی در اختیار ندارن. 

چه زمانی سوسک های ریز به خونه هجوم می آورند؟ 

خرید سم برای سوسک

اول از همه؛ موقعی که بهداشت یه مکانی رعایت نشه و از اون مکان کثیف نگه داری شده باشه نه تنها سوسک بلکه موجودات موزی و کثیفه دیگه ای نیز به اونجا هجوم میاره. 

دومین دلیل اینکه؛ اگه اون مکان تمیز نیز باشه، ولی باز هم این موجودات موزی به اونجا هجوم بیارن، از دلایل هجومی که میتونیم بهش اینجا اشاره کنیم اینه که اون موجودات منابع غداییشون رو از مکان قبلی از دست دادن و مکان مناسبی هم برای زندگی و هم برای بدست آوردن آذوقه به اون مکان هجوم میارن. درکل دلایل زیادی برای هجوم انواع موجودات موزی به خانه ها هستش. 

ولی اگه نمیخواین با این شرایط مواجه بشین و خرید سم برای سوسک در اولویت نیست براتون، بهترین کار اینه که از اومدنشون به اون مکان پیشگیری کنین و بهداشت رو رعایت کنین. 

سوسری های آلمانی یا همون سوسک های ریز در کجا ها پیدا میشوند؟ 

سوسک های آلمانی معمولا در انباری ها، آشپزخانه ها، زیر کمدها، زیر و داخل و بالای کابینت ها، در حمام ها، و مکان های مرطوبه دیگه ای و...، درکل هر جایی که برای زیستن و سیر شدنشون مهیا باشه در اون مکان ها پیدا میشن یا در جاهایی که از نظر ما کثیفه ولی برای اون ها بهترین و مناسب ترین مکان برای برای زندگی کردنشونه، اگه ده دنبال ریشه کن کردنشون هستین باید این مکان هارو بیشتر سمپاشی کنین.

راه های از بین بردن سوسک آلمانی یا سوسک های ریز آشپزخانه 

تهیه سم برای سوسک

برای از بین بردن این مدل سوسک ها راه های متنوعی وجود داره که میتونین امتحان کنین. ولی همونطور که در بالا نیز بیان کرده بودیم، سوسک های ریز آشپزخانه یا همون سوسک های آلمانی خیلی مقاومتشون از سوسک های آمریکایی یا همون سوسک های فاضلاب بیشتره و برای از بین بردن و ریشه کنیشون باید از تهیه سم برای سوسک گرفته تا روش های کاربردی و قوی استفاده کنین. توصیه ما برای از بین بردن این موجودات موزی استفاده از سم های بیان شده در این مقاله، از سایت بیاتوکالا هستش.

راه های ورود سوسک به خانه

همیشه از قدیم این جمله گفته شده که پیشگیری بهتر از درمان هستش. این جمله در مورد کنترل سوسک ها هم موثر هستش. بنابراین در این بخش می خوایم راه هایی رو به شما بگیم که سوسک ها از این راه ها ممکنه وارد خونه تون بشن و اگه بتونین این راه ها رو کنترل کنین، می تونین جلوی ورود این حشره مضر رو به داخل خونه خودتون بگیرین و از خرید سم برای سوسک ها جلوگیری خواهد شد.

معمول ترین راهی که احتمال داره سوسک ها وارد یه خونه بشن از طریق وسایلی هستش که وارد اون خونه میشن. از جمله این وسایل میشه به کارتن هایی که وارد خونه میشن اشاره کرد یا اشیا و وسیله هایی که دست دوم بوده و اون ها رو از بازارهای کهنه فروشی یا سمساری ها خریداری می کنین. در این مورد باید خیلی دقت کنین و موقع خرید وسیله های دست دوم مثل میز و مبل و خلاصه هر چیزی اون ها رو تمیز ضدعفونی کرده و درزهای اون ها رو با یک سم حتی سمپاشی کنین تا اگه حشره یا سوسکی داخل اون باشه، قبل از اینکه وارد خونه تون بشه اون رو از بین ببرید.

این نکته رو به یاد داشته باشین که سرعت تکثیر سوسک ها بالا بوده و وقتی برای اولین بار وارد محیطی میشن، می تونن به سرعت در اون محیط تکثیر پیدا کنن. بنابراین ضد عفونی کردن و تمیزکاری وسیله های دست دوم قبل از ورود به خونه می تونه خیلی از مشکلات بعدی شما برای مبارزه با این حشرات رو به حداقل برسونه.

این رو هم بدونین سوسک ها همیشه در یه محل ثابت نمی مونن و به راحتی از یه ساختمون به ساختمون دیگه ای حرکت میکنن. حتی ممکنه از طریق لوله های فاضلاب و غیره به ساختمون های دور و بر خودشون منتقل بشن. 

مضرات ورود سوسک ها به خانه یا دلیل تهیه سم برای سوسک ها

مضرات سوسک ها

یکی از عمومی ترین سوالاتی که ممکنه برای شما هم پیش بیاد این هستش که آیا سوسک ها مضراتی هم دارن ئ اینکه بودن اون ها تو خونه باعث بیماری خاصی هم میشه یا نه؟ این مورد خیلی مهم بوده و در خرید سم برای سوسک یا خرید سوسک کش مفید خواهد بود. در جواب باید بگیم که از اونجایی که سوسک ها همه چیز خوارن بنابراین اون ها در فاضلاب ها از مدفوع انسان هم تغذیه می کنن و با این کار قادرند عواملی که باعث بیماری در انسان میشن رو به راحتی به محیط زندگی ما منتقل کنن. در اصل یکی از راه های انتقال مکانیکی بیماری به زندگی انسان ها همین سوسک ها هستن یا نقش تکیمل کننده ای رو در این زمینه دارن.

از جمله بیماری هایی که سوسک ها در انتقال اون ها نقش دارن میشه به وبا، اسهال و تب تیفوئید و بیماری های ویروسی مثل فلج الاطفال اشاره کرد. همچنین یکی از مضرات سوسک ها این هستش که می تونن تخم های انگلی رو هم با خودشون به محیط های جدید منتقل کنن و باعث بیماری های پوستی و آلرژیک یا حتی ناراحتی های تنفسی بشن.

شاید برای شما این سوال هم پیش بیاد که سوسک ها از چه طریقی باعث انتقال بیماری ها به محیط های زندگی ما میشن در جواب باید بگیم که راهی که از طریق اون این سوسک ها بیماری ها رو منتقل میکنن، به وسیله بال هایی که دارن هستش و همچنین با شاخک های خودشون می تونن عوامل بیماری زا مثل میکروب ها رو به محیط های زندگی ما انتقال بدن. در اثر تماس این حشره با محیط های آلوده به راحتی میتونه عوامل بیماری زا رو به محیط های جدیدی که میرن انتقال بده.

روش های طبیعی مبارزه و از بین بردن سوسک آشپزخانه و سوسک فاضلاب

روش های طبیعی مبارزه و از بین بردن سوسک آشپزخانه و سوسک فاضلاب

شاید دوست داشته باشین بجز خرید سم سوسک کش قوی راه های طبیعی و کم دردسر رو برای مبارزه با سوسک ها امتحان کنین. اگه جزو این دسته هستین روش هایی که در ادامه برای مبارزه با سوسک ها به شما معرفی می کنیم رو می تونین امتحان کنین و در سریع ترین زمان اقدام به از بین بردن سوسک ها در منزل خودتون کنین. این روش ها برای هر دو گونه سوسک فاضلاب و سوسک آشپزخانه موثر هستن.

1.    استفاده از پوست لیمو یا آب لیمو

یکی از موثر ترین روش های طبیعی از بین بردن یا مبارزه با سوسک ها استفاده از پوست یا آب لیمو هستش. در اصل باید بدونین با اینکه سوسک ها همه چیز خوار هستن، اما بوی مرکبات رو دوست ندارن. می تونین پوست لیمو رو در محیط های که محل حرکت این حشره هستش رها کنین و یا روش بهترش هم این هستش که آب لیمو رو بگیرید و اون رو با مقداری آب مخلوط کرده و در محل هایی مثل پشت کابینت یا یخچال یا هر جایی که حس می کنید محل زندگی یا رفت و آمد سوسک ها هستش، اسپری کنین. با این کار سوسک ها رو نمی کشید اما این کار شما باعث فراری شدن اون ها از اون محیز میشه.

2.    استفاده از جوش شیرین برای کشتن سوسک به جای سم برای سوسک

استفاده از جوش شیرین برای کشتن سوسک به جای سم برای سوسک

روش دیگه ای که بجای استفاده از سم برای سوسک می تونین ازش استفاده کنین، جوش شیرین هستش. بر خلاف روش بالایی در این روش سوسک ها از بین میرن. در اصل جوش شیرین باعث میشه در سوسک ها گاز تشکیل بشه و همین کار روش موثری برای از بین بردن سوسک ها به شمار میاد. 

اگه میخواین با جوش شیرین اقدام به از بین بردن سوسک فاضلاب یا سوسک آشپزخانه کنین، روش موثر و مفیدش این هست که همراه جوش شیرین مقداری آرد ذرت رو مخلوط کرده و این ترکیب رو با مقداری شکر مخلوط نمایید. این کار باعث میشه این حشرات به سمت این ماده جذب شده و ازش تغذیه کنن و این کار باعث از بین رفتن اون ها میشه.

بعد از تهیه مخلوط جوش شیرین با آرد ذرت و شکر این ماده رو در محل هایی که حس می کنین سوسک ها حرکت میکنن یا در نزدیکی جاهایی که حس می کنین لونه اون ها باشه بریزید و منتظر باشید تا بیان و ازش بخورن و بعدش اثر خودش رو خواهد گذاشت و یک روش موثر به جای خرید سم برای سوسک به شمار میاد.

روش موثر دیگه برای کشتن سوسک ها این هستش که جوش شیرین رو با پیاز مخلوط کنین و اون رو در مسیرهای عبور سوسک ها قرار بدین. برای این کار ابتدا یک پیاز رو خرد کنین و اون رو با جوش شیرین مخلوط کرده و جاهایی قرار بدین که سوسک ها رفت و امد میکنن. این روش باعث بیرون اومدن سوسک هایی میشه که خودشون رو در درزها و سوراخ هایی در خونه پنهون کردن.

3.    استفاده از تله وازلین برای از بین بردن سوسک ها

روش موثر دیگه ای که برای از بین بردن سوسک ها و فراری دادن اون ها بطور طبیعی می تونین ازش استفاده کنین، استفاده از تله وازلین هستش. در اصل این روش هم یک روش موثر برای به تله انداختن و کشتن اون ها به شمار میاد. برای این کار می تونین ابتدا یه تیکه مقوا رو اماده کنین و در مرحله بعدی مقداری از وازلین رو روی کل سطح مقوا پخش کنین. سپس در مرحله بعدی چند تیکه از غذا رو روی این مقوا قرار بدین تا سوسک ها تحریک بشن و بخوان بیان که از اون ها تغذیه کنن. 

در مرحله بعدی این مقوا رو محل هایی که فکر می کنین اونجا سوسک وجود دارن یا در اون محل ها رفت و آمد میکنن، قرار بدین. این کار باعث از بین بردن سوسک ها نمیشه. ولی سوسک ها به وازلین می چسبن و نمی تونن حرکت کنن و بعد چند ساعت می تونین سوسک های گیر افتاده رو به همراه مقوا داخل سطح زباله بریزین یا با تهیه سم برای سوسک ها آنها را از بین ببرید.

همچنین می تونین به جای تیکه های نون از بستنی هم استفاده کنین. به این شکل که مقداری بستنی رو روی مقوایی که به وازلین آغشته شده بریزین و اون رو در سر راه سوسک ها قرار بدین تا وسوسه بشن و بخوان بیان تا از اون بستنی ها تغذیه کنن و به وازلین بچسبن.

4.    استفاده از آبجو و نان برای کشتن سوسک ها

استفاده از آبجو و نان برای کشتن سوسک ها

اگه تو خونه تون آبجو دارین این روش هم یک روش موثر برای کشتن سوسک ها به شمار میاد. برای استفاده از این روش کار سختی رو در پیش ندارین و تنها کاری که باید بکنین این هستش که چند تیکه نان رو به آبجو آغشته کنین و اون ها رو در محل هایی مثل زیر یخچال و گاز و خلاصه هر محلی که سوسک ها در اون جاها رفت و آمد می کنن قرار بدین. 

سوسک ها در شب میان و با دنبال کردن تکه های نان شروع به خوردن اون تکه های نون میکنن و از اون جایی که این تکه های نون به آبجو آغشته هستن، این آبجو باعث از بین بردن سوسک فاضلاب یا آشپزخانه میشن.

5.    استفاده از علف گربه یا گل نپتون برای از بین بردن سوسک ها

روش دیگه ای که می تونین ازش بجای استفاده از سم برای سوسک ها استفاده کنین این هستش که اگه تو خونه خودتون گل نپتون دارین اون رو در محلی قرار بدین که فکر می کنین سوسک ها رفت و آمد میکنن. جالبه بدونین که این گیاه که خوشبو هم هستش از خودش بویی رو متصاعد می کنه که سوسک ها ازش خوششون نمیاد و در محل هایی که این گل وجود داشته باشه نمیان. در اصل این روش سوسک ها رو به کشتن نمیده، بلکه فقط باعث فراری شدن اون ها میشه.

6.    استفاده از برگ خلیج برای از بین بردن سوسک ها

استفاده از برگ خلیج برای از بین بردن سوسک ها

روش طبیعی و عالی دیگه برای از بین بردن سوسک ها بجای استفاده از سم قوی سوسک کش استفاده از برگ خلیج هستش. این روش رو میشه یه روش عالی و موثر برای فراری دادن سوسک ها از آشپزخانه دانست. در اصل دلیلی که این روش رو یه روش موثر برای مبارزه طبیعی با سوسک ها میدونن این هستش که از برگ های خلیج بویی متصاعد میشه که سوسک ها ازش خوششون نمیاد و در محیط هایی که این برگ ها وجود دارن رفت و امد نمیکنن.

برای استفاده از این روش تنها کاری که باید بکنید این هستش که برگ های خشک خلیج رو در محل هایی قرار بدین که سوسک ها رفت و آمد میکنن یا حضور دارن و این کار باعث فرای شن اون ها از این محل ها میشه.

7.    استفاده از گازوئیل برای از بین بردن سوسک های توالت

اگه داخل توالت تون سوسک دارین و دوست دارین با یه روش موثر اقدام به از بین بردن اون ها کنین، گازوئیل می تونه یه روش خوب و موثر برای از بین بردن سوسک ها بجای خرید انواع سم سوسک کش برای نابودی اون ها باشه. برای استفاده از گازوئیل برای از بین بردن سوسک ها تنها کاری که باید بکنین این هستش که یک لیوان گازوئیل رو آماده کنین و اون رو در داخل چاه توالت بریزین. جالبه بدونین بوی گازوئیل برای سوسک ها خیلی آزار دهنده هستش و این کار شما حتی اگه باعث نابودی اون ها هم نشه می تونه کاری کنه که سوسک ها بطور کامل از اون محیط فراری بشن.

راه های جلوگیری از بازگشت دوباره سوسک ها به منزل

راه های جلوگیری از بازگشت دوباره سوسک ها به منزل

بعد از این که با استفاده از یک سم سوسک کش قوی اقدام به نابودی سوسک هایی که در آشپزخانه  و خلاصه در کل در خونه بودن کردین، در قدم بعدی کاری که باید انجام بدین این هستش که اقدامات لازم رو انجام بدین تا مانع بازگشت دوباره سوسک ها به منزل تان شوند. ما در ادامه کارهایی که باید انجام بدین تا از ورود دوباره سوسک ها به منزل تون جلوگیری کنین رو به شما توضیح خواهیم داد که با انجام این کار ها هیچ گونه سوسکی دیگه نمیتونه وارد خونه هاتون بشه.

•    بستن منافذ و سوراخ های موجود در آشپزخانه

همونطور که میدونین آشپزخانه محل مناسبی برای تجمع سوسک ها به شمار میاد بنابراین اولین اقدامی که برای جلوگیری از بازگشت دوباره سوسک ها به منزل خودتون باید انجام بدین این هستش که همه ی سوراخ ها و منافذی که در گوشه های دیوار آشپزخانه و خلاصه هر جای آشپزخانه رو پر کنین. چرا که این سوراخ ها می تونه به جاهای خوبی برای پناه گرفتن و تخم گذاری دوباره سوسک ها تبدیل بشه.

•    استفاده از چسب سوسک یا تله سوسک

مورد بعدی که می تونه به شما کمک کنه این هستش که از چسب سوسک استفاده کنین. این چسب ها سوسک ها رو به تله انداخته و به راحتی می تونین اون ها رو از بین ببرین. در اصل حتی ورود یه سوسک به خونه می تونه راه رو برای تکثیر دوباره اون ها داخل آشپزخانه هموار کنه. بنابراین وجود یک چسب سوسک می تونه این سوسک ها رو به تله بندازه و کمک کنه تا هیچ سوسکی نتونه داخل منزل شروع به تخم گذاری و تکثیر کنه.

نحوه استفاده از این چسب و تله سوسک هم به این شکل هستش که اون ها رو زیر کابینت و یخچال و جاهایی بزارین که بچه ها به اون جاها دسترسی ندارن. همین کار هم میتونه خونه شما رو برای همیشه از شر سوسک ها خلاص کنه.

•    تخلیه چاه فاضلاب

یکی دیگه از کارهایی که باید انجام بدین این هستش که اگه منزل شما چاه فاضلاب داره قبل از پر شدن کامل اون شروع به تخلیه اش کنین. در حقیقت یکی از دلایلی که سوسک ها بطور ناگهانی در یک محیط بیشتر میشن همین پر شدن چاه فاضلاب می تونه باشه. پس در اولین قدم اگه از پر شدن چاه فاضلاب خودتون در یک مدت کم اطمینان دارین حتما اون رو تخلیه کنین تا این راه هم باعث ورود سوسک ها به داخل خونه شما نشن.

بهترین زمان و فصل برای تهیه سم برای سوسک و سمپاشی کی است؟

بهترین زمان و فصل برای تهیه سم برای سوسک و سمپاشی

سوالی که برای خیلی از افراد پیش میاد این هستش که بهترین زمان برای تهیه سم برای سوسک ها و سمپاشی سوسک ها چه زمانی هستش؟ در جواب باید بگیم که باید این رو بررسی کرد که این حشره در چه زمان هایی شروع به تخم گذاری می کنه که در اون زمان شروع به سمپاشی کنیم. در حالت کلی باید اینطور بگیم که بهترین زمان برای سمپاشی سوسک ها در مرحله اول زمانی هستش که هوا داره کم کم گرم میشه که در این زمان سوسک ها شروع به تخم ریزی میکنن که این زمان رو میتونیم اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت در نظر بگیریم.

در مرحله بعدی که زمان مناسب برای سم پاشی سوسک به حساب میاد تیر ماه تا اواخر تابستان هستش. دلیل این کار هم بخاطر بالا بودن گرما و رطوبت محیط هستش که بهترین محیط رو برای رشد سوسک ها رقم میزنن. 

معرفی بهترین سم برای سوسک

تا اینجا با دو گونه اصلی از سوسک هایی که دور و بر ما پیدا میشن، آشنا شدین. در ادامه می خوایم انواع سم قوی برای کشتن سوسک ها رو به شما معرفی کنیم که بتونین با استفاده از اون ها به راحتی و در سریع ترین زمان اقدام به نابودی سوسک ها در منزل کنین. لازم به یاداروی هستش که کارشناسان ما در بیا تو کالا به صورت تمام وقت در اختیار شما هستن تا مشاوره برای خرید بهترین سم سوسک کش رو در اختیار شما قرار بدن. 

1.    سم کشنده سوسک ریپلز آل Repels-All

سم کشنده سوسک ریپلز آل Repels-All

یکی از بهترین سم ها برای کشتن سوسک همین سم ریپلز آل هستش که بصورت فوری تاثیر گذاری خودش رو نشون میده و بدلیل موندگاری شش ماهه در محیط می تونه تا مدت ها راه ورود این حشرات مزاحم رو به خونه از بین ببره. از این سم می تونین برای انواع سوسک فاضلاب یا آشپزخانه استفاده کنین. 

از مزیت هایی که برای سم سوسک کش قوی ریپلز آل می تونیم نام ببریم این هستش که اول بدون بو هستش و همچنین بدون رنگ هم بوده و هیچ لکه رو در هیچ جایی از خونه از خودش به جا نمی زاره. مزیت دیگه ای که این سم سوسک کش قوی داره این هستش که بدون ضرر برای محیط زیست بوده.

شما می تونین از این سم سوسک کش برای رستوران ها و کارخانجات و لبنیاتی ها و هر محیط عمومی که در اون سوسک پیدا میشه استفاده کنین. تنها موردی که در هنگام سمپاشی این سم سوسک کش باید بهش دقت کنین این هستش که این سم برای بچه های زیر دو سال و پرنده ها خطر داشته و در هنگام سمپاشی نباید در چنین محیط هایی باشن. 

اگر در زمینه نحوه استفاده از این سم سوسک کش یا نحوه خرید اون سوالی داشتین کارشناسان بیا تو کالا در خدمت شما هستن و می تو نین با شماره هایی که در وب سایت مون قرار دادیم تماس گرفته و بصورت رایگان از مشاوران ما در این زمینه کمک بگیرین.

2.    سم سوسک کش قوی ریونج Revange

دومین سم برای سوسک که می خوایم بهتون معرفی کنیم ریونج هستش. قدرت سوسک کشی این سم هم بسیار عالی بوده و می تونه گزینه مناسبی برای شما باشه تا با استفاده از اون اقدام به از بین بردن انواع سوسک فاضلاب و آشپزخانه کنین. از جمله ویژگی هایی که سم سوسک کش ریونج داره میشه به این اشاره کرد که اولا روغنی و بدون بو بوده و به راحتی می تونین ازش برای منزل و مکان های عمومی مثل رستوران ها استفاده نمایید. همچنین بدلیل ماندگاری بالایی که این سم سوسک کش داره می تونه تا مدت ها مانع این بشه که سوسک ها به منزل شما دوباره هجوم بیارین. این سم سوسک کش قوی هم بدون رنگ بوده و در هنگام سمپاشی هیچ لکه ای ازش در هیچ محیطی باقی نمی مونه.

نکته مثبت دیگه ای که برای این سم سوسک کش می تونیم نام ببریم این هستش که هیچ خطری برای انسان نداشته و می تونین به راحتی در محیط هایی مثل آشپزخونه ازش استفاده نمایید. البته در هر محیطی می تونین ازش استفاده نمایید و تنها نکته ای که باید بهش توجه داشته باشین این هستش که این سم و محیطی که سمپاشی می کنین رو نباید بچه های زیر دو سال در اون محیط باشن.

3.    سم سوسک کش آکواپای AquaPy

این سم هم جزو انواع سم قوی برای کشتن سوسک ها به شمار میاد و با تاثیر گذاری فوری که داره به راحتی می تونین در سریع ترین زمان با استفاده از اون اقدام به از بین بردن سوسک ها کنین. خوبی استفاده از این سم سوسک کش این هستش که می تونه در مدت زمان کمی جمعیت زیادی از سوسک ها رو از پای در بیاره و ماندگاری بالایی که داره تا مدت ها می تونه مانع از ورود دوباره این حشرات به محیط بشن. مدت ماندگاری این سم سوسک کش هفت ماه بوده با یک تا سه مرتبه سم پاشی با استفاده از این سم تمامی سوسک هایی که در محیط زندگی خودتون وجود دارن رو می تونین ریشه کن کنین.

4.    سم سوسک کش قوی کامن Common

این سم سوسک کش هم جزو سم های قوی و ارزان بازار بوده و یکی از بهترین گزینه ها برای سوسک های ریز آشپزخانه به شمار میاد. این سم برای سوسک دارای ایراداتی در مقایسه با سم هایی که بهتون معرفی کردیم داره اونم اینکه مدت ماندگاری اون کم و در مدت دو ماه بوده و همچنین دارای بو بوده و برای افراد کم سن و سال خطرناک به حساب میاد.

5.    سم سوسک کش قوی شات گان Shot-Gun

این سم برای سوسک هم یک سم بی رنگ و بدون بو بوده و می تونین برای سوسک های فاضلاب و آشپزخانه از این سم استفاده نمایید. از فاکتورهای مثبت این سم می تونیم به بدون رنگ بودن اون اشاره کرد چرا که در هنگام سمپاشی هیچ لکه ای ازش در محیط سم پاشی شده باقی نمیمونه و همچنین ماندگاری بالایی که داره و در هفت ماه بعد از سمپاشی در محیط باقی می مونه، این سم رو به یک گزینه عالی برای کشتن سوسک ها تبدیل کرده. تنها با استفاده از یک لیتر از سم سوسک کش قوی شات گان می تونین 200 متر مربع از محیط رو سمپاشی کنین و این سم سوسک کش رو در هر مکانی می تونین استفاده کنین.

6.    سم سوسک کش قوی تمپو Tempo

سوسک کش قوی دیگه ای که جزو انواع سم قوی برای سوسک ها به حساب میاد، تمپو هستش. خوبی استفاده از این سم این هستش که علاوه بر از بین بردن سوسک ها در سیستم تولید مثلی اون ها هم اختلال ایجاد کرده و مانع از تکثیر سوسک ها میشه. همچنین این سم هم مثل انواع سم سوسک کش قوی که در بالا بهتون معرفی کردیم بدون رنگ و بو بوده و در مکان های عمومی مثل رستوران ها و کافه ها و لبنیاتی ها یا ساندویچی ها به راحتی قابل استفاده هستش. این سم هم سوسک ها و هم تخم هایی که سوسک های ماده در محیط تخم ریزی کردن رو بطور کامل از بین می بره و با ماندگاری بالایی که تا 8 ماه داره می تونه تا مدت ها از ورود هر گونه سوسک به محیط زندگی شما جلوگیری کنه.

راه های از بین بردن سوسک فاضلاب و سوسک ریز

اگه بخوایم بهترین راه هایی که برای مبارزه با سوسک آشپزخانه و سوسک فاضلاب بهشون اشاره کنیم در مرحله اول باید بگیم که اولا همه محیط آشپزخانه رو همیشه از غذاها و مایعات ریخته شده در کف آشپزخانه و زیر گاز و خلاصه هر بخشی تمیز کنین تا هیچ ماده غذایی برای این حشرات در اشپزخانه موجود نباشه که شب ها بخوان بیان و ازش تغذیه کنن.

در مرحله بعدی سعی کنین غذاهایی که بعد از وعده های غذایی باقی می مونن رو در ظروف سر بسته نگهداری کنین تا راه نفوذ اون ها رو برای استفاده از اونها بگیرین. همچنین حتما سعی کنین در شب بعد از شام ظرف غذا رو بشورین و به هیچ وجه ظروف رو با غذا در سینک ظرف شویی رها نکنین که تبدیل به یه محیط خوب برای تغذیه سوسک ها بعد از خواب خواهد شد. اگه غذای اضافی موند می تونین اون رو داخل سطل آشغال بریزین و درب اون رو محکم ببندین یا اون رو داخل سطل های آشغال در بیرون از خونه نگهداری کنین. با این کارها می تونین به راحتی جلوی رشد و تکثیر سوسک ها رو بگیرین.

مورد بعدی که باید بهش اهمیت بدین این هستش که وسیله های ورودی به خونه رو قبل از ورود بطور کامل بازبینی کنین تا اگه مشکوک به وجود سوسک بودن قبل از ورود بطور کامل ضد عفونی کنین.

ولی خب بهترین و موثر ترین روش از بین بردن سوسک ها استفاده از سم سوسک کش قوی برای سوسک ها هستش. اگه دوست دارین در سریع ترین زمان اقدام به از بین بردن سوسک ها کنین اقدام به خرید سم برای سوسک ها کنین و با این کار می تونین موثرترین روش از بین بردن سوسک ها رو انتخاب کنین.

ما در ادامه مقاله انواع سم قوی برای سوسک ها رو به شما معرفی خواهیم کرد و می تونین با توجه به شرایط خودتون یکی از سم های پیشنهادی ما رو برای از بین بردن سوسک ها امتحان کنین.

همچنین کارشناسان ما در بیا تو کالا در خدمت شما هستن تا راهنمایی های لازم رو در این زمینه به شما بدن تا بدون هیچ دردسری اقدام به خرید سم برای سوسک و از بین بردن انواع سوسک اشپزخانه و فاضلاب کنین. 

برای از بین بردن سوسک ها روش های فیزیکی بهتر است یا شیمیایی؟ 

روش های فیزیکی همون روش های خانگی هستش که برای از بین بردن این موجودات زیاد موثر و قوی نیستن و فقط برای دور کردنشون به مدت زمان کم میشه ازشون استفاده کرد که این نیز به ضرره خودتون تموم میشه، میگین چرا؟ چون وقتی از روش های فیزیکی برای دور کردنشون استفاده کنین، این موجودات فقط برای مدت کمی به خانه هاتون نمیان ولی در این مدت کم اون ها در اون دور و اطراف تخم ریزی میکنن و زیادتر میشن و وقتی تاثیر اون روش های فیزیکی نیز بره با تعداد زیاد تری به خانه هاتون میان و شما از پسشون به این راحتی ها هم نمیتونین بر بیاین، شما نباید زیاد وقت تلف کنین و هر چه زود تر باید هم برای سلامتی خانه و هم افراده اون خانه از شرشون خلاص شین. 

پس بهترین راه برای از بین بردن و ریشه کنی شون استفاده از روش های شیمیایی هستش که همون سم های قویه که در بالای مقاله بهتون معرفی کردیم. 

عامل انتقال انواع بیماری ها از سوسک ها 

این موجودات موزی کثیف علاوه بر خرابکاری در خانه عامل انتقال انواع بیماری ها نیز هستن که در اده از انواع بیماری هایی مه به فرد میتونن منتقل کنن رو بیان خواهیم کرد ولی اول لازم به ذکره که عامل انتقال این بیماری هارو از این موجودات کثیف رو بدونین و حتما پیشگیری کنین. 

عامل اول: فضولاتشون 
عامل دوم: بزاق سوسک هاست 
عامل سوم: تماس مستقیم باهاشون 

بیماری های منتقله از طریق سوسک ها 

این موجودات کثیف بغیر از مشکلاتی که برامون به وجود میاره مسبب انتقال باکتری و ویروس ها و بیماری های خطرناکی هم میتونه باشه. که ما تو این مقاله براتون از انواع بیماری هایی که این موجودات موزی میتونه بهمراهه خودش به خونه هاتون بیاره رو تعریف میکنیم. این بیماری ها شامل {سالمونلا، وبا، اسهال خونی، آسم، آلرژی های مختلف، تب زرد، دیفتری، کزاز، فلج اطفال، ژیاردیا، سل، اشریشیاکلی، شیگلا، آئروموناس، تب تیفوئید یا حصبه، گاستروآنتریت یا ورم معده و روده، جذام، طاعون، کمپیلوباکتریوز، لیستریوزیس، عفونت زخم، کرم های روده، تحریک پوستی و... .}  

•    سالمونلا

سوسک ها هم مثل بیشتر موجودات کثیف و موزی، باکتری های سالمونلا رو به افراد منتقل میکنه، که باعث ایجاد بیماری سالمونلوز میشن. سالمونلا نوعی بیماریه که علائمش در فرد، مشابه مسمومیت غذایی رو داره. سوسک ها با خوردن غذاهای آلوده، باکتری ها رو در بدن و روی قسمت های مختلف بدنشون و مخصوصا روی پاهای خود جمع میکنن و با تماس و... به شخص این باکتری ها رو منتقل میکنه. 

•    وبا

بیماری وبا یکی از خطرناک ترین بیماری های ناشی هستش که از سوسک و دیگر موجودات کثیف به فرد منتقل میشه. سوسک ها میتونن از راه فضولات و بزاقشون، هر جای  سطحی که روی اون حرکت میکنن و همه ی مواد غذایی که از اون ها تغذیه میکنن رو به راحتی آلوده کنن. 

•    اسهال خونی

اسهال خونی نوعی از التهاب معده و روده هستش که سبب اسهال همراه با خون میشه. این اسهال خونی دو مورد هستش: اسهال خونی باسیلی و اسهال خونی آمیبی
مورد اول اسهال خونی باسیلی که بهش شیگلوز هم میگن که عاملش شیگلا هستش.
مورد دوم اسهال خونی آمیبی هستش، علل ایجاد این بیماری انگل تک سلولی به نام انتامبا هستش که معمولا در مناطق گرمسیری یافت میشه.

•    آسم

یکی از بیماری هایی که از سوسک ها به فرد منتقل میشه آسم هستش که این یک نوع بیماری هست که ریه‌های شخص رو تحت تاثیر قرار میده و باعث مجاری هوایی باریک و متورم میشه. هر فردی در هر سنی ممکنه که به آسم مبتلا بشه و آمارها نشون میده که زنان بیشتر از مردان به آسم مبتلا میشن. فرد مبتلا به به این بیماری علائمی چون (سفتی یا درد قفسه سینه،سرفه،تنگی نفس،خس خس سینه) رو داره.

•    آلرژی های مختلف

یکی دیگه از آثار مخرب سوسک ها به زندگی انسان ها حساسیت انسان نسبت به تولید مواد حساسیت زا و آلرژن به روی انسان هستش. بیشتر بیماری های آلرژیک و آسم بر آمده از حساسیت و قرار گرفتن دائمی در معرض آلرژن ها هست. آلرژی بیماری رایجی هستش که ممکنه در افراد با میزان متفاوت جلوه کنه. همواره خیلی از آلرژی‌ ها درمان قطعی اصلا ندارن ولی راهکار هایی وجود داره که شدت این بیماری رو کاهش بده. علامت ‌های آلرژی در افراد ممکنه که فرق داشته باشه و این شکل های آلرژی میتونه: {عطسه، خارش گوش‌ ها یا سقف دهان، التهاب چشم شامل قرمزی و اشک‌ ریزی، گرفتگی بینی، خارش بینی، ترشح از بینی، التهاب‌های پوستی که نواحی از پوست خشک قرمز و خارش‌ دار میشه، کهیر که ضایعات خارش‌ دار پوست هستن، آسم و مشکل در نفس کشیدن به صورت کوتاه شدن نفس، سرفه و خس خس سینه} باشه.

•    تب زرد

تب زرد یک نوع بیماری ویروسی خطرناک و کشنده هستش که از راه برخورد یا گزیدن به نه تنها به انسان بلکه به دیگر پستانداران هم منتقل میشه. این ویروس از راه پوست داخل بدن انسان میشه و به جریان خون او وارد میشه. همین که ورود ویروس به جریان خون و قبل از شروع هر مدل علائمی به سرعت تکثیر پیدا میکنه و زیاد میشه. این ویروس تب زرد نسبت به تغییرات فصلی و آب‌ و هوایی مقاوم هستش و میتونه به شکل بلند مدت در بدن پشه حامل اون بمونه. از جمله قسمت های بدنی که در معرض حمله این بیماری هستن شامل؛ کبد، قلب، کلیه و غدد فوق کلیوی 

•    دیفتری

بیماری دیفتری یک نوع بیماری عفونی باکتریایی هستش که Corynebacterium Diphtheriae علل ایجاد این بیماری محسوب میشه. علل این بیماری باکتری آزادی هستش که سمی در غشای مخاطی گلو و بینی تولید میکنه و باعث شکل ‌گیری بافتی به رنگ خاکستری در اونها میشه. 

•    فلج اطفال

علائم بیماری فلج اطفال بعد از رد شدن دوره كمون شامل؛ تب، خستگي، استفراغ،  سردرد و يبوست ظاهر میشه و در موقعی که این بیماری شدید تر بشه، در این بیماری باعث اضافه شدن؛ درد شديد عضلانی، سفتی گردن با فلج شدن و شل شدن پاها میشه. این بیماری به پولیو (ایضاً به عنوان پلیموئید) هم شناخته میشه. بیماری فلج اطفال یک نوع بیماری بسیار مسری به حساب میاد که به دست یک ویروس به نام (ویروس پولیومیلیت) یعنی حمله‌ کننده به سیستم عصبی، تولید میشه. مبتلا شدن به این بیماری در کودکان زیر 5 سال احتمال بیشتری داره. 

•    سل

سل یک بیماری هستش که به دست نوعی باکتری به نام مایکوباکتریوم توبرکلوزیس تولید میشه. این بیماری معمولا ریه ها رو درگیر میکنه، گرچه میتونه دیگر عضو های بدن رو هم درگیر کنه ولی شایع ترینش ریه هاست. دارو هایی برای تداوی بیماری سل در دسترس هستش و باید روال تجویز پزشک مصرف بشن. بسته به دارو های تجویز شده، مدت زمان بهبودی میتونه از چهار ماه تا نه ماه یا بیشتر طول بکشه. نشانه‌ های اولیه این بیماری سل فعال شامل: (سرفه های بیشتر از سه هفته، خلط در هنگام سرفه که ممکن هست به همراه خون باشه بی‌ اشتهایی و کم شدن وزن،  تب و لرز، خستگی و احساس کسالت، تعریق شبانه، تورم در ناحیه گردن، درد سینه) سل در صورت عدم شناسایی و درمان حتی میتونه کشنده باشه. حتی می تونه از شخصی به شخص دیگه نیز سرایت کنه. ولی با این حال، بیماری سل قابل پیشگیری و درمان هستش. شناسایی این بیماری در فرد و مداوا کردن کسایی که آلوده هستن ولی هنوز به سل فعال مبتلا نشدن میتونه از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کرده باشه و در آخر شیوع سل رو در دنیا از بین ببره.

•    اشریشیاکلی 

باکتری اشریشیاکلی رایج ترین بیماری هایی هستش که از سوسک و دیگره موجودات کثیف منتقل میشه و این باکتری علل عفونت در مجرای ادراری هستش که این عفونت شامل؛ التهاب ، کلیه، بیضه واپیدیدیم، لگنچه والتهاب مثانه هست. 

•    شیگلا

روش انتقال بیماری شیگلا از سوسک ها به فرد به این شکل هستش که این موجود آلوده، موقع خوابه شخص  شروع به جویدن انگشتان دست و پای شخص رو میجوه و این بیماری به این شکل از سوسک ها به افراد میتونه منتقل شه. 

•    آئروموناس

دو بیماری جدی وابسته با بیماری آئروموناس التهاب معدی‌ روده‌ای و عفونت زخم با حضور یا بدون حضور باکتری در خون هست. بیماری آئروموناس اس‌ پی‌ پی در شدید ترین وخطرناک ترین شکلش، میتونه مسبب عفونتی بشه که زندگی فرد رو تهدید کنه و برای درمانش به آنتی ‌بیوتیک و شاید حتی قطع عضو نیاز داشته باشه. پس ریشه کنی این موجودات موزی و آلوده رو در خونه هاتون انجام ندین باعث میشه افراد اون محیط مبتلا به همچین بیماری های خطرناکی بشن.

•    تب تیفوئید یا حصبه

باکتری سالمونلا به شدت عفونی هستش. سوسک ها، عامل این باکتری و بیماری رو با خوردن از مدفوع آلوده به این نوع باکتری در خودشون جمع میکنن. علائم تب تیفوئید: افزایش دمای بدن و تب، سردرد و درد عضلانی، یبوست و یا اسهال، خستگی، درد معده و استفراغ هستش. 

•    گاستروآنتریت یا ورم معده و روده

گاستروآنتریت ویروسی عفونتیه که این بیماری اغلب مسبب اسهال آبکی، درد های چنگه‌ای شکم و استفراغ میشه. علاوه بر این ممکنه که علائم شبیه آنفلوآنزا همانند تب و لرز وجود داشته باشه که برای یک روز یا بیشتر طول میکشه. این بیماری گاستروآنتریت ناشی از ویروس هستش، آنتی‌ بیوتیک به این نوع ورم معده و روده اثری نداره. این بیماری رو باید به حال خودش بزارین تا خود به خود خوب شه. اگه کم‌آبی بدن شدید باشه، ممکنه که نیاز به تزریق داخل وریدی مایعات همون سرم‌درمانی و بستری‌ شدن به‌ وجود بیاد. عفونت ریه ممکنه که در اثر ارگانیسم های گوناگونی حاوی ویروس‌ ها، انگل ها، باکتری‌ ها و قارچ‌ ها ساخته شه. افزون بر عفونت‌ ها، ممکنه که در اثر استشمام مواد شیمیایی مثل بخار های سمی ‌هم ورم ریه ایجاد بشه.

•    کمپیلوباکتریوز

بیماری کمپیلوباکتریوز نوعی عفونت ناشی از باکتریه که از راه های تماس با موجودات کثیفی مانند سوسک و خوردن غذا و آب آلوده منتقل میشه که در آخر مسبب اسهال شخص میشه، ایضاً این بیماری با نام کمپیلوباکتر، عفونت کمپیلوباکتر یا گاستروانتریت کمپیلوباکتریوز نیز شناخته میشه. علائمش هم شامل تب، اسهال، سر درد، استفراغ و گرفتگی معده هستش.

•     لیستریوزیس

این عفونت میتونه بیماری‌ های بزرگی رو مانند: سپتیسمی و عفونت‌های دستگاه عصبی مرکزی {مننژیت، مننگوانسفالیت، آبسه مغزی، سربریتیس} بوجود بیاره. در این بیماری با ورود باکتری به خون و ایجاد بیماری و عفونت حاد معمولا در اشخاصی رخ میده که مبتلا به مشکل یا نقص دستگاه ایمنی هستن. افرادی که در سن حساس قرار دارن مانند: جنین‌ ها، نوزادان و سالمندان بیشتر میتونن مبتلا به این عفونت بشن. این عفونت میتونه مسبب ایجاد مشکل های همیشگی تا آخر عمر شخص بیمار و حتی مسبب مرگ اون فرد بشه. این بیماری در زنان باردار میتونه علت سقط جنین یا زایمان زودرس نیز بشه. این عفونت همچنین میتونه علت التهاب معدی‌ روده‌ای خفیف و تب نیز شه. موجود سوسک خطرناک تر از ایناست و بیماری های زیادی رو میتونه به افراد منتقل کنه.

اقدامات بهسازی و بهداشتی و پیشگیری از تهاجم سوسک ها و راه های جلوگیری آن 

همون طور که در اوایل مقاله نیز عرض کردیم، همیشه از قدیم این جمله گفته شده که پیشگیری بهتر از درمان هستش. سوسک ها موجوداتی هستن که حتی به مکان های تمیز میتونن هجوم ببرن. پس بهترین کار اینه که قبل از اینکه با این شرایط مواجه بشین قبلش پیشگیری های لازم رو انجام بدین و نزارین به خانه و خانوادتون آسیب های جانی و مالی بزنن. برای پیشگیری از نیامدن این موجودات بهتر از هر چیزی بهداشت فردی و بهداشت اون مکان مد نظر هستش.

سم برای سوسک ها رو از کجا میشه تهیه کرد؟ 

قوی ترین سم ها رو با قیمت های مناسب میتونین از (فروشگاه خرید سم بیا تو کالا) بخرین. در ادامه میخوایم برای آشناییتون با این فروشگاه توضیحاتی رو براتون بیان کنیم که از معتبر بودن این سایت و فروشگاه بهتر آگاه شین. 

با این لینک میتونین به سایت بهترین سم فروش مراجعه کنین و نه تنها قوی ترین سم ها برای سوسک ها پیدا کنین بلکه برای هر موجود موزی که به خونتون اومده رو میتونین به راحتی از شرش خلاص شید و ریشه کنش کنین. سفارش دادن از این خرید نه تنها برای شهر خودش بلکه به سراسر ایران خدمات داره و به راحتی میتونین قبل از خرید یک محصول با مشاورین دربارش حرف بزنین.

کلام آخر 

در این مقاله در مورد انواع سوسک ها و از عواقب اومدنشون به خونه هاتون و راه های مقابله باهاشون و روش های ریشه کنی شون رو براتون بیان کردیم و سم های قوی و متفاوتی هم که میتونین باهاشون نه تنها از دست انواع سوسری ها خلاص شین بلکه از دست موجودات دیگه ای هم میتونین به راحتی خلاص شین رو براتون معرفی کردیم، مدل استفاده و مدل سمپاشی رو هم براتون توصیف کردیم. امیدواریم مطالب تاثیر گذاری رو براتون بیان کرده باشیم. اگه هر سوالی داشتین میتونین در قسمت دیدگاه و نظرسنجی بیان کنین که کارشناس های ما در سریع ترین فرصت به بهترین شکل به مشکل شما رسیدگی میکنن. برای خرید انواع سم های مختلف قوی و سریع ترن ریشه کنی به سایت بیاتوکالا مراجعه کنین، و با قیمت های مناسب خرید کنین.

سوالات متداول

1.    آیا همه سوسک ها خطرناک و زیان آور هستند؟

خیر همه سوسک ها زیان آور نیستن. ولی مواردی که در این مطلب به شما عنوان کردیم بدلیل انتقال بیماری ها به محیط زندگی انسان باید ریشه کن بشن.

2.    سوسک ها برای چه کسانی خطرسازند؟

در جواب باید گفت که سوسک ها برای کسانی که آسم یا آلرژی دارن، می تونن خطرساز باشن و اگه تو خونه این دسته از افراد رو دارین باید در سریع ترین زمان اقدام به تهیه یک سم قوی برای سوسک کرده و اون ها رو از بین ببرین.

3.    اگر سر یک سوسک قطع شود باز هم می تواند زنده بماند؟

بله. یک سوسک می تواند تا یک هفته بدون سر زنده بماند.

4.    یک سوسک بالغ ماده می تواند چقدر تخم ریزی داشته باشد؟

در جواب باید بگیم که یک سوسک ماده بالغ تا 400 سوسک رو می تونه به دنیا بیاره. برای همین هم وقتی سوسک ها وارد محیط جدیدی میشن می تونن در سریع ترین زمان شروع به تکثیر کنن.

5.    یک سوسک چقدر می تواند بدون آب دوام بیاورد؟

یک سوسک نهایتا می تونه یک هفته رو بدون آب دووم بیاره.

6.    غذای سوسک ها چیست؟

سوسک ها همه چیز خوارند و هر چیزی رو که در سر راه شون ببینند می خورند حتی کفی پوسیده کفش شما رو.

آیا سوسک ها ناقل بسیاری از بیماری ها هستند؟

فکر کردن به آن ناخوشایند است، اما سوسک ها می توانند ناقل انواع بیماری هایی باشند که می توانند برای انسان خطرناک باشند. اگر سوسک را لمس کنید، در خطر ابتلا به برخی بیماری‌های جدی، از جمله باکتری‌هایی که باعث اسهال خونی می‌شوند، می‌شوید.اعتقاد بر این است که سوسک ممکن است مخزن طیفی از باکتری ها از جمله سالمونلا، استافیلوکوک و استرپتوکوک باشد. سوسک همچنین می تواند حامل ویروس هایی مانند ویروس فلج اطفال باشد.

چه چیزی سوسک ها را جذب می کند؟ 6 چیز رایج که سوسک ها را به خانه شما جذب می کند

سوسک ها جذب عوامل مختلفی از جمله غذا، آب، سرپناه و گرما می شوند. آنها به ویژه به سمت خرده‌ها، ریخته‌ها و باقیمانده‌های مواد غذایی، به‌ویژه مواد نشاسته‌ای و قندی جذب می‌شوند.

آیا با پا گذاشتن روی سوسک بیمار می شوید؟

آب روده یک سوسک له شده می تواند باکتری را پخش کند

بر اساس مطالعات متعدد، سوسک ها نقش ثانویه قوی در انتقال بیماری ها دارند، زیرا آنها عوامل بیماری زا را منتقل یا دفع می کنند و از فضولات انسان تغذیه می کنند.

 چرا نباید سوسک ها را له کنید؟

سوسک‌ها به‌عنوان «روبنده‌های غیربهداشتی در سکونتگاه‌های انسانی» طبقه‌بندی می‌شوند و له کردن آنها می‌تواند باعث گسترش باکتری‌هایی شود که ممکن است منجر به آسم، آلرژی و بیماری شود. سوسک ها به عنوان عامل بیماری هایی مانند سالمونلا، استافیلوکوک، استرپتوکوک، اسهال خونی، اسهال، وبا و تب حصبه شناخته شده اند.

چگونه می توانم از شر سوسک های توالت خلاص شوم؟

چگونه به طور طبیعی از شر سوسک ها در حمام خلاص شویم ...

سوسک ها جذب محیط مرطوب زهکشی می شوند و اغلب از آن به عنوان مخفیگاه یا محل پرورش استفاده می کنند. آب جوش می‌تواند سوسک‌های موجود در زهکش و همچنین تخم‌ها یا لاروهایی که ممکن است در آنجا پنهان شده باشند را از بین ببرد.

آیا ریختن سفید کننده در زهکش سوسک ها را می کشد؟ آیا سفید کننده زهکشی سوسک ها را متوقف می کند؟

سفید کننده می تواند سوسک ها را در صورت تماس از بین ببرد. با این حال، ریختن آن در فاضلاب به طور بالقوه می تواند بخارات سمی را آزاد کند و باعث آسیب طولانی مدت به سیستم شما شود. در حالی که استفاده از سفید کننده ممکن است به مشکل سوسک کمک کند، به دلیل ماهیت سمی آن، هرگز نباید در فاضلاب یا توالت ریخته شود.

برای کشتن سوسک ها چه چیزی می توانم در زهکشی بریزم؟

جوش شیرین و سرکه سفید از مواد پاک کننده محبوب و کاملا طبیعی هستند. می‌توانید از آن‌ها بر روی چندین سطح در سرتاسر خانه، از جمله در زهکشی سینک، برای کشتن سوسک‌ ها و از بین بردن بوهای ماندگار استفاده کنید. با ¼ فنجان جوش شیرین شروع کنید. آن را در آبکش بریزید، سپس با ½ فنجان سرکه همراه شوید.

آیا سرکه سوسک ها را می کشد؟

چگونه از سرکه برای از بین بردن سوسک در خانه استفاده کنیم؟

سرکه به تنهایی برای از بین بردن سوسک ها قدرت کافی ندارد، اما اگر به شکل رقیق نشده استفاده شود، ممکن است بو و طعم آن محل را ضد عفونی کرده و حشرات را دور نگه دارد.

چگونه برای همیشه از شر سوسک ها خلاص شوم؟

بهترین راه برای دور نگه داشتن سوسک ها برای همیشه این است که مطمئن شوید که خانه را تمیز نگه داشته اید  آشغال‌های غذایی را تمیز کنید، زباله‌ها را در پایان روز بیرون بیاورید، شکاف‌ها یا شکاف‌های اطراف پنجره‌ها، درها و فونداسیون را ببندید و هر مشکلی را که ممکن است منجر به رطوبت بالا در خانه شود برطرف کنید. .

آیا حشره هراسی یک بیماری است؟

انتوموفوبیا چیست؟ علائم، علل و درمان

انتوموفوبیا ترس از حشرات است. فرد مبتلا به حشره هراسی ممکن است هنگام تماس با حشرات دچار اضطراب، حالت تهوع و افزایش ضربان قلب شود. این یک فوبی خاص، نوعی اختلال اضطرابی است. فوبیا تقریباً 9.1 درصد از بزرگسالان را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد. درمان های خانگی مانند خاک دیاتومه، جوش شیرین، اسید بوریک، مرکبات، اسانس ها و بوراکس می توانند راه های موثری برای خلاص شدن از شر سوسک ها باشند. اگر می‌خواهید برای از بین بردن سوسک‌ها رویکرد تهاجمی‌تری داشته باشید، تله‌های چسب، ایستگاه‌های طعمه و کنسانتره‌های مایع بازدارنده سوسک همه گزینه‌های عالی هستند.

کدام بیماری توسط سوسک منتقل می شود؟

انواع بیماری های سوسک

کمپیلوباکتریوز

وبا.

اسهال خونی

گاستروانتریت.

ژیاردیا

جذام.

لیستریوز

سالمونلوز

علائم بیماری سوسک چیست؟

علائم شایع آلرژی سوسک عبارتند از:

عطسه کردن.

آبریزش بینی.

خارش، قرمزی یا آبریزش چشم.

گرفتگی بینی.

خارش بینی، دهان یا گلو.

چکه پس از بینی (جریان مخاط از پشت بینی به داخل گلو)

سرفه.

خارش پوست یا بثورات پوستی.

 بیماری خطرناک و عفونتی سالمونلوز

سالمونلوز یک عفونت با باکتری به نام سالمونلا است، سالمونلا در مجرای روده حیوانات از جمله پرندگان سوسک ها کفشدوزک ها مگس ها و پشه ها و...زندگی می کند. سالمونلا معمولاً با خوردن غذاهای آلوده به مدفوع حیوانات به انسان منتقل می شود.یعنی وقتی سوسک ها مگس ها و حشراتی که دارای سالمونلوز هستند بین مواد غذایی و یا اشپزخانه پرسه میزنند همه جا رو الود میکنند و بسیاری از افراد وقتی ناخواسته از این وسیله ها استفاده و یا مواد غذایی را مصرف میکنند در طی مدتی الوده به انواع بیماری ها ی عفونتی از جمله سالمونلوز میشوند

چه چیزی باعث سالمونلوز می شود؟

عفونت سالمونلا معمولاً با خوردن گوشت خام یا نیم پز، مرغ و تخم مرغ یا محصولات تخم مرغ الوده به بیماری یا با نوشیدن شیر غیر پاستوریزه ایجاد می شود. دوره زمان بین قرار گرفتن در معرض و بیماری - می تواند 6 ساعت تا 6 روز باشد.

   5علامت عفونت بیماری سالمونلا چیست؟

علائم عفونت بیماری خطرناک سالمونلا ممکن است شامل:

 اسهال، تب، گرفتگی شکم 12 تا 72 ساعت پس از عفونت، لرز، سردرد، تهوع یا استفراغ باشد. درمان ممکن است ضروری نباشد مگر اینکه کم آبی رخ دهد یا عفونت به جریان خون سرایت کند

آیا سالمونلوز یک  نوع حصبه (تیفوئید) است؟

(حَصْبه، تیفوئید یا تب تیفوئید یک بیماری عفونی است که در اثر عفونت باکتری Salmonella (سالمونلوز) ایجاد می‌شود. این بیماری واگیردار بوده و از طریق آب و غذای آلوده به مدفوع شخص بیمار گسترش می‌یابد.)  سالمونلوز از نظر بالینی از گاستروانتریت رایج سالمونلا (اسهال، کرامپ شکمی و تب) تا تب های روده ای (از جمله تب حصبه) که بیماری سیستمیک تب دار تهدید کننده زندگی هستند و نیاز به درمان سریع آنتی بیوتیکی دارند، متغیر است. عفونت های کانونی و یک حالت ناقل بدون علامت رخ می دهد.

سالمونلوز چگونه منتقل می شود؟  سالمونلوز چگونه پخش می شود؟

عفونت بیماری سالمونلوز از طریق خوردن یا نوشیدن آب یا غذای آلوده یا تماس با افراد یا حیوانات آلوده به سالمونلا منتقل می شود. سالمونلا را می توان در گوشت و تخم مرغ خام یا نیم پز، شیر خام (غیر پاستوریزه) و محصولات پنیر و محصولات تولیدی یافت.

چه عواملی باعث بقای سالمونلا می شود؟

در چه شرایطی سالمونلا در محیط زنده می ماند؟ باکتری سالمونلا محیط های مرطوب محافظت شده از خورشید را دوست دارد. آنها توانایی قابل توجهی برای زنده ماندن در شرایط نامساعد دارند.  

 بهترین درمان برای سالمونلا چیست؟

آنتی بیوتیک ها. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است آنتی بیوتیک هایی برای از بین بردن باکتری ها تجویز کند. اینها معمولاً اگر پزشک مشکوک باشد که باکتری سالمونلا وارد جریان خون شما شده است، عفونت شما شدید است یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، داده می شود.

درمان استاندارد سالمونلوز چیست؟

آنتی بیوتیک های توصیه شده برای عفونت های شدید عبارتند از فلوروکینولون ها، آزیترومایسین و سفالوسپورین های نسل سوم.

چگونه سالمونلا را تشخیص دهیم؟

تشخیص عفونت سالمونلا مستلزم آزمایش یک نمونه (نمونه)، مانند مدفوع (مدفوع) یا خون است. آزمایش می تواند به تصمیم گیری در مورد درمان کمک کند

آیا می توان سالمونلا را با داروهای آنتی بیوتیک از بین برد؟

معمولا آنتی بیوتیک تجویز نمی شود. با این حال، آنتی بیوتیک ها ممکن است برای نوزادان، افراد مسن، افراد با سیستم ایمنی ضعیف و برای افرادی که عفونت هایی دارند که به خارج از روده ها گسترش یافته است استفاده شود. متأسفانه برخی از باکتری های سالمونلا دیگر نمی توانند توسط آنتی بیوتیک ها از بین بروند.

  آیا جوش شیرین سوسک ها را از بین می برد؟

معجون جوش شیرین و شکر یک حشره کش موثر است و تکثیر این آفات را کنترل می کند. شکر به عنوان طعمه ای برای جذب سوسک ها عمل می کند و جوش شیرین آنها را می کشد. شما فقط باید مخفیگاه های آنها را شناسایی کنید و این مخلوط را در آن گوشه ها بپاشید

چگونه برای همیشه از شر سوسک های آشپزخانه خلاص شوم؟

چریش. چریش در طول سال ها به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از موارد از جمله آفات استفاده شده است. روغن یا پودر چریش حاوی اجزای قوی است که می تواند سوسک ها را بکشد. برای استفاده به صورت روغنی، مقدار کمی روغن چریش را با آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید و در جاهایی که این آفات را مشاهده کرده اید اسپری کنید.

4 گام برای خلاص شدن از شر سوسک ها از کابینت های آشپزخانه

تله سوسک ها را قرار دهید. اگر می دانید سوسک دارید، تله ها نقطه شروع خوبی هستند. ...

فلاش و جارو برقی. ...

ترک ها و شکاف ها را درمان کنید. ...

طعمه ژل سوسک را اعمال کنید....

چه چیزی می توانم در کابینت هایم بگذارم تا سوسک ها را دور نگه دارم؟

پودر بوراکس یک محصول تمیز کننده معمولی است که در آشپزخانه ها برای کمک به کاهش کپک، کپک و سایر مشکلات رایج آشپزخانه استفاده می شود. این موثرترین راه برای خلاص شدن از شر این آفات ناخواسته است. کافیست کابینت های خود را با کمک پودر بوراکس تمیز کنید یا داخل آن بپاشید.

بهترین قاتل سوسک برای داخل کابینت چیست؟

چگونه از شر سوسک ها در کابینت آشپزخانه خلاص شویم

اسید بوریک یک حشره کش است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد که سوسک ها را هنگام مصرف آن مسموم می کند. این به شکل پودر است و می‌تواند در شکاف‌ها، کابینت‌ها یا سطوحی که سوسک‌ها تمایل دارند روی آنها راه بروند استفاده شود. هنگامی که محلول روی بدن آنها قرار می گیرد، آن را می بلعند و در نهایت می میرند

چه چیزی سوسک ها را یک شبه می کشد؟

دیاتومه یک حشره کش طبیعی است که از جلبک های فسیل شده یا دیاتومه ها ساخته می شود. خاک دیاتومه به سرعت و به طور ناگهانی سوسک ها را خشک می کند و در نتیجه می میرند. به سادگی آن را در جایی که متوجه فعالیت سوسک می‌شوید بپاشی بهترین قاتل سوسک خانگی چیست؟

چه چیزی سوسک ها را جذب می کند؟6چیز رایج که سوسک ها را به خانه شما جذب می کند

سوسک ها جذب عوامل مختلفی از جمله غذا، آب، سرپناه و گرما می شوند. آنها به ویژه به سمت خرده‌ها، ریخته‌ها و باقیمانده‌های مواد غذایی، به‌ویژه مواد نشاسته‌ای و قندی جذب می‌شوند.

سوسک ها از چه چیزی متنفرند؟ 9 راه آسان برای دور نگه داشتن سوسک ها؟

روغن نعناع، روغن چوب سدر و روغن سرو اسانس هایی هستند که به طور موثری از سوسک ها جلوگیری می کنند. علاوه بر این، این حشرات از بوی له شده برگ های خلیج متنفرند و از تفاله های قهوه دوری می کنند. اگر می خواهید یک راه طبیعی برای از بین بردن آنها امتحان کنید، پودر قند و اسید بوریک را ترکیب کنید.

آیا درمان های خانگی برای سوسک ها موثر است؟

محبوب ترین و موثرترین قاتل سوسک طبیعی خاک دیاتومه است. برای انسان غیر سمی است و سوسک ها را در تماس با آن می کشد. خاک دیاتومه را در اطراف مناطقی که سوسک‌ها در آن رفت و آمد می‌کنند بپاشید.د، سپس روز بعد منطقه را تمیز کنید.

چرا سوسک ها هنگام آشپزی بیرون می آیند؟

خرده نان ها، ریزش ها و مواد غذایی که کنار گذاشته شده اند، راه بسیار خوبی برای پایان دادن سریع به هجوم سوسک هستند. نکته کلیدی برای دور نگه داشتن سوسک ها این است که خانه، اما مهمتر از همه آشپزخانه خود را تا حد امکان تمیز نگه دارید. پس از پختن یا تهیه میان وعده، خرده ها و ریخته شده ها را بلافاصله پاک کنید  سطل زباله پر از مواد غذایی فاسد وکپک زده داشته باشید اگر یک سطل زباله پر دارید، هیچ درمان خانگی سوسکی که فکر می کنید کمکی نمی کند! ...

بهترین راه حل برای از بین بردن سوسک چیست؟

چند درمان خانگی ساده برای درمان سوسک که باید امتحان کنید

چریش. ...

مرکبات. ...

جوش شیرین و شکر. ...

زمین دیاتومه. ...

برگ بو. ...

چگونه یک لانه سوسک پیدا می کنید؟ چگونه یک لانه سوسک را در خانه خود شناسایی کنیم

یکی از بارزترین نشانه های لانه سوسک فعال، پوست ریخته شده است که سوسک ها هنگام رشد پوست اندازی می کنند. نشانه دیگر، روکش تخم مرغ و لارو است که شبیه کپسول های قهوه ای کوچک است. این اقلام را در نزدیکی قرنیزها، کمدها و سایر مناطقی که سوسک‌ها ممکن است لانه کنند، جستجو کنید.

سوسک ها کجا تخم می گذارند؟

سوسک ها تخم های خود را در هر مکان امنی که مرطوب یا پنهان است می گذارند. آنها دوست دارند نزدیک غذا باشند در حالی که هنوز به اندازه کافی از دسترس انسان دور هستند. تخم‌های سوسک آمریکایی: سوسک‌های ماده آمریکایی دهان خود را به سطوح سخت مانند کمد یا مقوا نزدیک منبع غذایی می‌چسبانند.

چه درمان خانگی یک شبه از شر سوسک خلاص می شود؟

محلولی از پودر فلفل، رب پیاز و سیر تهیه کنید و در یک لیتر آب مخلوط کنید. محلول را در اطراف محل های آلوده بپاشید. بوی مخلوط آنها را دور نگه می دارد

 سوسک ها چقدر عمر می کنند؟ سوسک های خانگی چقدر عمر می کنند؟

به طور متوسط، یک سوسک آمریکایی حدود یک سال عمر می کند. این می تواند تولید مثل کند، تخم های بیشتری ایجاد کند و سوسک های بیشتری تولید کند تا به هر ساختاری که در آن هستند حمله کنند. مانند ماهی های گرمسیری، سوسک های المانی خانگی برای رشد به شرایط گرم در تمام طول سال نیاز دارند. در شرایط خوب، سوسک  ها ممکن است تا 5 سال عمر کند. اگر نر و ماده در کنار هم نگهداری شوند، تولید مثل می کنند.

 آیا این درست است که سوسک ها در بسیاری از شرایط سخت نیز می توانند زنده بمانند؟

سوسک ها بدون منابع مهم برای مدت طولانی تری نسبت به بسیاری از موجودات زنده زنده می مانند. آنها می توانند تا سه ماه بدون غذا، یک ماه بدون آب، تا 45 دقیقه بدون هوا زنده بمانند و می توانند سطوح تشعشعات را تا 15 برابر بیشتر از یک انسان تحمل کنند.

 آیا درست است که امکان از بین بردن یک سوسک بسیار کم است و ما نمیتوانیم یک سوسک را بکشیم ؟

آنها از نظر تکاملی طوری طراحی شده اند که تقریباً تخریب ناپذیر باشند. سوسک ها دارای اسکلت بیرونی هستند که از صفحات همپوشانی تشکیل شده است که توسط یک غشای کششی به هم متصل شده اند. این غشاء به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است که انرژی سوسک‌ها را به پاهای آن‌ها منتقل می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با وجود شکاف‌ها و شکاف‌های فوق‌العاده کوچک جا بگیرند.

آیا در اسلام می توانم سوسک را بکشم؟

آیا در اسلام این کار حرام است؟ نه، کشتن حشراتی که می توانند به شما آسیب برسانند، یا بیماری هایی مانند سوسک، پشه، مگس، عقرب و غیره را گسترش دهند، حرام نیست. سایر حشرات که کمتر آزاردهنده هستند، باید تا زمانی که نیش بزنند، به حال خود رها شوند.

 اگر یک سوسک را بکشم چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که یک سوسک کشته می‌شود، با ترشح فرمون‌ها، بویی از آن خارج می‌شود که گاهی به آن «بوی بد مرگ» می‌گویند. این فرمون‌هایی که پس از مرگ ترشح می‌شوند، دو هدف را دنبال می‌کنند: آگاه کردن سوسک‌های دیگر که نزدیک خطر قریب‌الوقوع نمانند، و سوسک‌های گرسنه را برای ضیافت با سوسک مرده جذب می‌کنند.

بعد از کشتن سوسک چه باید کرد؟

کارهایی که باید بعد از درمان سوسک انجام داد

هرگز بلافاصله تمیز نکنید. ما می دانیم که تقریباً همه صاحبان املاک به نظافت معتاد هستند. ...

از شر منابع غذایی خلاص شوید. ...

از بین بردن رطوبت و منابع آب ...

بازدید از مناطق تحت درمان را متوقف کنید. ...

از دیدن سوسک های بیشتر نترسید. ...

به بررسی آفات ادامه دهید.

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران