مشاوره رایگان: 09109107280

سوالات متداول در مورد ساس

0 1403/01/16

 

  1. آیا ممکن است خانه ما مورد حمله ساس‌ ها واقع شود، ولی خودمان متوجه نشویم؟

آمار نشان داده است که بدن 40 درصد افراد، هیچ واکنشی به نیش ساس نشان نمی‌دهد و به همین دلیل ممکن است ساس‌ها مدت‌ها در خانه شما زندگی کنند و حتی شما آن‌ها را ببینید، ولی جای نیش روی بدن شما وجود نداشته باشد.

 

  1. روی بدن کودکم جای نیش ساس است ولی من و همسرم جای نیش نداریم!

بدن همه افراد نسبت به نیش ساس واکنش مشابه ندارد و به خصوص بزرگ‌سالان و سالمندان ممکن است هیچ واکنشی به نیش ساس نداشته باشند. اما این به این معنی نیست که مورد گزش ساس‌ها قرار نگرفته‌اند.

 

  1. آیا سم ساس کش برای انسان خطرناک است؟

سم ساس کش خطر جدی برای انسان ندارد، اما اگر قصد سم‌پاشی کل خانه را دارید، بهتر است به مدت 48 ساعت از خانه خارج شوید تا اثر سم ساس کش کمتر شود.

 

  1. آیا ساس‌ها خطر جدی برای کودکان دارند؟

در آلودگی‌های بسیار زیاد، ساس‌ها کودکان را چندین بار در شب نیش می‌زنند و این باعث بروز کم‌خونی‌های شدید موسوم به آنمی در کودکان می‌شود.

جای نیش ساس

  1. برای پاک کردن اتاق کودکان از ساس باید چه کار کنیم؟

بهترین برای پاک‌سازی اتاق کودکان از حشره ساس، خارج کردن کودک از اتاق و سم‌پاشی اتاق با سم ساس کش است. بهتر است پس از سم‌پاشی کل اتاق را یک‌بار به صورت کامل تمیز کنید تا از حذف کامل ساس‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین باقی‌مانده‌ی اثرات سم کشنده ساس از اتاق کودک به صورت کامل حذف شود.

 

  1. آیا امکان دارد تشک و پتوی دست دوم باعث ورود حشره ساس به خانه شوند؟

بله! حقیقت این است که اگر حتی شما روی تشک و پتو هیچ اثری از ساس نبینید، باز هم ممکن است با خرید تشک و پتوی دست دوم، ساس وارد منزل شما شود. چرا که امکان دارد ساس‌ها در درزهای تشک و پتو تخم‌گذاری کرده باشند و شما متوجه وجود این تخم‌ها نشوید.

 

  1. آیا می‌توانیم خودمان ساس‌ها را از منزل ریشه‌کن کنیم؟

استفاده غیر اصولی از سموم و روش‌های از بین برنده‌ی ساس، می‌تواند باعث مقاوم‌تر شدن ساس‌ها شود. بدین صورت که ممکن است شما در ابتدای استفاده از سم، شاهد کمتر شدن ساس‌ها باشد، اما به مرور زمان ساس‌ها در مقابل سم استفاده شده مقاوم می‌شوند و دیگر روی آن‌ها اثری نخواهد داشت.

بهترین راه برای ریشه‌کن کردن ساس، تماس با کارشناس متخصص و استفاده تخصصی از سم ساس کش است.

 

  1. آیا می‌توان با کمک خاک دیاتومه ساس‌ها از بین برد؟

استفاده از خاک دیاتومه برای کشتن ساس‌ها هیچ منبع علمی معتبری ندارد و عملاً تأثیری در کشتن ساس‌ها ندارد و حتی می‌تواند باعث بروز مشکلات تنفسی در انسان شود. تنها راه کشتن ساس استفاده از سم ساس کش است.

  1. آیا می‌توان با کاور کردن تخت خواب از شر ساس خلاص شد؟

کاور کردن تخت خواب عملاً تأثیری روی ریشه‌کن کردن حشره ساس ندارد، چرا که این حشرات بسیار ریز هستند و به راحتی از درزهای کاور خارج می‌شوند.

 

  1. آیا حشره ساس پرواز می‌کند؟

خیر. حشره ساس مانند پشه‌ها و سوسک بالدار توانایی پرواز کردن و پریدن ندارد.

  1. میزان زاد و ولد ساس‌ها چقدر است؟

هرچند ساس‌ها نسبت به سایر حشرات، تخم‌گذاری کمتری دارند، اما باید بگوییم که اگر حتی یک ساس ماده بارور وارد منزل شما شود، پس از مدت 6 ماه، بیش از 300 ساس بالغ و 1000 تخم ساس در خانه‌ی شما وجود خواهد داشت.

 

  1. چقدر طول می‌کشد جای نیش حشره ساس بهبود پیدا کند؟

به طور متوسط بین 5 الی 10 روز طول می‌کشد که جای نیش ساس روی پوست انسان بهبود پیدا کند، اما در برخی مواقع به دلیل واکنش آلرژیک بدن ممکن است مدت زمان بهبود جای نیش بیشتر شود.

همچنین ممکن است حتی پس از بهبود جای نیش ساس، تیرگی جای نیش تا مدت‌ها روی پوست باقی بماند. این موضوع به خصوص در افراد به اصطلاح بد زخم بیشتر خواهد بود.

  1. چه درمانی برای نیش ساس وجود دارد؟

برای کمتر کردن خارش و التهاب ناشی از گزش حشره ساس می‌توان از پمادهای حاوی کالامین و گلوبتازول استفاده کرد.

 

  1. ساس‌ها چند بار در روز نیاز به غذا خوردن دارند؟

به طور متوسط یک ساس در روز 3 الی 10 دقیقه نیاز به تغذیه از خون انسان و سایر موجودات خونگرم دارد و پس از آن به مخفیگاه خود باز می‌گردد و تا دوباره نیاز به خون پیدا نکند، از مخفیگاه خود خارج نمی‌شود.

 

  1. سم‌پاشی با سم ساس کش در هتل‌ها باید چند وقت یک‌بار انجام شود؟

شانس حمله ساس‌ها به مکان‌هایی که انسان‌ها بیشتر حضور دارند، به مراتب بیشتر است. یکی از این مکان‌ها هتل‌ها و مسافرخانه‌ها است. به صورت استاندارد، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها هر 3 ماه یک‌بار باید سم‌پاشی با سم ساس کش را انجام دهند، چراکه حتی اگر ساس در یک اتاق هتل وجود داشته باشد، به راحتی و در زمان کمی زاد و ولد کرده و به دیگر اتاق‌ها نیز وارد می‌شود.

 

  1. آیا درمان خانگی برای نیش حشره ساس وجود دارد؟

یک درمان خانگی مؤثر برای جای نیش ساس، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد و سپس آن را روی ناحیه‌ای از پوست که گزیده شده قرار دهید. این کار باعث تسکین سریع خارش شدید نیش ساس خواهد شد.

چند دقیقه صبر کنید تا خمیر جوش شیرین روی پوست خشک شود و سپس می‌توانید آن را بشورید. استفاده از این درمان روی پوست کودکان منعی ندارد و می‌تواند ناراحتی و ناآرامی ناشی از نیش ساس را کاهش دهد.

استفاده از آلوئه ورا و لیموترش نیز می‌تواند التهاب و خارش ناشی از نیش ساس را تا حد زیادی کاهش دهد.

  1. اقدامات تکمیلی پس از سم‌پاشی برای ریشه کن کردن ساس در خانه چیست؟

یکی از بهترین اقداماتی که پس از سم‌پاشی برای اطمینان از حذف ساس‌ها باید انجام دهید، قرار دادن تشک‌ها و پتوها در معرض آفتاب شدید است.

فروش سم کشنده ساس | سوسک | کک | پشه | بید | مارمولک | کنه | عقرب | مار

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران