مشاوره رایگان: 09109107280

سم برای موش ( راه های از بین بردن انواع موش با سم قوی)

0 1402/12/07

در این مقاله به معرفی بهترین سم برای موش و راه های کنترل و از بین بردن موش در خانه خواهیم پرداخت. دیگه نیاز نیست نگران باشین که موش ها چرا تو خونه تون با هر روشی که انجام دادین باز هم از بین نرفتن، چون ما میخوایم در مورد انواع سم برای موش و از بین بردنشون توضیحاتی در این مبحث ارائه بدیم اونم با روش های تضمینی که صد درصد کار سازه.

اکثر کسانی که با این موضوع مواجهه میشن اول از همه با روش از بین بردن خانگی امتحان میکنن، که اتفاقا این کار باعث میشه که شما زمان زیادی رو تلف کنین که این جوندگان تو این مدت زمان زاد و ولد کنن و زیادتر بشن و طبیعتا از بین نمیرن. این موش ها گونه های مختلف دارن مثل: موش های صحرایی، موش خرماها، موش های باغی، موش کورها، موش های فاضلاب و ... برای از بین بردن موش ها روش های مختلف و فراوانی هستش که ما میخوایم با بهترین و سریع راه ممکن شما از شر این موش ها خلاص بشین.

جهت دیدن فهرست انواع سم های موش اینجا کلیک کنید

سم برای موش

خیلی از افراد نمیدونن که بعضی موش ها ناقل بیش از 40 نوع ویروس و باکتری و انواع بیماری ها هستن که باید از اون موجودات دور بمونن، این بیماری ها شامل: LCM، Rabies(هاری)، لپتوسپیروز، طاعون، تب گاز گرفتگی، تولارمی، تیفوس، تب راجعه، سالمونلوزیز، توکسوپلاسموزیز، یرسینیوزیز، سالک و... هستن.

معمولا این پستاندارها مراحل زندگی شون به این شکل هستش که طول دوره بارداری شون کمتر از یه ماه طول میکشه و بعد از سه هفته دوره بارداری، نوزاداشون رو به دنیا میارن، تعداد این نوزاد ها در هر دوره ثابت نیست و متغیره. معمولا در هر دوره 5 الی 8 نوزاد بدنیا میارن و هر یکی از این ها میتونه تو یه سال ده بار زایمان کنه. البته تعداد بچه هاشون به شرایط محیطی و زندگیشون تاثیرداره و اگه محیط زندگی شون خوب باشه تعدادشون بیشتر هم میتونه بشه.

موقع به دنیا اومدنشون، بدون مو و نابینا هستن که تقریبا بعد از دو هفته موهاشون نازک تر درمیاد و بینایی کم و جنبش هم میتونن داشته باشن. حدودا بعد دو ماه از بدو تولدشون به بلوغ میرسن، میتونن جفت گیری و تولید مثل کنن. تولید مثل این جوندگان خیلی سریع هستش، پس باید برای جلوگیری از تولید مثل شون در خانه ها سریع تر اقدام کنین. اگه میخواین با روش های خونگی از بین ببرین بیشتر از دوماه طول میکشه، پس باید از سم های قوی برای از بین بردن موش ها استفاده کنین. 

جالبه بدونین که این موش ها معمولا اولویت غذایی شون خشکبارها و غلات ها هستش که معمولا موش ها لانه هاشون رو در فاصله 9 تا 15 متری این مواد غذایی میسازن. لانه های موش ها معمولا در زیرزمین ها، اتاق های زیر شیروانی، کابیت ها، انباری ها، داخل دیوارها، حفره های خالی دیوار و کم عرض و جاهای مشابه و... هستش. خیلی ها فکر میکنن که موش ها از بوی روغن بنفشه، فلفل تند، روغن نعنا، روغن سنبل هندی و ...، بدشون میاد و بوی این روغن ها اون ها رو از اون منطقه دور میکنه، ولی نمیدونن که بوی این مواد ها فقط به مدت زمان کم از اون محل دورشون میکنه و زمان زاد و ولدشون رو به جلو میندازه و باعث تکثیر سریعشون میشه.

تهیه سم برای موش با شناسایی انواع موش ها در خانه

شناسایی انواع موش ها در خانه

شاید قبلا با داشتن یک گربه در خانه می تونستین بخ راحتی کنترل موش بپردازین. این روزها کسی حوصله این دردسرها رو نداره و میخواد هر چه زودتر از شر این حیوون های چندش آور خلاص شه. بنابراین خرید سم برای موش یکی از مهمترین و اصلی ترین کارهایی خواهد بود که باید برای از بین بردن اون ها انجام بدین.

در این بخش از مقاله انواع سم برای موش در مورد این می خوایم صحبت کنیم که موش هایی که در خانه ها یافت میشن دو نوع هستن، موش های خانگی و موش های سقفی. موش ها معمولا شبگرد هستن و مردم معمولا نشانه هاشون رو بیشتر میبینن تا خودشون. از نشانه های وجود موش ها میتوان به این مورد اشاره کرد:

•    استشمام بو های ناخوشایند در محیط اطراف، که این بو مثل بوی کپک زدن یا بوی قارچ هستش.
•    دیدن فضله های این موجود در گوشه اطراف که به اندازه و شکل دانه های برنج سیاه رنگ هستن.
•    صدمه هایی که از خودشون باقی گذاشتن، مثل جویدن چوب و بسته های مواد غذایی ها و ... .

هر دو گونه از این موش ها هم در داخل و هم در بیرون شهر ها به صورت فراوانی یافت میشن و هیچ کدوم یک از موش ها هیچ وقت به خواب زمستانی نمیرن. به همین سبب در زمستان به جای گرم و پر از آذوقه مثل خانه ها میرن. جالبه این رو هم بدونین که این موجودات به بوی غذا و گرمای ساختمون ها جذب میشن.

  • موش های خانگی

این موش ها خیلی کوچیک، کشیده و باریک هستن و بدون در نظر گرفتن دمشون 3 تا 5 سانتی متر طول دارن و گوشای بزرگ، بینی کوچیک و چشمای کوچیکی دارن. بلندی دمشون به اندازه قد خودشون هستش، معمولا رنگ موش های خونگی قهوه ای یا خاکستری هست و خیلی هم سریع هستن. در ادامه ما بهترین سم برای موش های این دسته رو به شما معرفی خواهیم کرد.

  • موش های سقفی

موش های سقفی از موش های خانگی بزرگترن و تفاوت هر دو گونه رو میشه با مقایسه چشم ها و گوش هاشون و پاهاشون از هم تشخیص داد.

موش ها کجا می خوابند؟ (محلی مناسب برای پخش سم برای موش)

در این بخش از مقاله معرفی بهترین سم برای موش ها باید بدونین که موش ها معمولا در شب ها دیده میشن و تقریبا هیچ وقت به راحتی نمی تونین ظهرها اون ها رو مشاهده کنین. نشانه های موش اغلب اوقات در آشپزخانه ها دیده میشه و یا این موجودات موزی معمولا مکان هایی آرامتر و بی سر و صداتر رو برای زندگی کردنشون انتخاب می کنن. چند مورد از رایج ترین زیستگاه های موش ها در خانه ها عبارتند از: جعبه های مخصوص نگهداری وسایل، کاناپه های قدیمی، کپه یا توده هایی از مواد مختلف نظیر پارچه و چوب، جعبه های ذخیره ای مقوایی، برای موش ها مثل یک رختخواب و خانه گرم و نرم راحت هستن. 

درز و شکاف های زیاد موجود در این جعبه ها، اون ها را به منطقه های مناسب برای لانه سازی این موجودات کوچک تبدیل می کنه. همچنین به دلیل اینکه خیلی از این ظروف و جعبه های نگهداری، به ندرت در طول سال باز میشن و معمولا برای افراد زیاد لازم نمیشن و بعضی وقت ها سال ها کسی سراغی از آن ها نمی گیره، این مکان های می تونه به بهترین جاهایی تبدیل بشه که اون ها برای زندگی انتخاب می کنن. کپه ای از مواد مختلفی که روی هم تلنبار شده، معمولا خیلی برای موش ها جذاب هستش. این کپه ها چه توده ای از لباس باشه، چه چوب یا سنگ و یا هر چیز دیگه ای که در محیط رها شده، این مکان ها برای موش هایی که به دنبال یک پناهگاه و لانه راحت هستن، بهترین گزینه هست. 

موش ها کجا می خوابند؟ (محلی مناسب برای پخش سم برای موش)

در بیرون از خونه ها، موش ها بیشتر وقت ها ترجیح میدن به صورت انفرادی، در قلمرو خود زندگی کنن. این قلمرو ها توسط موش های نر و با نشانه گذاری یک محدوده و منطقه به وسیله ادرار یا مدفوع، مرزبندی و تعیین محدوده میشه. ولی در داخل ساختمون ها وضع و اوضاع یکم متفاوت هست، در این مدل مکان ها، موش ها بیشتر ترجیح میدن به صورت گروهی زندگی کنن. معمولا هر یک از گروه ها به دست یک موش نر، اداره میشه و در هر گروه سلسله مراتب اجتماعی حاکم هستش.

برای بعضی از گونه های موش مانند موش های آهویی، داخل درختان بهترین مکان برای زندگی هست. موش ها از گونه های متفاوت و مختلفی هستن. معمولا اون ها دارای دم های بلندی هستن؛ که دم هاشون اون ها رو در حفظ تعادل و بالا رفتن از درختان، یاری میکنه. بسته به نوع، شکل لانه های موش ها نیز متفاوت هستش. 

این مدل موش ها موش زمستان خواب، لانه های دایره ای شکل خودشون رو در قسمت های مرتفع درختان درست میکنن، به نحوی که موش آهویی در بخش های پایینی تنه درخت حفره هایی رو ساختن. موش ها معمولا شب هنگام، بیشتر فعال هستن و در طول روز به ندرت لانه خودشون رو ترک میکنن و بیرون میان. 

اون ها میتونن هر جا که لانه درست کرده باشن، بخوابن؛ در مکان هایی مثل حفره های دیوار، کابینت ها، اتاق زیر شیروانی، فضاهای ذخیره سازی، انبارها و زیر زمین ها و ... . موش هایی که خارج از خانه ها زندگی می کنن؛ بیشتر عادت دارند لانه های خودشون رو داخل زمین حفر کنن. این کار باعث میشه که در طول فصل های سرد، از یخ زدگی در امان باشن. این لانه ها از صدمات احتمالی که شکارچیان ممکن هست در حین خواب به موش ها وارد کنند، جلوگیری می کنه. بعضی از انواع موش هم تنه درختا رو به عنوان رختخواب خودشون انتخاب می کنن.

 معرفی بهترین سم برای موش

از اونجایی که راه های خونگی همیشه برای کنترل و از بین بردن موش ها جواب نمیده و زیاد نمیتونه جلوی این مسئله رو بگیره و زاد و ولد این جوندگان خیلی سریع هستش، ما باید از راه های سریع تری مثل خرید سم برای موش، برای جلوگیری تکثیر اون ها در خانه استفاده کنیم. از بهترین و قوی ترین سم برای موش (طعمه موش، سم موش کش فستر بلاکس، موش کش قوی کاپوت، سم موش قوی راتا، چسپ موش تیویی و ورقه های چسبی آماده و ...) هستن که به راحتی میتونه جلوی این جوندگان رو بگیره که میتونین انواع سم های قوی رو که نه تنها موش بلکه موجودات ریز و جونده های دیگه رو هم به راحتی از بین ببره رو استفاده کنین. 

1.    سم کشنده موش کاپوت Kaput

اولین سم کشنده موش رو که می تونین ازش برای نابودی انواع موش های موجود در منزل استفاده کنین رو به شما معرفی می کنیم. این سم موش کش کاپوت نام داره و از مزیت هایی که میشه برای این سم موش کش نام برد این هستش که بصورت فوی اثر کرده و در همون لحظه اول موش رو از بین می برهو مزیت بعدی که میشه برای سم کشنده موش کاپوت نام برد این هستش که ماندگاری بالایی در محیط داره و تا یک سال هم هر موشی که در محیطی که سم پاشی شده ازش استفاده کنه از بین میره.

از این سم می تونین برای نابودی موش های خونگی و صحرایی و سایر گونه های موش ها استفاده کنین. نحوه استفاده از این سم هم به این شکل هستش که طبق دستورالعمل هایی که روی بسته سم نوشته شده مقداری از اون رو در محیط هایی که موش ها حضور دارن قرار میدین و موش ها از اون تغذیه کرده و بلافاصله بعد از تغیه از بین میرن. شرکت بیا تو کالا در زمینه نحوه تهیه این سم موش کش قوی و همچنین نحوه استفاده از این سم موش کش در خدمت شماست و می تونین از مشاوره کارشناسان ما در این زمینه بطور رایگان استفاده کنین.

شما می تونین از طعمه های موش کش قوی کاپوت هم که ظاهری مثل پفک داشته و دارای طعمی دلپذیر برای موش ها بوده استفاده کنین و با استفاده از اون ها در سریع ترین زمان اقدام به از بین بردن موش ها کنین.

2.    سم موش کش فسترک بلاکس

سم موش کش فسترک بلاکس

دومین سم کشنده موش که جزو بهترین سم برای کشتن موش هم به شمار میاد فسترک بلاکس هستش. این سم هم یکی از مزیت هایی که داره این هستش که بصورت فوری تاثیر خودش رو میزاره. بو و طعم این سم برای موش ها خوشایند بوده و اون ها رو ترغیب به خوردن این سم می کنه. حبه های این سم همچنین دارای یک سوراخ بوده که می تونین با استفاده از اون این سم کشنده موش رو در هر جایی اویزون کنین تا در همه جا بتونه در دسترس موش ها قرار بگیره. خوبی این سم هم این هستش که اثرگذاری اون رو می تونین در سریع ترین زمان مشاهده کنین.

اگه قصد دارین از این سم موش کش قوی استفاده کنین حتما از نظرات و تجربیات کارشناسان ما در بیا تو کالا استفاده کنین.

3.    استفاده از تله موش برای از بین بردن موش ها

استفاده از تله موش برای از بین بردن موش ها

یکی از راه های دیگه ای که می تونین با استفاده از اون اقدام به از بین بردن موش ها کنین، استفاده از تله موش هستش. در حقیقت اگه قصد شما استفاده از تله موش بجای استفاده از یک سم قوی برای موش ها هستش باید بدونین این روش هم یکی از قدیمی ترین روش ها برای از بین بردن موش های منزل و انباری ها هستش. فقط باید همیشه این تله های موش ها رو کنترل کنین تا بمحض گیر افتادن اون ها اون رو دوباره راه بندازین برای گیر انداختن موش های دیگه.

استفاده از تله برای موش برای شما هزینه خاصی جز خرید تله موش رو به همراه نداره و یکی از قدیمی ترین روش های گرفتار کردن موش ها به حساب میاد.

خرید تله موش بهتر است یا خرید سم برای موش

در این بخش در کنار معرفی کردن انواع سم قوی برای از بین بردن موش می خوایم این سوال رو هم پاسخ بدیم که خرید تله موش بهتر هستش یا اینکه اقدام به تهیه یک سم قوی برای موش کنین؟ در جواب باید بگیم که استفاده از سم برای موش یا تله موش بستگی به محیطی داره که در اون قصد از بین بردن موش ها رو دارین. اگه محیط زندگی شما موش کم داره و هر از گاهی سر و کله یکی از اون ها پیدا میشه، شاید خرید تله موش برای شما بهتر باشه. اما اگه در محیط خانه یا کاری شما تعداد موش ها زیاد باشن، تله موش به هیچ وجه جواب گو نخواهد بود و شما باید حتما اقدام به تهیه بهترین سم برای موش ها کنین که در سریع ترین زمان اون ها رو از بین ببرین.

سم برای موش رو از کجا میشه تهیه کرد؟

سوالی که برای شما شاید پیش بیاد این هستش که برای تهیه سم موش کش قوی باید از کجا اقدام کرد؟ بهترین جا برای خرید موش کش کجا هست؟ در جواب باید بگیم این روزها در همه جا می توان موش کش تهیه کرد و ازش برای از بین بردن موش ها استفاده کرد. در بین همه جاهایی که می تونین اونجا اقدام به تهیه موش کش کنین سایت بیا تو کالا یکی از بهترین مورد هایی هستش که در سریع ترین زمان می تونین از طریق اون اقدام به تهیه بهترین موش کش کرده و از تجربه بهترین کارشناسان ما در این زمینه هم بهره ببرین.

نحوه سمپاشی خانه با سم های قوی موش

نحوه سمپاشی خانه با سم های قوی موش

اگه قصد سمپاشی منزل تون بعد از تهیه سم موش کش دارین این بخش از مطالب مون میتونه برای شما مفید باشه. سعی کنین در وهله اول حتما از یک کارشناس متخصص در حوزه سمپاشی مشاوره بگیرین تا در زمینه سمپاشی به مشکل خاصی نخورین.

در مورد نحوه سمپاشی موش باید بگیم که نوع سمپاشی ها بستگی به مدل سمی داره که شما ها میخرین که این سم ها امکان دارن مایع، جامد یا حتی گاز و اسپری باشن، مدل سم مایع برای اعضای خونه مخصوصا بچه ها و حیوانات دیگه ضرر داشته باشه. اگه بخوایم نحوه سمپاشی خانه رو براتون توصیف کنیم، برای نمونه سم طعمه کشنده موش کاپوت رو مثال میزنیم؛ تاثیر این سم درجا هستش که تا 9 ماهم ماندگاری داره، سم کاپوت سمپاشیش توی چند مرحله ی کوچیک و آسون به عمل میاد و به راحتی میتونین انجام بدین.

بعد از باز کردن بسته ی یک کیلویی، هر ده گرم از این سم رو میتونین توی ده متر کم کم بریزین کنار دیوارها و از جاهایی موش ها رد میشن، این سم ها رو هر صد گرمش رو میتونین توی صد متر مربع به راحتی استفاده کنین. نکته مهمی که باید در این زمینه حتما بهش دقت کنین این هستش که از این مطمئن بشین که دستتون به هیج وجه نباید به محتوای داخل بسته برخورد کنه و سم ها رو با دستکش بردارین و بریزین چون حس بویایی موش ها خیلی قوی هستش و بوی دست انسان رو میتونن به راحتی حتی از فاصله دور نیز بفهمن و اگه بوی دستتون رو روی طعمه بفهمن و حس کنن از اون سم نمیخورن.

اگه دنبال اطلاعات تخصصی تری در این زمینه هستین می تونین از تجربیات کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرین.

آیا سم موش کش برای ریشه کنی موش موثر هست؟

بیشتر سم ها تاثیر زیادی برای ریشه کنی موش ها ندارن و همونطور که اول مقاله توضیح دادیم فقط زمان رو باعث میشه از دست بدین و اگه از اولش هم جلوشون رو نگیرین و یا از روش های خونگی استفاده کنین که اصلا تاثیری ندارن یا از سم های ضعیفی استفاده کنین که اون ها هم تاثیر در ریشه کنی شون ندارن، باعث میشه فقط زمان بگذره و این موجودات تولید مثل کنن و هر چقدر موش بیشتر باشه، طبیعتا آسیب های زیادی هم به اون خونه میزنن و هم تاثیر زیادی روی سلامتی افراد اون خونه دارن. پس اگه سم هایی که توصیه کردیم رو استفاده کنین، برای موش ها موثر هستن و به راحتی میتونین ریشه کنی کنین و قبل از زدن ضرر برای خانه و خانوادتون از دستشون خلاص بشین.

در کل باید بگیم که تهیه یک سم قوی موش کش می تونه فوق العاده باشه و در از بین بردن موش ها به شما کمک کنه. البته اگه طبق دستورالعمل هایی که برای اون سم نوشته شده عمل کنین و مقدار دقیق متناسب با هر متراژ مربع رو در اون جاها به کار ببرین.

قیمت سم موش قوی و هزینه های سمپاشی آن

قیمت سم موش قوی و هزینه های سمپاشی آن

هر ساله خانواده های زیادی انواع سم های مختلف رو برای ریشه کنی این جونده ها خرید و امتحان میکنن، که با خرید انواع سم های مختلف و بدون تاثیر فقط جز ضرر چیزه دیگه ای بهشون نمیرسونه. اولا قبل از هر چیزی باید در مورد انواع سم قوی برای موش تحقیق کنین که کدام سریع ترین و بهترین سم برای ریشه کنی موش ها هستش. دوما باید از مکان های معتبری خرید کنین، سوما تاریخ تولید و انقضا تاثیر زیادی در اثرگذاری این سم ها داره که اگه تاریخ انقضاشون رد شده باشه روی این موجودات تاثیری نداره و سم ها اثری روشون نمیزاره. 

برای مشاهده قیمت سم موش کش در بخش محصولات ما انواع سم موش کش رو مشاهده کنین که ما قیمت هر کدوم رو هم اونجا عنوان کردیم و اگه سوالی در این زمینه هم داشتین می تونین از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرین.

معرفی چند روش از بین بردن موش

برای از بین بردن و ریشه کنی موش روش های مختلفی وجود داره که میتونین امتحان کنین. این روش ها به چند شکل انجام میشن که از جمله اون ها میشه به اقدامات بهسازی و بهداشتی، روش های شیمیایی و روش های فیزیکی و بیولوژیکی اشاره کرد. در دامه هر کدوم از اون ها رو توضیح خواهیم داد.

1.    اقدامات بهسازی و بهداشتی: 

اقدامات بهسازی و بهداشتی شامل کارهایی مثل جمع کردن و دفن زباله ها و تمیز نگه داشتن مکان و محیط زیست هستش، ،انهدام پناهگاه هاشون و محروم کردن دسترسی شون به آب و غذا از جمله کارهایی هستش که در این زمینه برای از بین بردن موش ها باید انجام بدین.

2.    روش شیمیایی برای از بین بردن موش ها (تهیه سم برای موش)

یکی از روش های از بین بردن موش ها در محیط زندگی مون به کار گیری مواد شیمیایی هستش. در روش شیمیایی با استفاده از طعمه های ضد انعقادی، یا با استفاده از سموم ترکیبی، یا با استفاده از طعمه های حاد اقدام به از بین بردن موش های دور و بر خودتون می کنین. استفاده از انواع سم قوی برای موش ها از جمله روش های شیمیایی مبارزه با موش ها به شمار میاد.

3.    انواع روش فیزیکی برای از بین بردن موش ها

انواع روش فیزیکی برای از بین بردن موش ها

روش دیگه ای که می تونین برای نابودی موش ها استفاده کنین روش فیزیکی هستش. این روش مناسب مکان هایی هستش که در اون جاها موش های کمی وجود دارن و ضرر و خسارت بسیار کمی رو به محصولات وارد می کنن. از روش های فیزیکی میشه به تله گذاری، لانه کوبی و خراب کردن پناهگاه هاشون، حذف غذا از دیدشون اشاره کرد.

4.    روش های بیولوژیکی برای از بین بردن موش ها

این روش مخصوص آزمایشگاه ها بوده و تغییراتی در ژنتیک موش های نر یا ماده بوجود میان و با این کار از تولید مثل اون ها جلوگیری می کنن.

تفاوت روش فیزیکی و روش شیمیایی از بین بردن موش

در روش های فیزیکی از سم برای از بین بردن موش استفاده نمی شه ولی در روش شیمیایی از انواع سموم و طعمه های مختلف برای از بین بردن یا به دام انداختنشون استفاده میشه ولی در روش فیزیکی فقط برای خراب کردن پناهگاه هاشون و فراری دادنشون از اون مکان و منطقه استفاده میشه نه مرگشون.

تفاوت دیگه در روش فیزیکی و شیمیایی مبارزه با موش ها در این هستش که روش شیمیایی اثرگذاری فوری و سریعی داشته و در حالی که روش فیزیکی این اثر رو نداره. همچنین باید این رو بدونین روش فیزیکی همیشه باعث ریشه کن شدن موش ها نمیشه ولی در روش شیمیایی با خرید یک سم قوی برای موش می تونین بطور کل اون ها رو از محیطی که در اون زندگی می کنین دور کنین.

تاثیر گذار ترین روش از بین بردن موش، قوی ترین سم برای موش

اگه روش ها و مراحل پیشگیری رو امتحان کردین و جوابی نگرفتین، روش های شیمیایی موثرترین روش هایی هستن که ما میتونیم براتون توصیه کنیم. اگه بهترین و قوی ترین سم برای موش ها رو میخواینف باید خدمتتون عرض کنیم که برای از بین بردن این موجودات نیازی به سم های فوق قوی نیست. چرا که در محیط های زندگی انسان نمیشه از سموم بیش از اندازه قوی استفاده کرد. مخصوصا مکان هایی که در اون ها پرندگان و بچه های زیر دو سال زندگی می کنن. زیرا این سموم می تونن برای اون ها بشدت خطرناک باشن. سم های شیمیایی خیلی قوی برای مناطق مسکونی و آپارتمان ها با عرصه های محدود ساخته نشدن، چون استفاده همچین سموم قوی برای سلامتی افراد خیلی خطرناک هستش از کودک گرفته تا افراد بالغ فرقی نداره و کشنده هستش. اون سمومی که در بالای مقاله بیان کردیم برای از بین بردن و ریشه کنی موش ها و امسالشون کافیه و به راحتی میتونین از شرشون خلاص بشین.

بهترین راه های بهداشتی پیشگیری از تهاجم موش ها بعد از تهیه سم برای موش ها

بهترین راه های بهداشتی پیشگیری از تهاجم موش ها

برای پیشگیری از تهاجم دوباره موش ها بعد از تهیه سم قوی برای موش ها و از بین بردن شون چند روش و مراحل وجود داره که باید اون ها رو با دقت انجام بدین، اگه این مراحل رو انجام داده باشین کار به زاد و ولد این جوندگان نمیکشه و به راحتی با سم هایی که بهتون توصیه کردیم، اون ها رو از بین می برین. 

1.    مرحله اول: تمیزکاری

خونه رو تمیز نگه دارین، یعنی اینکه منابع غذاشون رو از بین ببرین، زباله ای در خونه نمونه، این اولین کار باعث میشه که اونا گرسنه بمونن و چیزی برای خوردن پیدا نکنن و از خونه بیرون برن و نیازی به تهیه سم برای موش ها نباشه.

2.    مرحله دوم: مسدود کردن ورودی ها

محل ورود اونها رو به خونه پیدا کنین و هر درزی هست رو ببندین. محل هایی مثل؛ اطراف دود کش ها، جاهایی که سیم کشی و لوله کشی شده، زیر در ها، ورودی فضای گربه ها، هر نوع حفره داخل دیوار ها، ایوان، زیر ستون ها، کنار گوشه های اتاق های زیر شیروانی ها و... رو ببندیدن و مسدودشون کنین. به این موضوع خوب دقت کنین که موش ها به راحتی میتونن از سطح صاف بالا برن پس اگه در طبقه های بالا زندگی می کنین مطمئن باشین که پنجره هاتون درزی نداره که اگه حتی درزه کوچیکی هم داشته باشه یا باز بمونه به راحتی میتونن از همونجا وارد خونه بشن. 

موش ها از درخت های دور و اطراف خونه هم میتونن بالا بیان یا حتی از ایوان و پنجره وارد خونه تون بشن. می تونین با تهیه سم برای موش و قرار دادن در این درزها از ورود اون ها جلوگیری کنین.

3.    مرحله سوم: استفاده از تله موش ها

استفاده از تله موش ها

در مرحله بعدی برای اطمینان می تونین در محیطی که سمپاشی کردین و با تهیه سم برای موش، اون ها رو از بین بردین، یک تله موش تهیه کرده و اون رو در اون محیط قرار بدین تا اگه موشی وارد اون محل شد با استفاده از اون از بین بره. همون طور در بالای مقاله نیز گفتیم؛ موش ها بوی انسان رو به راحتی میتونن روی تله و طعمه تشخیص بدن، پس نباید دستتون به تله هایی که میزارین برخورد کنه. 

اگه قصد خرید تله موش رو داشتین در بیا تو کالا با مناسب ترین قیمت می تونین همین الان اون رو تهیه کنین. این تله موش ها رو میتونین در کنار های دیوارهایی که موش ها از اونجا رفت و آمد میکردن بزارین. این نکته رو هم بدونین که از تله ها زمانی که تعداد موش ها کم هستن، میتونین استفاده کنین؛ جوری که موش ها تازه وارد محل شده باشن. 

4.    مرحله چهارم: مسموم کردن موش ها

در صورتی که روش های طبیعی برای موش ها در محیط تون جواب نداد و دوباره این حیوانات مضر به محیط تون هجوم آوردن و یا احیانا موش ها از تله ها فرار کردن یا به دام تله ها نیفتادن، اونم بدلیل گرفتن بوی دست شما رو تله ها، شما در این صورت میتونین اقدام به تهیه سم برای موش ها از بیاتوکالا کنین که این سموم اون ها رو درجا نمیکشه، بلکه باعث مسمومیت یا خون ریزی داخلیشون میشه که میتونین بعدا لاشه اونها رو از خونتون پاکسازی کنین.

نحوه جمع آوری لاشه موش های مرده بعد از سم پاشی

نحوه جمع آوری لاشه موش های مرده بعد از سم پاشی

نکته مهمی که بعد از استفاده سم موش کش قوی در محیط باید بدونین، این هستش که بعد از گذاشتن طعمه و از بین بردن اون ها لاشه این موجودات سرشار از بیماری های مختلفی هستش که می تونه به شما منتقل بشه و اون ها رو نمی تونین همینطوری داخل سطل آشغال یا بیرون و طبیعت بندازین. بلکه باید اول از همه دستکش های لاستیکی یا لاتکس دستتون کنین. بعد یه محلول درست میکنین که این محلول باید وایتکس و آب باشه با نسبت یک به چهار. 

بعد از تهیه این محلول در قدم اول این محلول آماده شده رو روی بدن اون لاشه ها اسپری کنین که خیلی ضروریه. بعد به مدت 5 دقیقه اون رو داخل محلولی که درست کردین رهاش کنین بعد از غوطه ور کردن لاشه در محلول اون رو به داخل دو لایه کیسه بزارین و بعد از خانه خارج کنین. این مورد رو هم سعی کنین هیچوقت فراموش نکنین تا بیماری خاصی توسط این موش ها به محیط زندگی شما منتقل نشه. چرا که موش ها می تونن بیماری های مختلفی رو به به انسان منتقل کنن که در بخش های بعدی مطالب مون به اون ها اشاره خواهیم کرد.

نکته مهم بعد از تهیه سم برای موش و سم پاشی که باید بدونین این هستش که پاکسازی منطقه هایی که موش ها هم از اونجا رفت و آمد میکردن و هم در اونجاهایی که زندگی میکردن، مهم هستش. از اونجایی که موش ها ناقل بیماری های خیلی زیادی هستن، باید منطقه های آلوده شده رو هم پاکسازی کنین. شما نباید ادرار و مدفوع این موجودات رو جارو کنین، باید با همون محلولی که در مرحله قبل گفتیم به مدت 5 دقیقه اون مکان ها رو پاکسازیش کنین و بعد از پاکسازی با حوله یا پارچه ای اون جا هارو پاک کنین. این موش ها، موش های خانگی و دست آموزه تمیز نیستن و ناقل بیماری هستن.

در کل هر جایی که موش ها بهش برخورد کردن رو باید ضدعفونی کنین. این مکان ها میتونه کابینت ها، کفپوش ها، کمدها، کنار دیوار ها، مبلمان و... باشه. توصیه میشه که بعد از ضدعفونی مناطق باید دستکش ها و دستمال هایی که ازشون استفاده کردین رو دور بندازین و بدنتون رو خوب بشویید.

نشانه های وجود موش در خانه چیست؟

نشانه های وجود موش در خانه چیست؟

اغلب بیشتر افراد نشانه های وجود موش رو نمی فهمن و تا خود موش رو نبینن متوجه وجود موش در اون مکان نمیشن و موش ها رو هم که به ندرت میشه در طول روز دیدشون. در ابتدای مقاله هم بیان کردیم که موش ها معمولا شبا به بیرون از لانه هاشون میان و اگه وجود موش رو نیز در خانه هاتون دیر متوجه بشین و اون ها زاد و ولد کرده باشن، ریشه کن کردشون خیلی سخت تر میشه و حتی باعث آسیب به افراد اون محیط و هم به وسایل و خوده خونه نیز ضرر و خسارات زیادی میزنن. از وجود نشانه های موش در ساختمون و بیرون از ساختمون میشه به این چند مورد اشاره کرد:

•    وجود فضله موش ها در محل

اولین نشانه وجود موش در خانه علاوه بر سر و صدای غیر عادی خانه در شب‌ها، وجود فضله‌های موش در گوشه و کنار منزل هست. چون این حیوان موذی طی بیست و چهار ساعت حدود هفتاد عدد فضله از خودش به جای میزاره. خوردگی روی اشیاء هم از نشانه‌های وجود موش در خونه هستش. از مهم ترین نشانه‌های وجود موش در اون مکان خوردگی و جویدگی‌ هایی هست که روی اشیاء و انواع وسایل و بسته‌های موادغذایی مخصوصا در آشپزخانه ها میتونین ببنین. 

•    جویده شدن وسایل توسط موش ها

حتما این نکته رو میدونین که موش‌ها به جویدن وسایل مختلف، چوب مبلمان و حتی سیم ‌های برق عادت دارن اون ها با جویدن دندان هاشون که در طول زندگی کردنشان بزرگ میشه رو کوتاه تر میکنن. بدین سبب با پیدا کردن و دیدن این نشانه ها در هر جایی از خانه باید مطمئن شین که موش‌ در خونه هاتون وجود داره و می تونین اقدام به تهیه سم برای موش ها کنین.

•    وجود بوی بد در اطراف منزل

یکی دیگه از نشانه هایی که میتونین بفهمین که موش در خونه هاتون وجود داره، بوی بد هستش. حیوانات خانگی مثل سگ و گربه در صورت وجود موش در خانه بوی اون ها حس میکنن و معمولا بیشتر دور اطراف محلی پرسه میزنن که این پستانداران مخفی شدن. اگه شما متوجه شدید حیوان خانگی شما به جاهایی خاص علاقمند شده که تاکنون به اون جا ها سر نمیزد، مطمئن بشید که خبرایی هست و با یک چراغ قوه محل‌ها و مکان های مخفی و مورد نظر اون حوالی رو بررسی کنین. چون به احتمال زیاد موش در اون قسمت‌ها مخفی شده‌. 

•    وجود ردپاهای موش

ردپاها از نشانه‌های وجود موش در یک منطقه هستش. موش‌ها موقع حرکت در محل های متفاوت خانه ها که اغلب در شب صورت میگیره، ردپاهایی از خود به جای میزارن که به دست بلک لایت یا نور فلاش از زاویه روبرو قابل تشخیص هستن. علاوه بر این شما میتونین در نقطه های متفاوت خانه لکه‌هایی حاصل از ادرار و مدفوع این موجود را نیز مشاهده کنین که نشون میده در خانه شما موش هست.

اگه با دیدن این موارد باز هم از حضور موش در خونه خودتون مطمئن نیستین، میتونین از یک حیله ساده دیگه ای استفاده کنین مانند لایه نازکی از آرد یا پودر بچه رو در محل مشکوک بریزین. صدرصد صبح روز بد ردپای موش رو روی اون پیدا میکنین. 

نکته مهم دیگه این هستش که پیدا کردن لانه موش ها از نشانه‌ های وجود موش در اون مکان هستش. اگه در محلی از خانه خرده کاغذ و گیاهان خشک و پارچه‌های پاره ‌شده پیدا کنین، مخصوصا اگه این ها رو در جاهایی تاریک پیدا کنین این میتونه نشونه خوبی باشه برای اینکه یقین پیدا کنین تو خونه تون موش هستش و باید در سریع ترین زمان با تیهی سم برای موش یا موش کش قوی اون ها رو از بین ببرین. 

مورد بعدی که باید بهش توجه کنین این هستش که وجود صداهایی در سقف و دیوارهای خانه از نشانه‌ های وجود موش تو خونه باشه. یعنی اگه در خانه صدای خش ‌خش از دیوار ها و سقف بیاد و مخصوصا اگه هم سقف کاذب باشه و بین دیوار ها به دلایل مختلف فاصله وجود داشته باشه، بهترین جا برای مخفی شدن موش‌ها هست. شدت این صدا ها مخصوصا شب‌ ها که این موجودات فعال هستن بیشتر هم هست. البته شنیدن دائما این صداها حتی در طول روز میتونه نشون بده که این موجودات در اون قسمت از خانه گیر افتادن و تلاش میکنن که از اون جا خارج بشن. 

نشانه‎ های وجود موش در حیاط خانه برای تهیه سم برای موش

نشانه‎ های وجود موش در حیاط خانه 

در این بخش می خوایم در مورد این موضوع صحبت کنیم که از کجا بدونیم تو حیاط خونه مون موش هستش؟ آیای راهی برای فهمیدن این موشوع وجود داره؟ در ادامه راه هایی که با استفاده از اون ها می تونین متوجه بشین که تو حیاط تون موش هست یا نه رو به شما معرفی خواهیم کرد. معمولا این موجودات عاشق لانه درست کردن و تغذیه در ضایعاتی هستن که در گوشه حیاط جمع شدن. برای جلوگیری از این مسئله آشغال‌ های حیاط رو در سطح باید در سطل زباله بریزین و هر چه زود تر زباله‌ها رو از منزل دور کنین تا مسبب جذب این جونده های موزی نباشه. 

اصلی ترین نشانه ای که می تونین با استفاده از اون تشخیص بدین که در حیاط تون موش هستش یا نه این هستش که در بخش هایی از حیاط تون که باغچه داره ببینید سوراخی وجود داره یا نه؟ چون موش ها برای در امان موندن از خطر موجوداتی مثل گربه ها و کلاغ ها و تولید مثل شروع به کندن زمین می کنن و در اون جاها قایم میشن. این سوراخ ها در جاهایی که موش ها وجود دارن به راحتی قابل مشاهده هستن و می تونین اون ها رو شناسایی کنین.

راه های تشخیص تعداد موش‌ های موجود در خانه

یکی از کاتی که باید بهش توجه داشته باشین و در نحوه مبارزه با موش ها می تونه موثر باشه که ایا روش طبیعی کنترل کافی هست یا باید برای از بین بردن شون اقدام به تهیه سوم قوی برای موش ها کنین؛ این هستش که تشخیص بدین چه تعداد موش در محل زندگی شما وجود دارن و برای این کار هم اگه فقط شاهد فعالیت شبانه این موجودات هستین و در روز اثری از اون ها نمی بینین، این نشون میده که تعداد موش‌ های موجود در خونه شما کمتر هستش و به راحتی با استفاده از تله و طعمه میتونین از شر اون ها خلاص شین. ولی اگه در طول روز هم نشانه ‌های حضور موش در خانه رو ببنین، نشون میده که جمعیتشون زیاده و با خانواده بزرگی از موش ها روبرو هستین که باید هر چه زود تر به فکر کنترلشون باشین و در چنین شرایطی تهیه سم برای موش ها و مبارزه شیمیایی بهترین گزینه به حساب میاد.

موش ها از چه چیزی متنفرند؟ و از چه بوهایی خوششان می آید؟

در این بخش می خوایم مواردی رو بهتون معرفی کنیم که موش ها از اون ها بدشون میاد. این موارد می تونه بهتون کمک کنه این موجودات رو بدون استفاده از انواع سم برای موش از محیط زندگی تون دور کنین. در کل باید بدونین که موش ها از غذا هایی که دارای مقدار زیادی از چربی و قند هستن خوششون میاد و از غذاهای مورد علاقه شونه که نباید دم دست این موجودات موذی قرار بدین. آب نبات، کلوچه، کره‌ بادام‌ زمینی، شکلات و بیکن و... فقط چند نمونه از غذاهایی هستن که این پستانداران دوست شون دارن. تنها پنیر غذای مورد علاقه موش‌ ها نیست و میتونه غذا های دیگه ای هم دوست داشته باشن. درکل موش ها همه چیز خوار هستن و از همه چی میتونن تغذیه کنن.
ولی بعضی گیاهان دارویی با بوهای خاص هم هستن که موش ها ازشون متنفرن که در ادامه اون ها رو معرفی می کنیم و می تونین از اون ها بعنوان روش های دور کننده موش ها استفاده کنین.

1.    نعنا فلفلی

روغن نعنا فلفی موش رو دفع میکنه. طبق تحقیقات موش ها نمیتونن بوی روغن نعنا فلفلی رو تحمل کنن و سعی میکنن از اون دوری کنن. مقداری روغن نعنای فلفلی رو روی مقداری پنبه بریزین و در جاهایی که موش ها از اونجاها رفت و آمد می کنن مثل: (پشت کمد ها، پشت مبلمان و کابینت ها و ...) بزنین، با این کار از وارد شدن موش ها به خانه جلوگیری میکنین.

2.    چوب سدر

مورد بعدی که باید بدونین این هستش که روغن چوب سدر برای جوندگان سمی هستش و رایحه معطری داره که برای اون ها بسیار ناخوشایند هست. از این اسانس میتونین برای دور کردن موش ها از خانه استفاده کنین. یکی از راه‌های بسیار ساده استفاده از سدر برای دفع موش‌ های اطراف خونتون اینه که مقدار کمی خرده چوب سدر رو در دست بگیرین. آن‌ها رو در بیرون خونه هاتون، مخصوصا در اطراف سطل‌ های زباله قرار بدین. سدر یک خوشبو کننده طبیعی هستش و میتونه به مطلوب کردن بوی سطل زباله شما هم کمک کنه.

3.    استفاده از فلفل تند برای دفع موش ها

این نوع فلفل یک دفع کننده قوی برای جوندگانی مثل موش ها هستش که برای دور نگه داشتن موش ها از خانه شما در زمستان میتونه مفید باشه. همچنین میتونین اون ها رو در قسمت‌ هایی از خانه‌ تون که فکر میکنین ممکن هست موش‌ ها دوست داشته باشند، مانند پشت مبلمان یا غیره قرار بدین تا با این کار از ورود اون ها به خونه جلوگیری کنین.

4.    استفاده از فلفل دلمه ای برای دفع موش ها

یکی دیگر از مواردی که موش ها از بوی اون متنفرن فلفل دلمه ای هستش. شما میتونین مقداری فلفل دلمه ای در هر جایی از خانه که فکر میکنین ممکن هستش موش ها در اون جا ها مخفی شده باشن بزارین. البته هیچ کدوم از این روش ها باعث کشته شدن موش ها نمیشه و فقط باعث دفع اون ها از اون محیط میشه. بنابراین اگه قصد شما این هستش که موش ها رو از بین ببرین باید برای تهیه یک سم قوی برای موش ها اقدام کنین که در بیا تو کالا بهترین گزینه های ممکن رو به شما معرفی کردیم.

5.    دارچین

یکی از بهترین کارهایی که برای دور کردن موش ها موثر هستش، بوی تند دارچین هست. راه‌های زیادی برای استفاده از دارچین برای دور نگه‌ داشتن موش‌ ها وجود داره، به عنوان نمونه میتونین تعدادی چوب دارچین رو در کشوها، کمد ها، کابینت ها، زیر مبلمان و هر جای دیگه ای که مناسب میدونین قرار بدین. این کار موش ها رو میتونه دفع کنه و همچنین، عطر و بوی خوبی به خونه شما بده.

6.    سرکه

این نکته رو در کل بدونین که موش ها به دلیل حس بویایی شدیدشون از بوهای قوی بدشون میاد و متنفرن و برای همین هم هستش که سرکه می تونه گزینه خوبی برای دفع موش ها به حساب بیاد. البته مراقب باشین در استفاده از سرکه کاری نکنین مگس ها رو وارد خونه تون کنین و یه دردسر رو دور کنین و دردسر دیگه ای رو وارد خونه کنین.

7.    کیسه های چای

یکی دیگه از مواردی که برای دفع موش ها قابل استفاده هست، چای کیسه‌ای هستش که چای نعناع یکی از بهترین گزینه های توصیه شده هست. به سادگی آب رو بجوشونین و چای رو درست کنید، بزارین کمی بمونه و چای کیسه ای رو در گوشه های مختلف خونه قرار بدین. به دلیل بوی قوی چای، موش ها از اون مکان به مدت کمی دور میشن.

8.    میخک و روغن میخک

بوی بسیار قوی میخک جوریه که موش ها واقعا اون رو دوست ندارن. از روغن میخک میتونین برای دور نگه داشتن این جوندگان استفاده کنین. این روغن نه تنها یک دفع کننده خوبی هست، بلکه در واقع فواید زیادی هم داره که میتونین در

زندگی روزمره خودتون از اونها استفاده کنین. میتونین روغن میخک رو با اسطوخودوس، فلفل یا نعناع مخلوط کنین تا ترکیبی مؤثر و کاربردی مشابه با کمی تفاوت داشته باشین. فقط مطمئن شین که هر مخلوطی رو که درست میکنین با روغن های حامل و آب رقیق کنین، و در جاهای که موش وجود داره اسپری کنین.

در آخر باید خدمتتون بیان کنیم که موش ها فقط از بو های این مواد یا گیاهان بدشون میاد و باعث نابودی و ریشه کنی این موجودات برای همیشه نمیتونن بشن. اگه از این ترکیبات استفاده کنین فقط برای مدت کم و محدودی میتونین اون ها رو از مناطق مورد نظر دور نگه دارین. بنابراین موثرترین روش برای از بین بردن موش ها تهیه سم برای موش و استفاده سم برای از بین بردن اون ها هستش.

10 بیماری منتقله از طریق موش ها

در اوایل مطالب مون چند مورد از بیماری هایی که میشه از موش ها به انسان ها انتقال پیدا کنن رو نام بردیم، میخوایم در ادامه مقاله در مورد این بیماری ها و کمی از عوارض ناشی ازشون که به چه فاجعه هایی میتونه ختم بشه نام ببریم و توضیح مختصری در موردشون بدیم. موشها به عنوان معدن ناقل شیوع و انتقال بيش از 40 بيماری باکتريايی، انگلی و ویروسی به انسانها شناخته میشن، که ما رایج ترین و مهمترین بیماری هایی که میشه از موش به افراد انتقال پیدا کنه رو بیان میکنیم.

1.    بيمارى LCM یا کوریومننژیت لنفوسیتی

 LCM بیماری هستش که توزيع جهانى داره و از جمله بیماری هایی هستش که از طریق موش منتقل میشه. اگه کسی تماسی با موش ها داشته باشه به سادگی به این بیماری میتونه مبتلا بشه. انتقال این بيمارى از راه هوا يا تماس با فضولات آلوده این موجود صورت مى‌گيره.

دوره کمون این بیماری در حدود یک یا دو هفته بوده و خیلی از افراد در طی این مدت هیچ علائمی از ابتلا به بیماری رو از خودشون نشون نمیدن. علائم اصلی این بیماری شبیه بیماری آنفلوآنزا هستش. شایع ترین علایم این بیماری شامل مواردی مثل تب، سردرد، تهوع و گلودرد و ضعف جسمانی میشن. عامل ایجاد این بیماری ویروس کوریومننژیت لنفاوی یا (LCMV) بوده که توسط موش می تونه به انسان منتقل بشه.

2.    هاری یا Rabies

هاری یکی از بیماری هایی هستش که امکان انتقالش به انسان توسط جوندگان وجود داره. البته گاز سگ عامل اصلی انتقال ویروس این بیماری به بدن انسان هستش. ولی موش ها هم میتونن ناقل این بیماری به انسان باشن. ویروس این بیماری وارد سلولهای عصبی میشه و به سلسله اعصاب مرکزی حرکت میکنه. بیماری هاری در منطقه های فوق العاده کثیف از راه هوا هم ممکن هستش سرایت کنه پس در جاهایی که موش ها وجود دارن از طریق هوای اون منطقه نیز میتونین به این بیماری مبتلا بشین.

3.    بیماری لپتوسپیروز 

لپتوسپیروز یک نوع بیماری باکتریائی هستش که از طریق موش و برخی دیگر حیوانات به انسان انتقال پیدا میکنه این بیماری از طریق اسپیروکت هایی از جنس لپتوسپیرا تشکیل میشه. این بیماری رو برای اولین بار آدولف ویل در سال 1886 توصیفش کرد، که آدولف اون بیماری رو یک بیماری خطرناک تب دار با تب و زردی گزارشش کرد. اپیدمی های محدود لپتوسپیروز همواره در اثر رویارویی انسان با خاک یا آب آلوده به ادرار حیواناتی همچون موش مبتلا به عفونت از راه پوست آسیب دیده ایجاد میشه. تماس مستقیم با حیوانات مانند موش باعث انتقال این بیماری می تونه بشه.

علائمی مثل تب بالا، لرز و سردرد شدید از اولین علائم شبه آنفلوانزایی هستش که ممکن هستش در شروع این بیماری ظاهر بشه. در مواقعی که این بیماری شدید هستش، امکان داره که زردی، مننژیت و نارسائی کلیه رخ بده.

4.    بیماری طاعون

بیماری طاعون یک عفونت خطرناک باکتریایی هستش که از راه موش های آلوده به انسان سرایت میکنه. عامل این بیماری باکتری به نام «یرسینیا پستیس» هستش که در جوندگان کوچک به خصوص انواع موش‌ها یافت میشه که مستقیما از موش به انسان سرایت میکنه. بیماری طاعون در قرون وسطی به علت کشندگی بالاش به اون «مرگ سیاه» هم گفته میشد و امروزه سالانه در همه جای دنیا کمتر از 5000 نفر رو آلوده میکنه. بیماری طاعون در صورتی که به موقع با داروهای مخصوص خودش و آنتی‌بیوتیک قوی درمان نشه، میتونه کشنده باشه. رایج ‌ترین شکل طاعون مسبب تورم و التهاب غدد لنفاوی میشه، که به اون اصطلاحا «خیارک» گفته میشه. خیارک‌ها معمولا در کشاله ران، زیر بغل و گردن به وجود میان. نادرترین و کشنده ‌ترین نوع طاعون هم ریه‌ها رو درگیر میکنه و قابلیت سرایت از طریق استنشاق از فردی به فرد دیگر رو هم داره.

5.    تب گاز گرفتگی RBF یا تب موش گزیدگی

از شایع ترین بیماری هایی که ممکنه توسط موش ها به انسان منتقل بشه میشه همین بیماری تب گازگرفتگی رو مثال زد که در اثر گاز گرفتن انسان توسط موش ها و انتقال عوامل بیماری زای موجود در آب دهان و بزاق حشره به بدن منتقل میشه. از اون جایی که موش ها در فاضلاب ها و جاهای کثیف زندگی میکنن بنابراین همیشه عوامل بیماری زا رو می تونن به انسان منتقل کنن. این بیماری می تونه حتی در هنگام جمع اوری لاشه های موشی که مردن و ضد عفونی نشدن هم به انسان منتقل بشن. 

در صورتی که فردی توسط موش گاز گرفته شد باید در قدم اول حتما اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن محل زخم رو انجام بده. بعد از این که موش شخص مورد نظر رو گاز گرفت، محل گاز گرفتگی قرمز و متورم خواهد شد و شاید برای چند روز بعد کامل از بین بره. ولی علائم دوباره اون بعد 9 تا 14 روز دوباره خودشون رو نشون خواهد داد و می تونه باعث عوارضی مثل سردرد و تب بالا و اسهال و استفراغ باشه. در چنین شرایطی باید سریعا به یک پزشک متخصص، مخصوصا پزشک عفونی مراجعه کرد.

6.    بیماری تولارمی

طبق بررسی های انجام شده خرگوش، روباه، گوسفند، گاو، آهو، و مخصوصا موش ها عامل انتقال این بیماری هستن، از جمله موش هایی که میتونن میکروب تولارمی رو منتقل کنن؛ میشه به موش خانگی و موش نروژی اشاره کرد. راه سرایت عامل بیماری تولارمی به انسان به وسیله آب های آلوده و نیش موش و کنه ها و برخی از انواع خر مگس هاست. علائم تولارمی در افراد مبتلا بسیار متفاوت هستش. بعضی از افراد ممکنه علائم ظاهری نداشته باشن. بعضی دیگه هم ممکن هستش عوارض جدی در ارگان های مختلف رو داشته باشن. 

مدت زمان کمون این بیماری معمولا سه تا پنج روز هستش ولی امکان داره که تا دو هفته طول بکشه. اغلب وقت ها بیماری تولارمی با شروع سریع علائم غیر اختصاصی مثل تب، لرز، سردرد، درد عضلانی (میالژی)، درد مفاصل (آرترالژی)، از دست دادن اشتها و احساس کلی ضعف مشخص بشه.

7.    بیماری تیفوس

تیفوس یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان هست که توسط موش به انسان منتقل میشه نوع شپشی اون بیشتر در منطقه های سرد که ممکن هست مردم در شرایط غیر بهداشتی زندگی کنن و شپش هم فراوان باشه این بیماری شایع تر هستش. تیفوس شپشی در صورت پیدایش معمولا به صورت اپیدمی یا همه گیری دیده میشه، یعنی یک نفر بگیره به همه پخش میشه. نوع منتقله توسط موش ها از نوع شپشی خفیف تر بوده و به صورت آندمیک دیده میشه. 

این نوع از تیفوس بیشتر در مساکن انسانی که موش زیاد شایع هستش و بیشتر در آخرهای تابستان و فصل پاییز دیده میشه. عامل این بیماری همه گیر، ریکتزیا پروازکی و در تیفوس موشی، ریکتزیا تیفی هستش. ریکتزیاها باکتریهای ریزی هستن که انگل اجباری داخل سلولی هستن. شکل ظاهری اونها به شکل میله ای یا کروی هست. دوره کمون این بیماری در هر دو نوع تیفوس بین یک تا دو هفته و معمولا دوازده روز هست. دروه واگیری بیماری تیفوس بطور مستقیم از یک شخص به شخص دیگر قابل انتقال نیست. مخزن این بیماری، ریکتزیاها در تیفوس شپشی (همه گیر)انسان و در تیفوس نوع موشی جوندگان میباشن.

8.    بیماری سالمونلوزیز

عفونت سالمونلا (سالمونلوزیس) یک بیماری باکتریایی شایع هستش که به دستگاه روده‌ای آسیب میزنه. باکتری سالمونلا به شکل معمول در روده حیوانات و انسان زندگی میکنه و از طریق مدفوع دفع میشه. انسان بیشتر از طریق مصرف غذا و آب آلوده و تماس با موش ها به این بیماری مبتلاء میشه. فرد مبتلاء به عفونت سالمونلا هیچ علامتی نداره. افرادی که به این بیماری مبتلا هستن، به اندازه 8 تا 72 ساعت دچار تب، اسهال و کرامپ شکم میشن. بیشتر مردم سالم بدون هر نوع درمان خاصی در طول چند روز بهبود پیدا میکنن. در برخی موارد اسهال همراه عفونت سالمونلا ممکن هست به قدری کم‎ آبی در بدن فرد ایجاد کنه. در صورت زیاد شدن عفونت به ورای روده ‌ها امکان ساخت عوارض مهلک مطرح هستش. در صورت مسافرت به منطقه هایی که بهداشت در اون مناطق به خوبی رعایت نمیشه امکان ابتلا به سالمونلا بیشتر میشه.

9.    بیماری توکسوپلاسموزیز

بیماری توکسوپلاسموز “Toxoplasmosis” عفونت ناشی از نوعی انگل هستش که این انگل Toxoplasma gondii  نام گذاری شده. معمولا این انگل رو میشه در موش ها، مدفوع گربه و گوشت نپخته به ویژه گوشت گوزن، گوشت بره و گوشت خوک پیداش کرد. این احتمال وجود داره که این نوع انگل از راه آب آلوده نیز منتقل بشه. در صورت آلوده شدن شخص به این انگل، توکسوپلاسموز میتونه کشنده بشه یا نقص های مادرزادی مهمی رو ایجاد کنه، به همین سبب دکتر ها توصیه میکنن که زنان باردار، مکان نگهداری و مدفوع گربه‌ها را جمع و تمیز نکنن یا در صورت امکان از اون ها دور باشند و اینکه مخصوصا از انواع گونه های موش نیز دوری کنن و هرچه سریع تر اون مکان رو سمپاشی کنن. اکثر افرادی که مبتلا به توکسوپلاسموز هستن، هیچ مدل علائمی نشون نمیدن.

10.    بیماری یرسینیوزیز

این بیماری از طریق آلوده شدن مواد غذایی به ادرار و فضولات موش تولید میشه و موجب بروز آپاندیسیت و بزرگ شدن روده‌ها میشه.

ما براتون در مبحث مون تحت عنوان سم قوی برای موش فقط چند نوع از بیماری هایی که میتونه از موش ها به انسان ها منتقل پیدا کنه رو نام بردیم و علائمشون رو توضیح دادیم، ولی بیماری هایی که میتونه از موش ها به انسان ها منتقل پیدا کنه بالای چهل نوع هست که مدل هر نوع بیماری در نوع موش ها نیز فرق میکنه. در کل باید این رو بدونین که موش ها موجودات خطرناکی هستن که باید ازشون دور بمونین و در صورت مواجهه باهاشون اونا رو نابود یا از خونه تون دور کنین. در صورت دور نکردن این موجودات مسبب بیماری های فراوان و یا بیماری های غیر قابل بازگشت سلامتی به افراد خانوادتون به وجود میارن.

سخن پایانی

به پایان این مقاله نیز رسیدیم، در مورد موش ها و عواقب هم خونه شدنشون با انسان ها رو توضیح دادیم و انواع سم قوی برای موش ها که میتونین باهاشون از شر موش ها خلاص بشین رو معرفی کردیم، نحوه استفاده و مدل سمپاشی رو نیز بیان کردیم. امیدواریم مطالب تاثیر گذاری رو براتون بیان کرده باشیم. هر سوالی داشته باشین میتونین در قسمت دیدگاه و نظرسنجی مطرح کنین، کارشناس های ما در سریع ترین فرصت به نحو احسن به مشکل شما رسیدگی میکنن. برای خرید انواع سم قوی برای کشتن موش ها ریشه کنی سریع اون ها وب سایت بیا تو کالا در خدمت شماست. 

سوالات متداول

1.    هزینه ای سمپاشی برای از بین بردن موش تا چه حدود است؟

همونطور که در مقاله خدمتتون بیان کردیم هزینه سمپاشی و از بین بردن موش ها بستگی به منطقه ای داره که توش زندگی میکنین. هر ساله خانواده های زیادی انواع سم های مختلف رو برای ریشه کنی این جونده ها خرید و امتحان میکنن، که با خرید انواع سم های مختلف و بدون تاثیر فقط جز ضرر چیزه دیگه ای بهشون نمی رسونه. اولا قبل از هر چیزی باید در مورد انواع سم ها تحقیق کنین که کدوم سریع ترین و بهترین سم برای موش ها و ریشه کنی این موجودات هستش، دوما باید از مکان های معتبری خرید کنین، سوما تاریخ تولید و انقضا تاثیر زیادی در این سم ها دارن که اگه تاریخ انقضاشون رد شده باشه روی این موجودات تاثیری ندارن و سم ها اثری روشون نمیزاره.

سم هایی که در بیا تو کالا معرفی کردیم اثراگذاری فوق العاده ای داشته و در سریع ترین زمان می تونین با استفاده از مشاوره های تخصصی کارشناسان ما اقدام به تهیه اون ها کرده و اقدام به از بین بردن انواع موش های دور و بر خودتون کنین.

2.    برای از بین بردن موش ها روش فیزیکی بهتر است یا شیمیایی؟

روش های فیزیکی معمولا زیاد کارساز نیستن و وقت تلف کردن هستن. نکته مهم این هستش که هر چقدر نیز وقت رو در این مورد هدر بدین و زمان هر چقدر بگذره باعث میشه تعداد این موجودات موزی زیاد بشه و دیگه نتونین به راحتی از دستشون خلاص بشین. پس بهتره برای از بین بردن و ریشه کنی این جوندگان از روش های شیمیایی استفاده کنین و از بین ببرینشون. روش های شیمیایی که بهتون توصیه کردیم نیز شامل: روش شیمیایی با استفاده از طعمه های ضد انعقادی ، روش شیمیایی با استفاده از سموم ترکیبی، روش شیمیایی با استفاده از طعمه های حاد. با این روش ها به سادگی در عرض وقت کم به سادگی میتونین این پستانداران رو از خانه و زندگیتون ریشه کن کنین.

3.    آیا وجود موش در خانه خطرناک می تواند برای انسان مضر باشد؟

از اونجایی که موش ها ناقل بیماری های مختلف و فراوانی هستن بنابراین وجود موش ها در خانه به شدت برای ساکنین اون خانه و افراد اطراف خانه خطرناک هستن. موش ها تقریبا ناقل بیش از چهل نوع بیماری ها و باکتری و ویروس های متفاوت و مختلفی هستن که اگه فردی در اون مکان حتی مبتلا به یک نوع از این بیماری ها نیز بشه، مسبب سرایت کردن بیماریش به افراد دیگر نیز میشه و این بیماری همه گیر میشه. از مهم ترین بیماری ها و ویروس و باکتری هایی که میشه بهشون اشاره کرد؛ بیماری های LCM، Rabies(هاری)، لپتوسپیروز، طاعون، تب گاز گرفتگی، تولارمی، تیفوس، تب راجعه، سالمونلوزیز، توکسوپلاسموزیز، یرسینیوزیز، سالک و... . این بیماری ها از خطرناک ترین و شایع ترین بیماری هایی هستن که میشه بهشون اشاره کرد.

4.    موش ها معمولا در کجای حیاط و خانه در طول روز مخفی میشوند؟

همونطور که در اوایل مقاله نیر خدمت تون بیان کردیم، موش ها معمولا در شب ها دیده میشن و تقریبا هیچ وقت به راحتی نمیتونین ظهر ها موش ها رو مشاهده کنین. معمولا نشانه های موش اغلب اوقات در آشپزخانه ها دیده میشه و یا این موجودات موذی معمولا مکان هایی آرامتر و بی سر و صداتر رو برای زندگی کردنشون انتخاب می کنن. 

چند مورد از رایج ترین زیستگاه های موش ها در خانه ها عبارتند از: جعبه های مخصوص نگه داری وسایل، کاناپه های قدیمی، کپه یا توده هایی از مواد مختلف نظیر پارچه و چوب، جعبه های ذخیره ای مقوایی، برای موش ها مثل یک رختخواب و خانه گرم و نرم راحت هستن. درز و شکاف های زیاد موجود در این جعبه ها، اون ها را به منطقه های مناسب برای لانه سازی این موجودات کوچک، تبدیل می کنه. 

همچنین کپه ای از مواد مختلفی که روی هم تلنبار شده، معمولا خیلی برای موش ها جذاب هست. این کپه ها اگه توده ای لباس باشد، چه چوب یا سنگ و یا هر چیز دیگه ای که در محیط رها شده، این مکان ها برای موش هایی که به دنبال یک پناهگاه و لانه راحت هستن، بهترین گزینه هست. در بیرون از خونه ها، موش ها بیشتر وقت ها ترجیح میدن به صورت انفرادی، در قلمرو خود زندگی کنن. این قلمرو ها توسط موش های نر و با نشانه گذاری یک محدوده و منطقه به وسیله ادرار یا مدفوع، مرز بندی و تعیین محدوده میشه. ولی در داخل ساختمون ها وضع و اوضاع یکم متفاوت هستش، در این مدل مکان ها، موش ها بیشتر ترجیح میدن به صورت گروهی زندگی کنن. معمولا هر یک از گروه ها به دست یک موش نر، اداره میشه و در هر گروه سلسله مراتب اجتماعی حاکم هستش.

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران