مشاوره رایگان: 09109107280

سم ساس کش تختخوابی بدون بو

0 1401/12/07

ساس تختخوابی ها

به دلیل قدرت تطابق با محیط و شرایط ویژه زندگی که دارند می توانند به طیف وسیعی از مکساس تختخوابی ي مهم زندگی انسان از اتاق هاي مسکونی ، حمام ها و انبارها گرفته تا آشپزخانه ها و محل هاي پخت غذا دسترسی داشته باشند و با توجه به اینکه با مدفوع و موادي با آلودگی زیاد سروکار دارند به راحتی قادرند حلقه ارتباطی بسیار موثري بین عوامل شزا و محیط انسانی و خود انسساس تختخوابی  برقرار کنند. این حشرات ناقلین مکانیکی انواع باکتریها، قارچ ها، تک یاخته ها و ویروس هاي بیماري زا می باشند. ساس تختخوابی ها، نمونه موفق و قدیمی از حشراتی هستند که روي کره زمین زندگی می کردند. بیش از 3500 گونه ساس تختخوابی در سراسر جهان وجود دارد که تنها یک درصد ساس تختخوابی  جزو آفات خانگی محسوب می گردند. قدمت تاریخی ساس تختخوابی   ها به 350 میلیون سال پیش باز می گردد، این یعنی ساس تختخوابی ها بطور تقریبی در هر نوع شرایط محیطی قادر به ادامه حیات هستند.

جهت خرید و مشاهده سم های کشنده ساس کلیک کنید

شکل ظاهری ساس ها

ساس تختخوابی ها حشراتی بدون بال هستند . رنگ ساس تختخوابی  قرمز مایل به قهوه ای می باشد و از لحاظ ظاهری به شکل تخت و نازک و بیضی هستند. همچون تخم ساس  های دانه سیب از دور به نظر می رسند و با چشم معمولی امکان دیدن آن ها بسیار دشوار است.

اندازه ساس تختخوابی

حشره ساس تختخوابی  بالغ 4 تا 5 میلی متر طول و 5 میلی متر عرض دارند.

رفتار ساس

حشره ساس تختخوابی  از خون انسان تغذیه می کند که قسمت دهان حشره بصورتی است که برای سوراخ کردن سطح پوست و مکیدن خون می باشد . در هنگام مکیدن بزاقی از دهان حشره خارج می شود که خاصیت ضد انعقادی دارد و این رفتار مانند دیگر بند پایان می باشد . یکی از عواملی که حشره ساس تختخوابی  به آن به سرعت واکنش نشان می دهد گرما و دی اکسید کربن است با دریافت این علائم به سرعت تغذیه خود را مورد هدف قرار می دهد . ساس تختخوابی  ها اکثرا در شب فعالیت می کنند و در طول روز به دنبال پناهگاهی هستند که پنهان شوند . این حشرات فرصت طلب حتی در طول روز هم اگر احساس تختخوابی  گرسنگی کنند از خون انسان تغذیه می کنند . در چرخه غذایی ساس تختخوابی  در درجه اول خون انسان قرار دارد و اگر یافت نشود از خون حیوانات گرم نیز تغذیه می کند حیواناتی مانند : خفاش ، خرگوش ، جوندگان و حتی پرندگان و... هستند . سمپاشی ساس تختخوابی  از بهترین روش های از بین بردن این آفت می باشد.

علائم  وجود حشره ساس تختخوابی  در خانه چیست؟

فرد معمولاً گزش واقعی ساس تختخوابی  را احساس تختخوابی  نمی کند. اما پس از آن ، محل نیش زدگی احساس تختخوابی  خارش می کند.  گزش ساس تختخوابی  مانند برجستگی های کوچک قرمز (شبیه گزش پشه) است و گاهی اوقات می تواند به صورت خط قرمز روی بدن اتفاق بیفتد.

این گزش ها عمدتا در مناطقی از پوست است که هنگام خواب در معرض هوا قرار دارد. ساس تختخوابی  ها آزار دهنده هستند ، اما میکروب یا بیماری خاصی را گسترش نمی دهند.

علت ورود ساس تختخوابی  به داخل خانه

برخی معتقدند که یک اتاق کثیف می تواند ساس تختخوابی  هایی را به ارمغان می آورد ، اما این درست نیست. ساس تختخوابی  ها به شرط داشتن غذا می توانند در هر جایی زندگی کنند. اگر اتاقی به هم ریخته باشد ، این فضا به ساس تختخوابی  کمک می کند تا پنهان شوند. اما بهم ریختگی اتاق سبب جذب این حشرات نیم شود .

ساس تختخوابی  ها معمولاً در مکساس تختخوابی یی که میزان گردش مسافران و مهمانان زیاد است مانند هتلها ، بیمارستساس تختخوابی  یا خانه های سالمندان دیده می شوند.

اما می توان ساس تختخوابی  را در بسیاری از مکان های دیگر مانند وسایل حمل و نقل عمومی ، آپارتمان ها و خوابگاهها یافت سا س ها می توانند با لباس ، اثاثیه و چمدان از مکانی به مکان دیگر سفر می کنند

چگونه می توان از ساس تختخوابی  جلوگیری کرد؟

اگر خانه شما ساس تختخوابی  دارد ، احساس تختخوابی  خیلی بدی نداشته باشید. آلودگی اماکن به ساس تختخوابی  معمولی و عادی است. این نکات می تواند به شما کمک کند:

خانه خود را تمیز و مرتب نگه دارید تا ساس تختخوابی  ها مکانی برای پنهان شدن نداشته باشند.

هفته ای یک بار ملافه ها را عوض کنید و مرتباً کف اتاق و سطوح را جاروبرقی بزنید .

اگر ساس تختخوابی  پیدا کردید ، همه ملافه ها ، لباس ها و رخت خواب را در آب داغ بشویید و در محیط گرم خشک کنید.

 

برای کمک به جلوگیری از ورود حشرات به ملافه های خود ، از روکش تشکی با عنوان “ضد حساس تختخوابی یت” یا “تشک ضد گرد و غبار” استفاده کنید تا در صورت وجود ساس تختخوابی  ها را راحت تر ببینید.

همچنین می توانید با شرکت های کنترل کننده آفات محلی تماس بگیرید تا در مورد راه های خلاص شدن از شر ساس تختخوابی  تحقیق نماید و از روشهای کاربردی ساس تختخوابی  استفاده کنید.

جلو گیری از نیش ساس تختخوابی  در مسافرت

از آنجا که به احتمال زیاد هنگام مسافرت ممکن است به اماکنی بروید که ساس تختخوابی  در آن وجود داشته باشد ، برنامه ریزی برای پیشگیری کاری عاقلانه است . برخی از وب سایت ها به مسافران اجازه می دهند گزارشات آلودگی ساس تختخوابی  را بر اساس تختخوابی  شهر (و گاهی هتل) جستجو کنند ، بنابراین قبل از اینکه از خانه خارج شوید کمی تحقیق کنید.

در مقصد خود ، قبل از اقامت اتاق در مورد وجود ساس تختخوابی  بررسی های لازم را انجام دهید. اگر نشانه ای از ساس تختخوابی  پیدا کردید ، اتاق دیگری بخواهید و آنه را نیز از لحاظ وجود ساس تختخوابی  بازرسی کنید. اگر هنوز نشانه هایی از ساس تختخوابی  مشاهده کردید ، کلا مکان دیگری برای اقامت پیدا کنید.

چمدان ها را ازکف اتاق و تخت خواب در اتاق های هتل دور نگه دارید. از قفسه های چمدانی که اکثر هتل ها و متل ها تهیه می کنند استفاده کنید یا چمدان ها را روی میز قرار دهید.

لباس های آلوده را وقتی به خانه برگشتید مستقیماً داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

آلودگی خانه به حشره ساس تختخوابی

هنگام خرید پوشاک یا مبلمان دست دوم از فروشگاه ها مراقب باشید. همیشه این اماکن و وسایل را از نظر وجود ساس تختخوابی  بررسی کنید.

هرگز، یک کاناپه دور انداخته شده یا سایر مبلمان خراب و شکسته را از گوشه خیابان را برندارید. ممکن است ساس تختخوابی هایی در پارچه های آن پنهان شوند. در واقع ، ممکن است به همین دلیل باشد که صاحب قبلی از شر ساس تختخوابی  خلاص شد!

اگر به جایی رفته اید که متوجه شده اید آنجا ساس تختخوابی  وجود داشته است حتما هنگام بازگشت به خانه لباس های خود را با آب گرم بشویید.

اگر نمی توانید بلافاصله لباس خود را بشویید ، آن را در یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده قرار دهید تا زمانی که بتوانید آن را بشویید.

علت‌ها

ساس تختخوابی  ها حشراتی تطبیق‌پذیر هستند و دلایل و روش‌های زیادی برای حضور و هجوم‌ ساس تختخوابی  به منازل وجود دارد. این حشرات می‌توانند مثل مسافران قاچاق همراه با چمدان و وسایل، از خساس تختخوابی ی به خانه‌ی دیگر منتقل شوند. به همین دلیل، باید هنگام خرید وسایل دست دوم مثل میز و کمد، حسابی مراقب باشید و این وسایل را پیش از آوردن به منزل به‌دقت بررسی کنید. همچنین، هرگز از تشک دست‌دوم استفاده نکنید. شما می‌توانید با بازرسی دقیق علائم، حضور ساس تختخوابی  ها را تشخیص دهید.

حتی خانه‌های خالی و ظاهرا تمیز هم ممکن است ساس تختخوابی  داشته باشند. ساس تختخوابی  می‌تواند بیش از دو ماه بدون غذا زندگی کند. حتی ممکن است از طریق حفره‌ها وسوراخ‌های دیوار و همچنین لوله‌ها و کابل‌هایی که سیم لوله‌کشی آب در ساس تختخوابی  قرار دارد، از واحدی به واحد دیگر آپارتمان نقل مکان کند.

پیشگیری

 

پیشگیری از هجوم این حشرات، کار بسیار سختی است. می‌توانید تخت و تشک را با کاورهای مخصوصی بپوشانید که بعضی از افراد برای تسکین آلرژی نیز از آن استفاده می‌کنند. معمولا شرکت‌های دفع آفات، این کاورها را می‌فروشند و البته در فروشگاه‌های مختلف ممکن است ساس تختخوابی  را پیدا کنید.

بعد از پوشاندن تخت و تشک آن، تعدادی از ساس تختخوابی  ها در کاور می‌مانند و درنهایت بر اثر عدم تغذیه‌ می‌میرند. استفاده از کاور برای تخت‌های جدید مانع از ورود حشرات به درزهای آن می‌شود و تختخواب را تمیز و عاری از هرگونه حشره نگه می‌دارد.

درهنگام سفر، برای کاهش ریسک انتقال ساس تختخوابی  به منزل‌تان، هرگز چمدان را روی تختخواب قرار ندهید. همچنین بهتر است که بعد از سفر، داخل چمدان و سایر بخش‌های آن را با جاروبرقی تمیز کنید و محتویات کیسه‌ی جاروبرقی را سریع دور بریزید. خالی کردن کیسه را در فضای باز انجام دهید.

لباس‌های سفر را از سایر لباس‌های خود جدا کنید و هرچه سریع‌تر، ساس تختخوابی  را با آب داغ بشویید.

اگر متوجه حضور ساس تختخوابی  در منزل شدید، با متخصص مربوطه تماس بگیرید و تلاش نکنید که خودتان ساس تختخوابی  را از بین ببرید. ساس تختخوابی  ها ممکن است در لباس‌های شما از اتاقی به اتاق دیگر منتقل شوند و اگر بدون داشتن تخصص و تجربه و آگاهی بخواهید خودتان ساس تختخوابی  را بیرون کنید، ممکن است اوضاع بدتر شود.

گرچه ساس تختخوابی ‌ها ناقل بیماری نیستند، ولی می‌توانند روی کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارند و باعث ایجاد استرس، آشفتگی، ناراحتی، خجالت و حتی خواب ناآرام شوند.

چرا رعایت اصول سمپاشی مهم است؟

سمپاشی منازل هم مانند اقدامات دیگری که در جهت تامین آسایش افراد صورت می¬گیرد شامل اصول و قواعد خاصی است. به دلیل اینکه مواد به کار رفته در این کار از ترکیبات شیمیایی است و ممکن است سلامت ساکنین را به خطر بیاندازد، لازم است حین انجام کار به اصول سمپاشی درست توجه شود.

در نظر داشته باشید که در صورت سپردن این کار به افراد بی تجربه و انتخاب سم و دوز اشتباه، نه تنها حشرات از بین نمی¬روند بلکه ممکن است در برابر سم¬های دیگر مقاوم شوند. بنابراین پیشش از شروع کار از اینکه شرکت انتخابی قواعد و اصول سمپاشی را رعایت می¬کند، مطمئن شوید.

حوه سمپاشی منازل به روش درست شامل موارد زیر می¬شود:

•           اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید زمان صحیح سمپاشی است. از آنجایی که حشرات اوایل فصل زمستان شروع به تخم ساس  ریزی می¬کنند، بهترین زمان برای سمپاشی و جلوگیری از زیاد شدن ساس تختخوابی ، ابتدای زمستان است.

•           پیش از انجام کار حتما از استاندار بودن سمی که می¬خواهید استفاده کنید، مطمئن شوید. به کارگیری سموم غیراستاندارد می-تواند خسارت¬های جانی به بار بیارد.

•           به دلیل وجود ترکیبات و مواد شیمیایی و مضر بودن سموم برای سلامت جان ساکنین، سعی کنید برای انجام این کار حتما از شرکت-هایت مخصوص سمپاشی منزل کمک بگیرید.

•           قبل از شروع، تمامی افراد به خصوص سالمندان، بیماران قلبی و کودکان را به خارج از محیط منزل منتقل کنید تا دچار مسمومیت نشوند.

•           در صورتی که مشتری در خانه خود از پرنده یا دیگر حیوانات نگهداری می¬کرد، حتما درخواست کنید که هنگام سمپاشی از محیط منزل دورش کنند.

 

 

 

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران