مشاوره رایگان: 09109107280

خرید سم برای حشرات

0 1401/12/06

بهترین سم برای مارمولک 

اغلب در خانه ها و ساختمان هایی هستند که با پوشش گیاهی احاطه شده اند و یا در مناطقی که تراکم کمی از گیاه باشد در آنجا زندگی می کنند برای کنترل و دفع مارمولک بهتر است اگر در اطراف خانه و یا روی ساختمان پوشش گیاهی دارید سعی کنید آنها را از بین ببرید یا کم کنید و همیشه از بسته بودن درب و پنجره ها اطمینان کنید اگر در خانه تعداد زیادی حشرات کوچک و سوسک  باشد سر و کله مارمولک ها پیدا میشود باید سم پاشی کنید ساختار فک بسیار قوی و به سمت جلو کشیده شده است.از نظر ظاهری شبیه مار هستند اما ویژگی که آنها را از مارها متمایز می کند این است که خطر کمتری دارند و پا دارند. مارمولک حیوانی است که در تمام قاره های جهان زندگی می کند و گرما را بسیار دوست دارد. آنها اغلب بر روی دیوارها و پشت بام ها به خصوص در روزهای گرم تابستان دیده می شوند. مارمولک ها به انسان آسیب می رسانند زیرا غذای مشترکی با انسان دارند. آنها به خصوص به دلیل مصرف سبزیجات در باغ ها و آسیب رساندن به گل های گلدانی در خانه مورد پسند نیستند. برخی از گونه ها سمی هستند، اما بیشتر آنها سمی نیستند. آنها دوست ندارند در یک محیط با مردم زندگی کنند.مارمولک ها جدا از اندازه های کوچک، اندازه های بزرگی نیز دارند. می توان گفت حدود 6000 نوع مارمولک وجود دارد. تعداد تخم های گذاشته شده توسط مارمولک ماده بسته به تخمگذاری و تغذیه او متفاوت است. معمولاً یک مارمولک در هر بار 6-7 تخم می گذارد. برخی از گونه های مارمولک به جای تخم، جوان زنده می کنند. موجودات زیادی هستند که از مارمولک ها تغذیه می کنند. مارمولک ها بچه های خود را برای چند هفته بر روی پشت خود حمل می کنند. ماده ها نر را بعد از جفت گیری می خورند  بیشتر آنها عمری در حدود 8 سال دارند. دوره بارداری بین 7 تا 12 ماه است.مارمولک ها از بدو تولد بارها پوست اندازی می کنند. آنها همچنین ممکن است دم خود را رها کنند و در صورت ترسیدن یا گرفتار شدن توسط یک موجود زنده فرار کنند. وقتی آنها دم خود را رها می کنند، دم می تواند حرکت کند زیرا زنده است، اما دم بعداً خود را به یک مارمولک جدید تبدیل نمی کند. مارمولکی که دمش افتاده است بعد از مدتی دم جدیدی تشکیل می دهد.

زیستگاه مارمولک ها

مارمولک ها تقریباً در سراسر جهان برای خود جایی پیدا کرده اند و مناطق زیادی را به شیوه خود برای زندگی مناسب ساخته اند. تنها منطقه ای که مارمولک در آن دیده نمی شود قطب جنوب است. این موجودات که از نظر ظاهری ترکیبات زیادی دارند، وقتی صحبت از فضای زندگی می شود، در یک منطقه مشترک به هم نمی رسند. برخی از مارمولک ها مناطق صخره ای را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند در مناطق جنگلی یا سرسبز زندگی کنند.بسیاری در طول روز فعال هستند. مارمولک ها از دسته موجودات خونسرد هستند. به همین دلیل دوست دارند در طول روز در مکان های آفتابی بمانند. در حالی که بدن خود را با گرمای ساطع شده از خورشید گرم می کنند، نیازهای ویتامین D خود را نیز تامین می کنند که برای بسیاری از موجودات زنده مهم است.مارمولک ها ممکن است بیش از نیمی از سال فعال نباشند، به خصوص در عرض های جغرافیایی یا ارتفاعات بالا. مارمولک‌ها مستقیماً تحت تأثیر دما هستند، اگر تخم‌های مارمولک در دمای 25-27 درجه سانتی‌گراد انکوبه شوند در ماده‌ها رشد می‌کنند و اگر دما به 30-35 درجه سانتی‌گراد افزایش یابد در نر رشد می‌کند. بنابراین، در صورت افزایش مداوم دما، جمعیت مارمولک به طور خودکار کاهش می یابد.

1) برخی از گونه ها ممکن است دم خود را در هنگام گرفتار شدن توسط شکارچیان بیاندازند.

2)مارمولک ها  معمولا از حشرات تغذیه می کنند.

3) برخی از گونه های آفتاب پرست قابلیت تغییر رنگ را دارند همچنین از آن برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

4) اژدهای کومودو بزرگترین مارمولک جهان است که طول آن به 3 متر می رسد و می توانند به 80 کیلوگرم برسند.

5) طبق گفته باغ وحش سن دیگو، بیش از 4675 گونه مارمولک وجود دارد. منابع دیگر می گویند حدود 6000 گونه وجود دارد.

6) همه مارمولک ها 4 پا نیستند انواع 2 پا و غیر پا نیز وجود دارد.

7)کوچکترین مارمولک مارمولک کوتوله با طول 1.6 اینچ است که 120 میلی گرم هستند. 

اکثر مارمولک ها 4 پا دارند. در حالی که تعدادی از آنها 2 پا هستند، انواع مارمولک های بدون پا نیز وجود دارد. برخی از مارمولک ها بسیار بزرگ هستند. بزرگ ها 5 انگشت و ناخن دارند خانواده هایی مانند اولیزارد، مارمولک، وارانگیل، آگامید، ایگواناژیل، مارمولک مهره ای، کوریسیده وجود دارد. امروزه بیش از 3000 گونه مارمولک در جهان وجود دارد. از آنجایی که نسبت به آب و هوای سرد چندان مقاوم نیستند، در مناطق کویری و مناطق خشک کمربندهای استوایی بسیار فراوان هستند. مانند آنهایی که در زیر زمین، روی درختان زندگی می کنند، آنهایی نیز هستند که در هوا پرواز می کنند، در آب شنا می کنند و رنگشان تغییر می کند.مارمولک ها تقریباً در سراسر جهان برای خود جایی پیدا کرده اند و مناطق زیادی را به شیوه خود برای زندگی مناسب ساخته اند. تنها منطقه ای که مارمولک در آن دیده نمی شود قطب جنوب است. این موجودات که از نظر ظاهری ترکیبات زیادی دارند، وقتی صحبت از فضای زندگی می شود، در یک منطقه مشترک به هم نمی رسند. برخی از مارمولک ها مناطق صخره ای را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند در مناطق جنگلی یا سرسبز زندگی کنند.مارمولک ها ماهیچه های زبان بسیار قوی دارند. آنها با بزاق چسبناکی که روی زبانشان است، اجازه نمی دهند طعمه خود فرار کند. زبان برخی از مارمولک ها حتی از قد خودشان بلندتر است. هر مارمولکی طعمه اش را با زبانش نمی گیرد. برخی از مارمولک ها طعمه خود را با حفاری پیدا می کنند. یک دم شکسته در عرض یک ماه دوباره رشد می کند، اما این دم جدید کاملا با دم قبلی متفاوت است. از نظر رنگ و ویژگی های ساختاری، آن دم با دم قدیمی متفاوت است، برای مثال، در حالی که دم قدیمی می تواند تابع x را انجام دهد، دم جدید ممکن است برعکس، عملکرد متفاوتی را انجام ندهد.روش تولید مثل مارمولک ها تخم گذاری است. در تابستان، مارمولک های ماده تخم های خود را در چاله ای که در شن یا خاک حفر می کنند، می گذارند. آنها یکی از گونه هایی هستند که به خواب زمستانی می روند. خواب آنها از زمستان شروع می شود و تا بهار ادامه دارد.مارمولک ها از نظر ویژگی های ساختاری به مارها شباهت دارند، درست مانند مارها خونسرد هستند و به همین دلیل دوست دارند آفتاب بگیرند و زیر نور آفتاب بایستند. مارمولک ها حشرات و حشرات دیگر را شکار کرده و می خورد. مارمولک ها برخی از گونه های گیاهی را نیز می خورند. آنها به خصوص غذاهایی مانند مارمولک، برگ و کاهو را دوست دارند. مارمولک ها که موجودات گوشتخوار هستند مورچه ها و سایر حشرات کوچک را می خورند.سلام! مارمولک ها حیواناتی هستند که می توانند در تاریکی ببینند. به لطف ساختار مناسب چشم هایشان، می توانند در شب ببینند.مارمولک ها از زمان دایناسورها وجود داشته اند و از آن زمان تاکنون گونه های بی شماری منقرض شده اند، اما مارمولک ها همراه با محیط زیست زنده می مانند، اما اکنون مارمولک ها در اثر تغییرات آب و هوایی در معرض خطر جدی ناپدید شدن از روی زمین هستند. بر اساس یک مطالعه اخیر، در صورتی که دمای کره زمین طبق پیش بینی ها به افزایش خود ادامه دهد، حدود 20 درصد از 3800 گونه مارمولک تا سال 2080 منقرض خواهند شد. در برخی از نقاط جهان، 12 درصد از جمعیت مارمولک های مورد مطالعه از سال 1995 تاکنون ناپدید شده اند. به دلیل تغییرات آب و هوایی مارمولک ها حیوانات خونسردی هستند، دمای بدنشان بالا می رود و با محیط زیست رنج می برند.

سوسک ها 

این سوسک که به عنوان سوسک بخاری نیز شناخته می شود، قهوه ای روشن است و دارای دو نوار تیره در ناحیه جلو سینه است. طول آن 10-12 میلی متر است. آنها را می توان با تعداد زیادی خلیج از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد. این گونه آفت به روش تخم مرغ تکثیر و تکثیر می شود. سوسک ها در کپسول های حاوی تخم زاد و ولد می کنند. هر کپسول حاوی 40-60 تخم مرغ است. این حشرات با حمل تخم های خود به پشت، تخم های خود را به هر کجا که می روند حمل می کنند. بعد از 18 روز، بچه ها در تخم ها بیرون می آیند. آنها می توانند 8-10 بار در سال تخم ریزی کنند. سوسک های ماده به محض مرگ تخم می گذارند.

آیا سوسک ها در شب به فرد خوابیده نزدیک می شوند؟

سوسک ها به انسان نزدیک نمی شوند. آنهایی که در خانه خود سوسک می بینند ممکن است بترسند که شب به بالین من بیایند و مردم را گاز بگیرند. اما سوسک ها از انسان دوری می کنند

پنجره هایی که برای رهایی از هوای گرم در تابستان باز می شوند، سوسک ها را دعوت می کنند. برای از بین بردن سوسک ها، پیدا کردن لانه آنها و جلوگیری از تخم گذاری آنها بسیار مهم است. این حشرات حامل باکتری هایی هستند که می توانند باعث آلرژی، اسهال، بثورات پوستی و مسمومیت غذایی شوند. بنابراین برای سلامتی ضروری است که سوسک ها را در خانه از بین ببرد.

 

تخم سوسک

سوسک های ماده آلمانی دوست دارند تخم های خود را در مناطق مرطوب و گرم خانه مانند آشپزخانه یا حمام بگذارند. کپسول تخم مرغ حاوی حدود 40 سوسک جوان به رنگ قهوه ای روشن و حدود 5 میلی متر طول دارد.

ماده ها می توانند هر چند هفته یک بار در شرایط مساعد یک کپسول تخم مرغ جدید تولید کنند. مادر قبل از ترک خوردن کپسول را به مدت یک یا دو روز حمل می کند، سپس زمانی که شروع به بیرون آمدن می کند، آن را در شکاف یا مکان دیگری رها می کند

کپسول های تخم سوسری با نوار قهوه ای در شکاف ها و شکاف ها قرار دارند و حاوی 10 تا 20 تخم هستند. یک ماده در طول زندگی خود می تواند 5 تا 20 کپسول آزاد کند. در حدود 20 درجه سانتیگراد چندین ماه طول می کشد تا پوره ها از کپسول ها جدا شود

 

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران