مشاوره رایگان: 09109107280

از بین بردن موش فاضلاب

0 1401/10/17

موش فاضلابی چیست؟

یکی از انواع موش های رایج در خانه ها، موش فاضلابی یا موش نروژی با نام علمی (Rattus norvegicus) می باشد.

این جونده، به نام های مختلفی شناخته می شود که عباموش فاضلابیند از:

1.         موش‌ فاضلاب

2.         موش قهوه ای

3.         موش آب

4.         موش اسکله

5.         موش خاکستری

6.         موش فاضلابی

 

مشخصات موش فاضلابی یا موش فاضلاب

موش های فاضلاب، جوندگان بزرگی هستند که می توانند بیش از 500 گرم وزن داشته باشند. طول آن ها می تواند به 40 سانتیمتر رسیده و دمشان به تنهایی 21 سانتیمتر طول داشته باشد. بدن موش نروژی، پوشیده از خز زبر می باشد که به رنگ قهوه ای و یا خاکستری است. گوش ها و دم آن نیز پوشیده از فلس، و دم این جونده کوتاهتر از مجموع طول سر و بدنش می باشد.

فضولات موش فاضلاب، کپسولی شکل است.

موش فاضلاب

ین موش به موش سقف یا موش انباری یا موش سیاه یا موش کشتی نیز شهموش فاضلابی دارد .این موش بسیارچالاک و تند و تیز است و براحتی از درخت بالا می رود . این موش زندگی در بالای ساختمانها و سقفهایچوبی را ترجیح می دهد علاقه این موش به مواد غذایی گیاهی بیشتر از مواد حیوانی و گوشتی استولی از مواد غذایی حیوانی هم تغذیه می کند. طبق مطالعات انجام شده در ژاپن ، این موشها عاداتغذایی خاصی را دنبال می کنند و در انبار مغازه های خشکبار خواربار سوپر مارکتها که معمولا غذا را درطبقات بالا قرار می دهند یافت می شوند. این موش نیز به آب بسیار وابسته است بدلیل توانایی حرکت برروی سیمها کابلها طنابهای کشتی براحتی از نقطه ایی به نقطه دیگر حرکت می کند و همچنین شناگربسیار خوبی است. موشهای سیاه یا موشهای سقف لانه های خود را در بخشهای بالای سقف یا درختانمی سازند و در آنجا تولید مثل می کنند این موش نیز همچون موش قهوه ایی 40تا 30 گرم غذا در روزمصرف می کند ولی از نظر اندازه از موش قهوه ایی کوچکتر است . جالب است بدانید در مطالعات انجامشده این موش بر روی درختان کاج و سرو زندگی می کرده نحوه استفاده از دانه کاج را به فرزندان خودآموزش می داده است در حالیکه موش قهوه ایی حتی قادر به باز کردن دانه کاج نبوده است.

اقدامات محیطی

یکی از اقدامات محیطی لازم برای از بین بردن موش فاضلاب و سایر موش ها جلوگیری از ورود آنها به داخل ساختمان ها، انبارها و سایر مکان های مورد علاقه شان است.

با مسدود کردن شکاف هایی که در دیوارها وجود دارد و همچنین تعمیر و تعویض درها و یا شیشه‌های شکسته می‌توانید تا حد زیادی از ورود موش‌ها به داخل ساختمان جلوگیری کنید.

راه دیگر، مسدود کردن لوله‌ها و سوراخ‌های فاضلاب است. می‌توانیم با استفاده از توری این کار را بدون هیچ دردسری انجام دهیم.

لوله‌های آب قدیمی را تعمیر کرده، کیسه‌های زباله را محکم بسته در جلوی در بگذاریم.

می‌توانیم در انبارهای مواد غذایی و یا کالا از تله‌های موش برای به دام انداختن آنها استفاده کنیم. در تله ها می‌توانید مواد غذایی را که موشها به آن علاقه مند هستند تعبیه کنید.

یکی دیگر از راه‌های از بین بردن این جانواران موذی مبارزۀ شیمیایی با آنها می‌باشد. برای این منظور استفاده از مواد شیمیایی برای انهدام آنها استفاده می‌شود.

می‌توان از طعمه‌های مسموم استفاده کرد. طعمه‌هایی که مخصوص این نوع جانوران در سم‌ فروشی ها موجود است.

برخی از سم‌ها می‌تواند برای انسان نیز خطرناک باشد. پس هنگام استفاده از این نوع سم‌ها ابتدا باید تمام راه های نفوذ هوا را بست تا سموم خارج نشوند.

بعد از اینکه این سم های شیمیایی را استفاده کردید باید یک ساعت یا بیشتر محل را ترک کرده پس از ساعت مشخص شده باز گردید.

شاید عجیب بنظر برسد اما مشاهده شده که موش ها با درک شرایط روحی دیگر موش ها با آن ها همدردی کرده اند و این موضوع را با انجام حرکات خاصی شبیه دلداری نشان داده اند.

2- دم بلند موش

دم موش به اندازه ی طول بدنش بلند خواهد شد که بدون مو است.

3- تعامل از طریق شکلک درآوردن

 در واقع موش ها حالات و شرایط روحی شان را از طریق ژست های صوموش فاضلابیشان نشان می دهند.

4- محیط زندگی تمیز و مموش فاضلابیب

موش ها معمولاً به عنوان موجوداتی تمیز و منظم شناخته می شوند.آن ها در خانه های زیرزمینی شان، نقاط خاصی برای استراحت، دفع فضولات و نگهداری غذا دارند.

5- سبیل پرکار

 سبیل های باریک موش به او این امکان را می دهد که بتواند لبه های تیز را حس کند، نفس بکشد و تغییرات دمایی را تشخیص دهد.

6- بازیگرانی چیره دست

موش ها به درام علاقه زیادی دارند. در واقع وقتی که خطری آن ها را تهدید می کند و راه گریزی ندارند خود را به موش مردگی می زنند! دقت کنید که عباموش فاضلابی «موش مردگی» از همین قابلیت دراماتیک موش ها گرفته شده است و وقتی که خطر رفع شد موش ها ناگهان زنده می شوند! چه بازیگرانی!

7- آهنگ عاشقانه موشی

 وقتی که موش نر سعی می کند نظر موش ماده را به خود جلب کند آهنگ خاصی اجرا می کند. در واقع آن ها نیز رمانتیک هستند!

8- موجوداتی پرحرف

موش ها یکی از پرحرف ترین موجودات شناخته می شوند و با استفاده از صداهای خاص و اولتراسونیک با هم اموش فاضلابیباط برقرار می کنند.

9- موش های شکمو

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران