مشاوره رایگان: 09109107280

سم مخصوص سوسک های فاضلاب ریشه کنی تخم سوسک فاضلابی

0 1401/08/14

روش زندگی سوسک فاضلاب ها:

 

سوسک فاضلاب ها در هر بار تخم گذاری حدود 50 عدد تخم میگذارند . ممکنه در داخل کابینت کپسول های قهوه ای رنگ لوبیایی شکل را دیده باشید اونها همان تخک سوسک فاضلاب  هستند. سوسک فاضلاب  ها این کپسول ها را در محل های تاریک و دارای درز و شکاف مثل شکاف و درز درها میچسبانند . این کپسول ها خاصیت چسبندگی دارند و مثل چسب به هر جایی که سوسک فاضلاب  مادر میخواهد متصل میشود.

 

از زمانی که سوسک فاضلاب تخمگذاری میکند تا زمانی که نوزاد سفید رنگ اون از تخم درمیاد بین 1 تا 2 ماه طول میکشد زمانی که سوسک فاضلاب  بالغ شد عمر سوسک فاضلاب  ها از یک ماه تا چند سال است.

 

سوسک فاضلاب  ها گرما و رطوبت را دوست دارند بنابراین پشت رادیاتور محل دنج برای زندگی آنها میباشد. تو آشپزخانه غذا هم هست پس پشت یخچال، پشت گاز، پشت ماشین لباسشویی، پشت ماشین ظرفشویی، زیر کابینت یه محل عالی برای زندگی سوسک فاضلاب  به حساب میاد.

انواع سوسک فاضلاب  ها:

 

سوسک فاضلاب  هایی که در اطراف خود میبینیم :

 

سوسک فاضلاب  های آلمانی(blattella germanica)

 

سوسک فاضلاب  های آمریکایی(Periplaneta americana)

 

سوسک فاضلاب  های شرقی(Blattella orientalis)

 

 استرالیایی(Periplaneta australasiae)

 

سوسک فاضلاب  های فاضلاب:

 

سوسک فاضلاب  های آمریکایی همان سوسک فاضلاب  های فاضلاب هستند که طول 2/5 تا 2/7 سانتیمتر دارند و رنگ قرمز متمایل به قهوه ای دارند و بالهای آن کاملاً رشد یافته است. این سوسک فاضلاب ها در فاضلاب زندگی میکنند.

 

چرخه زندگی سوسک فاضلاب  های فاضلاب:

 

 

تولید مثل در سوسک فاضلاب  های آمریکایی در دو دسته بررسی می شوند:. سوسک فاضلاب  های تخم گذار

 

2. سوسک فاضلاب  های زنده زا 

 

 مراحل رشد و نمو:

 

سوسک فاضلاب  های تازه متولد شده که به نمف معروف هستند، معمولاً به رنگ سفید دیده می شوند. این سوسک فاضلاب  های ریز سفید، اندکی پس از تولد تغییر رنگ داده و به رنگ قهوه ای در می آیند. همچنین اسکلت خارجیشان رفته رفته سخت تر شده و ظاهرشان به سوسک فاضلاب  های بزرگ بی بال شباهت می یابد. در طول رشد نمف ها تا رسیدن به مرحله بلوغ، چندین دفعه پوست اندازی اتفاق می افتد. در فاصله بین هر پوست اندازی، نمف ها " اینستار " نامیده می شوند. با عبور از هر مرحله پوست اندازی، شباهت نمف به سوسک فاضلاب  بالغ افزایش می یابد. این روند تا به بلوغ رسیدن نمف ها، ادامه پیدا می کند..

 

خطرات سوسک فاضلاب  های فاضلاب :

 

وجود سوسک فاضلاب  های فاضلاب در منازل، هتل‌ها و دیگر محل‌ها از لحاظ بهداشتی منظره ی نامطلوبی دارد و چون از مدفوع و مواد غذایی به طور یكنواخت تغذیه می‌ كند، حشره ی بسیار كثیفی است. در ضمن، مدفوع و قسمتی از موادغذایی هضم نشده را روی مواد غذایی بر می گرداند و از این طریق موجب آلودگی می‌ شود.

 

سوسک فاضلاب  ها  از دهان و غدد خود ماده ای ترشح می كنند كه در مسیر حركت آنها و منابع غذاییشان بوی ماندگار و نامطبوعی ایجاد می كنند.

 

سوسک فاضلاب  ها  حامل عوامل بیماری‌ زای متعددی از جمله ژیاردیا، اشرشیا‌كولی، استافیلوكوك، سالمونلا، تریكوموناس و... هستند.

 

همچنین این حشره به طور طبیعی به گونه‌ای از توكسوپلاسما آلوده است و تصور می ‌شود با تغذیه از مدفوع گربه، توكسوپلاسما را به گربه و انسان منتقل كند.

 

برخی افراد به مواد ‌آلرژن سوسری‌ها حساسیت دارند و با خوردن موادغذایی آلوده به مواد دفعی سوسری یا تنفس گرد مدفوع آنها، عكس‌العمل نشان می ‌دهند

 

در یک جمع بندی سوسک فاضلاب  ها  با آلوده كردن كـردن مواد غذایی از طریق عوامل بیماری زای موجود در توالت ها، زباله ها، و ...، عامل انتقال :

 

بیماری های باكتریایی: اسهال، دیسانتری، وبا، تب تیفوئید

 

بیماری های ویروسی: فلج اطفال

 

حمل تخم كرم های انگلی

 

واكنش های آلرژیك مانند ناراحتی پوستی، خارش، تورم پلك و ناراحتی های تنفسی را ایجاد می كنند.

 

 

 

پس با توجه به موارد ذکر شده ،دفع و از بین بردن سوسک فاضلاب  های فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

مبارزه با سوسک فاضلاب  ها:

استفاده از روشهای سمپاشی ابقایی و مه پاشی درزمان مناسب(با شروع فصل گرما) و سموم تاثیر گذار، می تواند در کنترل سوسری ها بسیار موثر باشد.

بنابراین همان‌طورکه گفته شد تا آنجایی که  برایتان مقدور است به هنگام از بین بردن سوسک فاضلاب  ها   به‌طور مستقیم به بدن سوسک فاضلاب  ها دست نزنید. آنها را با روش ‌های فیزیکی از بین نبرید. چون این کار باعث پراکنده شدن ترشحات بدن آنها به محیط اطراف و ایجاد آلرژی بیشتر می‌شود

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران