مشاوره رایگان: 09109107280

روش های نابودی موریانه | روش های از بین بردن موریانه

0 1402/02/12

روش های نابودی موریانه

برای نابودی موریانه ها علاوه بر استفاده از انواع سم ها می توانید روش های دیگری را نیز امتحان کنید. این روش ها می توانند هم شامل روش های خانگی و هم شامل روش های صنعتی شوند. در ادامه به چند مورد از مهم ترین این روش ها اشاره خواهیم کرد تا بدانید که اگر با چنین شرایطی روبرو شدید، دقیقا چه کاری را باید انجام دهید.

  • نور خورشید

محیط هایی که دارای نور کافی خورشید هستند می توانند گزینه های بسیار مناسبی برای از بین رفتن موریانه ها به حساب بیایند. نور خورشید علاوه بر جلوگیری از نفوذ موریانه ها و نابود کردن آن ها می تواند بر روی سلامتی انسان ها نیز تاثیرات بسیار زیادی را داشته باشد.

  • آب نمک

نمک یکی از دشمنان بزرگ موریانه ها به حساب می آید. اگر متوجه شدید که خانه شما دچار موریانه زدگی شده است، در ابتدا باید بگردید و لانه موریانه ها را پیدا کنید. با پیدا کردن لانه موریانه ها می توانید یک ظرف از آب گرم و نمک را تهیه کنید. به یاد داشته باشید که آب نمک تهیه شده باید بسیار غلیظ باشد. در قدم بعدی این مقدار از آب و نمک را با استفاده از سرنگ به قسمت هایی که دچار موریانه زدگی شده است تزریق می کنید. نمک می تواند به سرعت موریانه ها را از بین ببرد.

  • سم زدایی

استفاده کردن از انواع سم ها برای نابودی موریانه ها گزینه بعدی است که پیش روی خود دارید. سم های مختلفی برای این موضوع وجود دارد که هر کدام از آن ها می توانند میزان تاثیرگذاری های متفاوتی را از خودشان نشان دهند. بهتر است حتما سمی را انتخاب کنید که علاوه بر تاثیر گذاری قوی بر روی از بین بردن موریانه ها، حتما برای انسان ها و حیوانات اهلی نیز بی خطر باشد.

معمولا استفاده کردن از سم پاشی برای نابودی موریانه ها در زمانی رخ می دهد که نمی دانید محل تجمع اصلی و دقیق موریانه ها در کجا است. بنابراین اگر لانه اصلی و اولیه موریانه ها را بلد هستید، بهتر است حتما در ابتدا روش های طبیعی دیگر را استفاده کنید.

  • غرقاب

غرقاب کردن یکی دیگر از روش های بسیار ساده برای نابود کردن موریانه ها می باشد. لانه موریانه ها را می توانید به راحتی از آب پر کنید. موریانه ها توانایی تنفس در آب را ندارند و به همین سادگی می توانید آن ها را از بین ببرید.

  • روغن پرتقال

روش بعدی که شاید کمتر در مورد آن شنیده باشید استفاده کردن از روغن پرتقال است. روغن پرتقال را باید با نهایت دقت استفاده کنید. دلیل این میزان احتیاط نیز آن است که این عصاره و روغن می تواند برای انسان ها بسیار مضر باشد. نحوه عملکرد این روغن بر روی موریانه ها مربوط به از بین بردن شای سلولی آن ها و مرگ موریانه ها است.

برای دیدن نتایج مناسب و اصولی از این موضوع باید این نکته را در نظر داشته باشید که روغن پرتقال را باید در قسمت های از بین رفته چوب ریخته و به سادگی منتظر نتیجه آن شوید. برای دیدن نتیجه کامل نیاز است تا یک الی دو هفته را منتظر بمانید.

  • روغن نئیم

این نوع از روغن نیز همچون روغن پرتقال می تواند بسیار اثرگذار باشد. روغن نئیم نیز همچون روغن پرتقال می تواند اثرگذاری زیادی داشته باشد. متاسفانه این روغن را نباید به هیچ وجه با پوست تماس دهید. از سوی دیگر نیز نباید آن را استنشاق کنید. روغن نئیم را در لانه موریانه ها و یا بر روی چوبی که در حال نابودی است بریزید تا نتایج آن را کاملا مشاهده کنید.

  • ترکیب سرکه و آبلیمو

روش بعدی که می توانید به راحتی از آن برای نابود کردن موریانه ها استفاده کنید، مربوط به استفاده از ترکیب سرکه و آبلیمو می باشد. در این روش به سادگی یک فنجان سرکه و نصف فنجان آبلیمو را با هم مخلوط کرده و خوب هم می زنید. سپس آن را در یک ظرف اسپری بریزید. پس از آماده شدن محلول می توانید آن را بر روی موریانه ها، لانه موریانه ها و مسیرهایی که موریانه ها طی می کنند، اسپری کنید. سعی کنید تا حتما این محلول را بر روی خود موریانه ها اسپری کنید که نتایج حاصل از آن را نیز ببینید.

  • نماتدها

استفاده کردن از یک گونه حیوانی دیگر برای نابودی گونه ای دیگر یکی از ساده ترین، بی خطرترین و راحت ترین روش هایی است که سالیان سال است که اجرا می شود. این روش می تواند در برخی از مواقع به کار گرفته شود. نماتدها در واقع گروهی از کرم ها هستند که معمولا میزبانانی همچون موریانه ها دارند. می توانید از این کرم ها برای نابود کردن موریانه ها استفاده کنید.

مدت زمان تاثیرگذاری نماتدها برای از بین بردن موریانه ها می تواند 48 ساعت باشد. از سوی دیگر نیز باید بدانید که نماتدها هیچ گونه خطری را برای سلامتی انسان ها و حیوانات خانگی ندارند.

  • تغییرات دما

موریانه ها در شرایط مرطوب و گرم زندگی می کنند. به همین دلیل نیز اگر بخواهید موریانه ها را با استفاده از تغییر دادن دما بکشید، می توانید دما را بسیار پایین و یا بسیار بالا ببرید. هر کدام از این روش ها می توانند سبب از بین رفتن موریانه ها شوند.

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران