مشاوره رایگان: 09109107280

موریانه | روش دفع سریع موریانه ها بت سم موریانه کش

0 1402/01/19

راهنمای خرید سم برای موریانه

خرید سم برای موریانه اهمیت زیادی دارد. این نوع از حشرات می توانند ضررهای زیادی را به انسان و محیط زندگی او وارد کنند. به همین دلیل نیز باید هم این حشره و هم سبک زندگی آن را قبل از آن که سمی تهیه کنید، بشناسید. شناخت زندگی موریانه و ویژگی هایی که دارد، سبب می شود تا خریدن سم برای آن بسیار راحت تر شود. به همین دلیل نیز توصیه می کنیم تا این مقاله را تا انتها و با دقت کامل مطالعه کنید. مسلما توجه کردن به این اطلاعات سبب می شود تا سم های بهتری را خریداری کرده و از این بابت کاملا خیالتان راحت باشد.

ویژگی های موریانه

موریانه یکی از حشراتی است که به خودی خود می تواند فایده های زیادی را برای انسان به دنبال داشته باشد. این حشره اگر به محل زندگی و کار انسان ها راه پیدا کند، خسارت های زیادی را به بار خواهد اورد. به همین خاطر است که همواره در شرکت هایی که سموم مختلف برای از بین بردن جانوران موذی ارائه می کنند، سموم مناسبی نیز برای موریانه ها یافت می شود. موریانه ها را می توانیم از جهت های مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. این موارد می توانند به ما کمک کنند تا این حشرات را هرچه بهتر و بیشتر بشناسیم و بدانیم که چگونه در صورت راه پیدا کردن به محیط زندگی ما، باید آن ها را از بین ببریم.

دلایل شناخت انواع موریانه ها

موریانه ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها می توانند شرایط زندگی متفاوتی داشته باشند. شناخت انواع موریانه ها می تواند از چند جهت مناسب باشد.

  • درک نوع رفتار موریانه ها

اولا آن که می توانید هرچه بهتر نوع رفتارهای این حشرات را درک کنید. با درک کردن نوع رفتار حشرات مسلما پیش بینی کردن بسیاری از مسائل نیز راحت می شود.

  • درک نوع تغذیه موریانه ها

دوما آن که زمانی که موریانه ها و انواع آن ها را بشناسید، متوجه می شوید که کدام یک از آن ها در حال حاضر در فضای خانه شما حضور دارند، از چه مواد غذایی تغذیه می کنند و چه چیزهایی سبب دفع و یا جذب آن ها می شود.

  • درک نوع سم موثر بر موریانه ها

سومین دلیل آن است که با شناخت انواع موریانه ها می توانید به راحتی متوجه شوید که بر روی هر کدام از آن ها چه نوع سمی اثر خواهد کرد. مسلما سم های مختلفی وجود دارند که بر روی موریانه های مختلف می توانند اثر کنند. اگر نوع سم ها رو نوع موریانه ها را به درستی تطبیق دهید، نابود کردن آن ها کار بسیار ساده ای خواهد شد.

انواع موریانه ها

همان طور که می دانید موریانه ها انواع مختلفی دارند. متفاوت بودن نوع موریانه ها می تواند با توجه به جثه موریانه ها، رنگی که این موجودات دارند، غذایی که مصرف می کنند و همچنین مواد شیمیایی که بر آن ها اثر می کنند، باشد. هر کدام از این موارد می توانند تعیین کنند که از چه نوع سم شیمیایی قرار است برای از بین بردن موریانه ها استفاده کنید.

اگر بدانید که چه نوع ماده شیمیایی را تهیه کنید، مسلما در نهایت نیز می توانید از این بابت مطمئن باشید که موریانه ها به چه شکلی از بین می روند. موریانه ها می توانند خاکی، زمین خشک و یا صنعتی باشند. هر کدام از این موریانه ها دارای شکل های مختلفی هستند که می توانید به راحتی آن ها را از هم تشخیص دهید.

عوامل جذب موریانه ها

گاهی اوقات موریانه ها بنا به دلایل مختلفی به محیط خانه و محل کار شما جذب می شوند. همین مسئله سبب می شود تا نیاز به روش های مقابله با آن ها داشته باشید. اما پیش از آن که بخواهید به دنبال روش رفع این مسئله باشید، بهتر است به دنبال این موضوع بگردید که بنا به چه دلایلی موریانه ها به محیط کار و یا زندگی شما جذب شده اند.

 زمانی که عوامل این مسئله را به خوبی بشناسید، متوجه می شوید که مبارزه کردن با آن ها ساده تر خواهد شد. دلیل این مسئله نیز به آن برمی گردد که با شناخت عوامل جذب موریانه ها به خانه، می توانید مانع نفوذ بیشتر آن ها شوید. هر قدر میزان نفوذ آن ها را کمتر کنید، مقابله کردن نیز ساده تر خواهد شد. رطوبت زیاد، گرما، وجود چوب های کنه از جمله مهم ترین موارد هستند.

تاثیر موریانه ها بر خواص خاک

موریانه ها می توانند هم از لحاظ شیمیایی و هم از لحاظ فیزیکی بر روی خاک نیز اثر داشته باشند. تاثیرات مختلفی که موریانه ها بر روی خاک می گذارند سبب می شوند تا این موجودات خاکی که در آن زندگی می کنند را تبدیل به یک اکوسیستم کاملا متفاوت کنند. به همین خاطر نیز گفته می شود که حتما باید این نکته را در نظر بگیرید و بدانید که چه نوع تاثیراتی پس از تشکیل کلونی موریانه ها در یک خاک، ظاهر خواهد شد.

موریانه ها در خاک لانه سازی می کنند و می توانند با همین کار اولا جریان هوا را در بین لایه های خاک به راه بیاندازند و دوما آن که از چسبیده شدن ذرات خاک به هم جلوگیری کنند. با جریان پیدا کردن هوا در بین لایه های خاک، ریشه های گیاهان نیز بهتر رشد کرده و شرایط بهتری را خواهند داشت.

از سوی دیگر به طور کلی فعالیت هایی که موریانه ها در خاک انجام می دهند، سبب می شود تا هم ساختار خاک متفاوت شود و هم خاک تکامل پیدا کند. این موارد معمولا در مناطقی با آب و هوای گرمسیری بیشتر دیده می شود.

از سوی دیگر موریانه ها به دلیل تغذیه کردن از مواد آلی و غیر آلی خاک می توانند تاثیراتی را بر روی ساختار شیمیایی خاک نیز داشته باشند. به همین خاطر است که همواره توصیه می شود تا به این موارد دقت داشته باشید و موریانه ها را صرف اینکه در باغچه و... زندگی می کنند، از بین نبرید.

بیماری های مرتبط با موریانه

موریانه ها می توانند بیماری های بسیار زیادی را به وجود بیاورند. این نوع از بیماری ها معمولا سبب می شوند تا انسان ها و حیوانات نیز بیمار شوند. برای آن که بتوانید این موضوع را حل کنید، بهتر است به مطالب این بخش توجه داشته باشید. مطالب این قسمت را صرفا به بیماری هایی اختصاص داده ایم که توسط موریانه ها می توانند برای انسان ها و حیوانات ایجاد شوند. به همین دلیل نیز بهتر است این نوع از بیماری ها را به خوبی بشناسید. فراموش نکنید که هرقدر اطلاعات بیشتر و همچنین کامل تری را در این زمینه داشته باشید، می توانید در صورت وجود موریانه در محیط زندگی خود، عملکرد بهتری را نشان دهید.

التهاب های پوستی از جمله مهم ترین مواردی هستند که می توانند مربوط به وجود موریانه ها در خانه شما شوند. این مدل از التهابات معمولا در چند بخش وجود دارند. به طور مثال اولین مورد در خصوص گزیدگی توسط موریانه ها است. زمانی که موریانه ها و به خصوص موریانه های سرباز احساس خطر می کنند، می توانند شما را دچار گزش کنند. این نوع از گرش می تواند خفیف و یا شدید باشد.

نوع دیگری از التهابات پوستی نیز وجود دارد که به علت تماس پوست دست و... با انواع فضولات رخ می دهد. معمولا این فضولات با خرده های چوب همرنگ بوده و با آن ها مخلوط شده اند. به همین دلیل است که انسان ها متوجه این مسئله نشده و با آن ها برخورد می کنند.  

معایب وجود موریانه ها

موریانه ها می توانند معایب بسیار زیادی را با خودشان به همراه بیاورند. این معایب به شکلی هستند که علاوه بر بیماری ها می توانند بر روی دیگر بخش های زندگی انسان ها نیز تاثیر داشته باشند.

 برای آن که بتوانید این معایب و مشکلات را هرچه بهتر و بیشتر متوجه شوید، می توانید به موارد این بخش توجه داشته باشید. این موارد و معایب در حقیقت از جمله مهم ترین مواردی هستند که به واسطه وجود موریانه ها می توانند ایجاد شوند. اگر به طور کامل این معایب و مشکلات را بدانید، متوجه می شوید که تا چه حد از بین بردن موریانه ها و دور کردن این موجودات موذی از محیط خانه، محل کار و حتی محل زندگی حیوانات اهمیت دارد.  

  • خرابی مصنوعات چوبی

اولین چیزی که همیشه از موریانه ها به ذهن ما می رسد مربوط به جویدن چوب توسط این موجودات است. موریانه ها از چوب تغذیه می کنند، بنابراین اگر در یک محیط این موجودات وجود داشته باشند، باید بدانید که مصنوعات چوبی شما به هیچ وجه در امان نخواهند بود. برای حل این موضوع حتما به این مسئله نیز توجه داشته باشید که موریانه از چوب اصل، ام دی اف و... تغذیه می کند. اما همواره مصنوعات و لوازمی که از چوب اصل تهیه شده اند، بیشتر در معرض خطر هستند.

  • ایجاد بیماری

موریانه هایی که به محیط زندگی انسان ها راه پیدا می کنند، می توانند بیماری های زیادی را به وجود بیاورند. این موضوع سبب می شود تا انسان ها دچار مشکلات بسیار زیادی شوند. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا حتما این موجودات را از محیط زندگی خود دور کنید.

انواع و اقسام بیماری هایی که موریانه ها می توانند برای انسان ها ایجاد کنند شامل بیماری ها و التهاب های پوستی، مشکلات ریوی و تنفسی، گزش و خارش پوست و انتقال بیماری ها به انسان ها می شوند. البته ناگفته نماند که منتقل شدن بیماری ها از طریق موریانه ها به انسان ها بسیار نادر است و چنین چیزی بسیار کم پیش می آید. با این وجود بهتر است این موجودات را از محیط زندگی خود دور کنید.

  • مشکلات برای حیوانات خانگی

مورد بعدی در خصوص مشکلاتی است که موریانه ها برای حیوانات خانگی و اهلی می توانند به وجود بیاورند. موریانه ها از چوب تغذیه می کنند اما آن چیزی که اهمیت دارد آن است که می توانند سبب بروز مشکلاتی برای حیوانات خانگی نیز شوند که قطعا دردسرهای زیادی را با خودش به همراه دارد.

معرفی انواع سم خوب برای از بین بردن موریانه

سم موریانه کش ترمیدور TERMIDOR

بهترین سم کشنده موریانه | موریانه ها | عکس موریانه | شکل موریانه | دفع موریانه | کشتن موریانه | تخم موریانه | موریانه چوب | قویترین سم موریانه کش | ریشکنی موریانه | دشمن موریانه

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران