مشاوره رایگان: 09109107280

دفع موریانه ها از محل زندگی

0 1402/12/05

آیا موریانه ها خطری برای انسان دارند؟

موریانه ها تهدیدی برای سازه های چوبی هستند اما به طور معمول برای انسان خطرناک نیستند. موریانه ها رژیم غذایی خاصی دارند که از مواد سلولزی مانند چوب تشکیل شده است. در حالی که موریانه ها ممکن است هنگام تهدید گاز بگیرند، نیش آنها به طور کلی بی ضرر است، اما افرادی با پوست حساس ممکن است واکنش های آلرژیک را تجربه کنند.


موریانه ها چقدر عمر می کنند؟

موریانه های کارگر و سرباز معمولاً تنها 1 یا 2 سال پس از رسیدن به بلوغ زندگی می کنند. تولید مثل می تواند تا 4 سال زنده بماند. موریانه‌های ملکه معمولاً بیش از یک دهه زنده می‌مانند و برخی از گونه‌ها در صورت مناسب بودن شرایط، 20 تا 25 سال عمر می‌کنند.

آیا موریانه ها می توانند پرواز کنند؟

بله، برخی موریانه ها می توانند پرواز کنند، اما نه همه آنها. گونه‌های مختلف موریانه‌ها می‌توانند در مرحله تولید مثل خود پرواز کنند، اما فقط گروه خاصی از موریانه‌ها بال دارند. به این موریانه‌های بالدار «آلاتس» یا «ازدحام‌کننده» می‌گویند، زیرا به‌خاطر روشی که به صورت گروهی با هم پرواز می‌کنند.

آیا موریانه ها به ملکه نیاز دارند؟

بله، موریانه ها می توانند بدون ملکه زندگی کنند. هنگامی که یک ملکه یا پادشاه می میرد، موریانه های کارگر می توانند بدون گذراندن مرحله بالدار به ماده یا نر باروری تبدیل شوند. از آنها به عنوان تولید مثل ثانویه یاد می شود. پوره ها همچنین می توانند در صورت لزوم بدون گذراندن مرحله پرواز به تولید مثل ثانویه تبدیل شوند.

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران