مشاوره رایگان: 09109107280

روش پیشگیری از نفوذ موریانه ها

0 1402/01/26

پیشگیری از نفوذ موریانه ها

نفوذ موریانه ها، استفاده از سم پاشی برای از بین بردن آن ها و... همگی نشانه هایی هستند که نشان می دهند موریانه ها به محل زندگی شما وارد شده اند و حالا باید صرفا جلوی خسارت های بیشتر را بگیرید. این در حالی است که اگر بدانید چگونه می توانید از وارد شدن آن ها به محیط زندگی خود پیشگیری کنید، کار بسیار برایتان ساده تر خواهد شد و حتی نیازی به استفاده از سمپاشی نیز نخواهید داشت.

روش هایی که در ادامه معرفی می کنیم، می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید به خوبی از نفوذ پیدا کردن حشرات مختلف و به خصوص موریانه ها به محل زندگی خود جلوگیری کنید. اگر این روش ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید، نتایج مناسبی را حاصل خواهید کرد.

  • بررسی مداوم

حتی در شرایطی که هیچگونه آثاری از موریانه ها را در محیط زندگی خود نمی بینید هم باید به صورت چند ماه یکبار و یا حداقل سالی یک بار تمامی قسمت هایی که مستعد سکونت موریانه ها هستند را بررسی کنید. مسلما این کار را نمی توانید به تنهایی انجام دهید، به همین دلیل نیز بهتر است حتما از متخصصانی که در این زمینه در حال فعالیت هستند کمک بگیرید. این افراد به خوبی می دانند که در چه مکان هایی امکان لانه سازی موریانه ها وجود دارد و در چه مکان هایی اگر چه نشانه هایی را ببینند، مربوط به حضور و وجود موریانه ها می شود.

  • بررسی وسایل چوبی جدید

فرقی نمی کند که مصنوعات چوبی که خریداری کرده اید نو هستند و یا از یک حراجی آن ها را تهیه کرده اید. در هر صورت باید این نکته را در نظر بگیرید که حتما تمامی وسایلی که خریداری می کنید را به دقت بررسی کنید. این بررسی شامل وجود موریانه و تخم موریانه می شود. در صورتی که در وسایل جدید خریداری شده این موارد را پیدا کنید، باید حتما پیش از آوردن آن ها به خانه آن ها را سمپاشی کنید و سپس وسایل را به داخل خانه بیاورید.

  • استفاده از طعمه موریانه

طعمه های موریانه ها یکی از روش های نابودی موریانه ها به حساب می ایند. این محصولات به دلیل آن که دارای بو و اثر قوی نیستند را می توانید به صورت کلی و برای جلوگیری از نفوذ موریانه ها در خانه قرار دهید. طعمه موریانه باعث می شود تا حتی پیش از وارد شدن موریانه ها به محیط زندگی خودتان نیز بتوانید از آن ها برای جلوگیری از این روند استفاده کنید.

  • پر کردن درز و شکاف ها

درز و شکاف هایی که در سطوح چوبی و یا در کنار لوله های آب و... وجود دارند، می توانند محل های مناسبی برای تجمع و زندگی موریانه ها به حساب بیایند. در این محیط ها مسلما رطوبت و گرمای زیادی وجود دارد. همین موضوع سبب می شود تا درز و شکاف هایی که وجود دارند، به مکان مناسبی برای تجمع و سکونت موریانه ها تبدیل شوند. حتما این درز و شکاف ها را با استفاده از مواد مخصوص پر کنید تا جلوی این فرایند گرفته شود.  

  • کاهش تماس چوب با سطح زمین

مصنوعات چوبی که بر روی سطح زمین قرار می گیرند را حتما باید دائما بررسی کنید. برای کاهش خطر این موضوع که موریانه ها در این قسمت ها تجمع پیدا نکنند، بهتر است سطح تماس وسایل چوبی با زمین را کاهش دهید.

  • کاهش رطوبت محیط

بهترین شرایط برای زندگی موریانه ها گرما و رطوبت است. حتما توجه داشته باشید که حتی اگر در محیط های مرطوب و گرم نیز زندگی می کنید، میزان رطوبت محیط را کم کرده و از نفوذ موریانه ها به داخل خانه جلوگیری کنید.

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران