مشاوره رایگان: 09109107280

سم قوی برای حشرات موذی

0 1401/10/12

فروش سم کشنده انواع حشرات موذی

برخی حشرات موذی همچون شپش و ساس می توانند از طریق استفاده از وسایل شخصی مشترک و تماس نزدیک با افرادی که حامل این موجودات هستند به فرد سالم منتقل شوند و مهمترین راه پیشگیری، رعایت اصول بهداشت فردی و عدم استفاده مشترک از وسایل شخصی و یا لباس یکدیگراست.

دفع شرات موذی از خانه مثل دفع ساس دفع سوسک دفع کک دفع مارملک

ممکن است از شنیدن اینکه برخی این حشرات چقدر میتوانند مفید واقع شوند یا مطلقا خطرناک باشند شگفت زده شوید . به هر حال ، در این بخش از نمناک به شما نشان میدهیم که چگونه آن ها را از خانه تان بیرون کنید بدون اینکه دچار مشکل شوید رایج ترین این حشرات را از خانه و محل کار و زندگی خود دفع کنید.

حشرات موذی و دفع ان

از دیرباز حشرات و جانوران موذی به سبب ایجاد مزاحمت برای انسان و سایر موجودات زنده مورد توجه قرار گرفته اند .این موجودات با گزش و نیش خود مزاحمت بسیاری برای انسان فراهم می آورند و گاه نیش سمی آنان مرگ موجودات را به همراه داشته و مشکلات عدیده ای پیامد این گزش می باشد .گاهی اوقات نیش و گزش باعث تحریک و آلرژی شدید می شود .انتقال عوامل بیماری زا به روشها و به صورت مختلف توسط حشرات و جانوران موذی و ایجاد اپیدمی های چندان بزرگ جان هزاران انسان را با خطر جدی مواجه نموده و گاهی سبب مرگ می شود .

پشه ها :

اهمیت پزشکی :

بیماریهای مالاریا ،وشرریا بانکروفتی ،تب زرد ،تب دانگ ،بروگیا مالائی ،آربوویروسها و ویروسهای مولد آنسفالیت بیماریهایی هستند که توسط پشه ها منتقل می شود .

مگس خانگی :

اهمیت پزشکی :در انتقال بسیاری از عوامل بیماریزا از طریق مکانیکی (برگرداندن غذای خورده شده ،مدفوع ،موهای موجود بر روی پاهای بدن بر روی سطوح و مواد غذایی )نقش دارد

شپش سر و بدن

اهمیت پزشکی :

انتقال بیماریهای پدیکولوزیس ‘ تیفوس اپیدمیک و آندمیک ‘تب خندق ‘تب راجعه اپیدمیک ‘تیفوئید ‘تب ولگردان توسط شپش بدن می گردد و بیماری زرد زخم توسط شپش سر ایجاد می شود .

کهکا :

اهمیت پزشکی

1- آزار نیش و گزش ککها

2- طاعون

3- تیفوس آندمیک

4- سستودها

5- سالمونلوزیس

عقربها :

اهمیت پزشکی

گزش عقربها مشکلاتی برای انسانها ایجاد می نماید که از یک واکنش موضعی جزئی تا دگرگونیهائی که منجر به مرگ می شود متغیر است .علائم کلینیکی بستگی به نوع گونه عقرب ‘مقدار سم دریافت شده ‘قوای جسمانی ‘موقعیت سنی ‘تعداد نیش و فصل گزش متفاوت است .

ماده سمی در نیش عقربها بستگی به اندازه آنها ندارد .تعدادی از عقربهای بزرگ بدون خطر می باشند و نیش آنها فقط باعث تورم و التهاب و سوزش می شود در حالکه اغلب گونه های کوچک خطرناک هستند .سم عقرب دارای موادی است که روی اعصاب تاثیر مستقیم داشته و علائم مسمویت را ایجاد می کند که شامل عرق زیاد ‘تنفس سریع ‘تهوع ‘استفراق ‘تشنج ‘و افزایش ترشحات بدن می باشد .مرگ غالبا به علت فلج دستگاه تنفس و نارسائی قلب پیش می آید .

مارها :

اهمیت پزشکی :

هر ساله تعدادی از مردم(به ویژه کودکان) در اثر نیش مار جان خود را از دست می دهند .این افراد بیشتر افرادی هستند که در بوته زارها و علف زارها تردد می کنند .

علائم محلی مارگزیدگی :

الف )علامت نیش یا دندان مار بر روی پوست ،جاری شدن خون ،ورم ،درد شدید ،احساس سوزش ،وجود لکه ،درمحل گزیدگی

ب)علائم عمومی :تهوع ،استفراغ ،عرق شدید ،تب و لرز،سرد شدن پوست ،رنگ پریدگی ،سردرد ،سر گیجه ،احساس سستی و ضعف ،اشکال در بلع غذا ،اشکال در تکلم وتنفس ،کند یا تند شدن نبض ،تیرگی دید و افتادگی پلک چشم ،خونریزی عمومی ،اضطراب و شوک سم قوی برای حشرات موذی

ج)علائمی که با تاخیر به وجود می آید :سستی ،بی حسی ارگانهای بدن ،سوزش ،شل شدن ماهیچه ها ،اشکال در تنفس ،بهم ریختن افکار ،فلج

چگونه از ورود حشرات موذی به خانه پیشگیری کنیم؟

مثل همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! بهتر است قبل از اینکه دچار حمله حشرات موذی شویم، جلوی ورود آن‌ها را به خانه بگیریم. برای این کار اقدامات متعددی لازم است که هر یک از آن‌ها اهمیت بسیاری دارند.

 

درزها و شکاف‌های ساختمان را ببندید

قدم اول برای پیشگیری از ورود حیوانات موذی به خانه، بستن شکاف‌ها و درزهای موجود در ساختمان است. این شکاف‌ها ممکن است در قسمت نما، کف، سقف و دیوارهای خانه باشند. تمامی قسمت‌های خانه را به دقت بررسی کنید و هر شکافی را با مواد مناسب مثل فویل آلومینیومی یا ملات پر کنید. استفاده از درزگیر برای این کار توصیه نمی‌شود زیرا برخی حشرات و حیوانات درزگیرها را می‌جوند و به خانه نفوذ می‌کنند.

 

پنجره‌ها را با توری بپوشانید

درها و پنجره‌ها، به خصوص در فصول گرم سال، بهترین راه ورود برای حشراتی مانند مگس و پشه هستند. تمامی پنجره‌ها را با توری‌های ریز فلزی یا پارچه‌ای بپوشانید تا بتوانید با خیال راحت آن‌ها را باز بگذارید. در مورد خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار، نصب درهای توری آلومینیومی در قسمت ورود به ساختمان راهکار مناسبی برای جلوگیری از ورود حیوانات موذی محسوب می‌شود.

 

برای چاه‌ها از درپوش استفاده کنید

درون ورودی و لوله‌های منتهی به چاه‌ها، رسوب و آلودگی بسیاری انباشته می‌شود که فضای مناسبی برای رشد سوسک‌ها است. با تمیز نگه داشتن ورودی چاه و رسوب‌زدایی از آن و همچنین استفاده از درپوش‌های مناسب راه ورود سوسک‌ها بسته خواهد شد. این محیط محل رشد حشرات موذی دیگری نیز هست مانند مگس‌های ریز. به همین دلیل باید دائما چاه‌ها و سینک‌ها و وان حمام را چک کنید و از محکم بودن درپوش‌ها مطمئن شوید.

مواد غذایی را در ظروف دربسته نگهداری کنید

کارتن‌های مواد غذایی که پس از باز شدن برای اولین بار دیگر به خوبی بسته نمی‌شوند، یک گنجینه عالی برای حیوانات موذی محسوب می‌شوند! بهتر است مواد غذایی را از داخل کارتن‌ها خارج و به کیسه‌های زیپ‌دار یا ظرف‌های پلاستیکی، با درهای محکم، منتقل کنید.

خانه را پاکیزه نگه دارید

اهمیت این مورد از تمام موارد دیگر بیشتر است. خانه‌ای که پر از باقی‌مانده غذاها و سطل‌های زباله آلود باشد، فضای ایده‌آلی برای حیوانات موذی محسوب می‌شود! هر چه خانه پاکیزه‌تری داشته باشید احتمال مواجه شدن با حشرات موذی کمتر و نیاز به سمپاشی کمتر خواهد بود.

•           هر شب آشپزخانه را با دقت تمیز کنید؛ ظرف‌ها بشویید و خرده‌غذاها را جارو کنید.

•           از سطل‌های زباله‌ای استفاده کنید که در آن‌ها محکم بسته می‌شود.

•           زباله‌ها را هر شب از خانه خارج کنید و سطل زباله را مرتب بشویید تا آلودگی در آن باقی نماند.

•           خانه را مرتب جارو کنید و نگذارید هیچ خرده‌غذایی در اتاق‌ها یا آشپزخانه باقی بماند.

مواد بازیافتی را با دقت نگهداری کنید

جا افتادن فرهنگ بازیافت در کشور، اتفاق بسیار خوبی است و باید به آن اهمیت داد اما نگه داشتن مواد بازیافتی در منزل موجب افزایش حیوانات موذی خواهد شد. بهتر است این مواد را خارج از خانه نگه داریم. در صورتی که این کار ممکن نباشد لازم است مواد بازیافتی در سطل‌ها یا کیسه‌های پلاستیکی دربسته نگهداری شوند.

حیوانات خانگی خود را تمیز نگه دارید

حیوانات خانگی مانند سگ و گربه ممکن است دچار کک شوند. کک حشره کوچکی است که بسیار سریع حرکت می‌کند و جای گزش آن پوست را دچار خارش فراوانی می‌کند. اگر حیوان خانگی دارید آن را تمیز نگه دارید و مراقب رشد کک‌ها روی پوستش باشید. در صورت مواجهه با این حشره به دامپزشک مراجعه کنید و از توصیه‌های او برای حفظ پاکیزگی حیوان خانگی خود و از بین رفتن کک‌ها پیروی کنید.

وجود اجساد ، لاشه موجودات ، دفع نا صحیح فضولات و مدفوع ، تلنبار شدن زباله ، وجود برکه ها و ماندآبها ، فساد مواد غذائی و معضلاتی که بویژه در روزهای اولیه بحران و سپس تا هنگام ساماندهی و ایجاد نظم در محلهای اسکان آسیب دیدگان بوجود می آید موجب تعفن شدید شده و شرایط مناسبی برای میکروبها ، حشرات و موجودات موذی فراهم می کنند. بعضی میکروبها از خود موادی ترشح می کنند که به آنها سم می گویند و این سموم حتی با حرارت هم از بین نرفته و ممکن است از راههای مختلف مثل خوردن غذای آوده وارد بدن شده و ایجاد مسمومیت نمایند. همچنین عوامل بیماریزا از طریق نیش زدن حشره ، مدفوع حشره ، خوردن و له شدن حشره و استنشاق هوای آلوده به مدفوع حشره ناقل به اشخاص سالم انتقال می یابند. ترس از بندپایانی مثل عنکبوتها ، عقربها گاهأ منجر به ضایعات عصبی می شوند، ایجاد مزاحمت و آزار بصورت نیش و گزش به ویژه در کودکان و اشخاصی که پوست بدنشان ظریف و حساس بوده و سبب تحرکات پوستی آنها می شوند.

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران