مشاوره رایگان: 09109107280

راه های مبارزه با مگس در رستوران ها

0 1402/01/30

راه های مبارزه با مگس

هجوم مگس‌ها به رستوران‌ها یک خطر جدی بهداشتی است. هر ماده‌ی غذایی در حال فساد می‌تواند باعث جذب مگس‌ها شود. متأسفانه، مگس‌ها جذب شرایط موجود در رستوران‌ها می‌شوند و می‌توانند بیشترین آسیب را به مواد غذایی وارد کنند. مگس‌ها ناقل بیماری‌های متعددی از جمله سل، حصبه و وبا هستند که در صورت انتقال به انسان می‌توانند به شدت خطرناک باشند.

این موجودات چندش‌آور از ضایعات آلی در حال فساد تغذیه می‌کنند و سپس عوامل بیماری‌زا را از طریق پای خود به غذای انسان و سطوح آماده‌سازی غذا منتقل می‌کنند.

رعایت بهداشت برای جلوگیری از ورود و حمله مگس‌ها به آشپزخانه رستوران بسیار مهم است. سطل‌های زباله و محل نگه‌داری مواد غذایی فاسد شده، باید خیلی سریع تخلیه شوند. فضاهای پیشخوان و قطعات خردکن باید مرتباً پاک شوند. تمام مواد غذایی در زمانی که استفاده نمی‌شوند باید در یخچال باقی بمانند.

درب‌ها و پنجره‌ها را تا حد امکان بسته نگه دارید تا از ورود مگس جلوگیری شود. هرچند برای تهویه هوا لازم است که چند پنجره باز بمانند، اما این پنجره‌ها باید به صورت کامل توسط توری‌های محافظ پوشیده شوند تا مگس‌ها امکان وجود به آشپزخانه را نداشته باشند.

همه‌ی این موارد می‌توانند مانع از ورود مگس‌ها به رستوران شوند، اما باز شدن مداوم درب رستوران توسط مشتریان، رفت و آمد و همچنین دریچه‌های تهویه هوا می‌توانند یک راه عبور بزرگ برای مگس‌های مزاحم باشند. در این حالت باید مگس‌های موجود در رستوران را سریعاً از بین ببرید.

در صورتی که مگس‌ها در رستوران زنده بمانند، با ترشح هورمون‌ها و اثراتی که از خودشان باقی می‌گذارند، باعث جذب شدن سایر مگس‌ها به رستوران شما می‌شوند. قطعاً هیچ مشتری دوست ندارد غذایی را در محلی پر از مگس‌های مزاحم صرف کند.

در ادامه بهترین راه برای کشتن مگس‌ها در رستوران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین راه برای کشتن مگس‌ها

1- اسپری حشره کش (بدترین راه برای کشتن مگس‌ها)

استفاده از اسپری‌های حشره کش، بدترین راه برای از بین بردن مگس‌ها است. هرچند اسپری حشره کش حاوی مقادیر کمی، سم مگس کش است، اما در نظر داشته باشید که شما با اسپری کردن این سم به هوا، کل فضای داخلی رستوران و آشپزخانه را آلوده می‌کنید و همچنین انسان‌ها و کودکان را نیز در معرض تنفس سم مگس کش قرار می‌دهید.

به علاوه، اسپری حشره کش تنها می‌تواند تعداد کمی از مگس‌ها را از بین ببرد، چرا که با اسپری کردن سم مگس کش به هوا، تا حد زیادی از غلظت آن کاسته می‌شود و اثر آن روی حشرات و مگس‌ها بسیار کم خواهد بود.

2- فلای لایت

فلای لایت که از آن‌ها تحت عنوان چراغ حشره کش نیز یاد می‌شود، یکی از روش‌های کم خطر، و البته نه چندان مؤثر برای از بین بردن مگس‌ها در محیط‌های عمومی و رستوران‌ها هستند. نور ماوراء بنفش روشن و سفید که توسط این دستگاه‌ ارائه می‌شود، مگس‌ها را جذب می‌کند، و ولتاژ بالا آن‌ها را می‌کشد و اجساد مگس‌ها در سینی پایین دستگاه می‌ریزند.

یکی از مشکلاتی که استفاده از فلای لایت به همراه دارد، تأثیرات مخربی است که روی پوست انسان به جای می‌گذارد. به دلیل تولید نور ماوراء بنفش، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض فلای لایت می‌تواند باعث بروز لک‌های پوستی شود. برای جلوگیری از این معضل، حتماً در هنگام قرارگیری در معرض فلای لایت باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

 

3- سم های مگس کش

بهترین راه برای از بین بردن مگس‌ها در رستوران، استفاده از سم مگس کش است. سم مگش کش علاوه بر اینکه می‌تواند در کمترین زمان ممکن مگس‌ها را از بین ببرد، از پخش شدن مگس‌ها در محیط جلوگیری می‌کند. بقیه‌ی روش‌های کشتن مگس‌ها، تنها می‌توانند تعداد کمی از مگس‌ها را از پای درآورند، اما سم مگس کش می‌تواند، همه‌ی مگس‌های محیط را از بین برده و به صورت کلی محیط را پاک‌سازی کند.

فروش سم مگس کش اجیتا

4- استفاده از تله مگس

همان‌طور که گفتیم مگس‌ها جذب مواد غذایی در حال فساد می‌شوند، از این رو می‌توانید با درست کردن یک تله مگس، با کمک سم مگس کش، تعداد زیادی از آن‌ها را از بین ببرید. روش ساختن تله مگس به این صورت است که یک ماده‌ی غذایی در حال فساد را انتخاب کنید که مگس‌ها به سمت آن جذب می‌شوند. سپس این ماده‌ی غذایی و اطراف آن را به سم مگس کش آغشته کنید. پس از فرود آمدن مگس‌ها روی این ماده‌ی غذایی در مدت زمان بسیار کوتاهی سم مگس کش اثر می‌کند و تمامی این مگس‌های مزاحم را از بین می‌برد.

5- استفاده از گیاهان معطر

ریحان، اسطوخودوس، برگ خلیج، نعناع، گل همیشه بهار و نسترن از جمله گیاهانی هستند که بوی آن‌ها به شدت باعث فراری دادن مگس‌ها می‌شود. می‌توانید با قرار دادن این گیاهان در رستوران، از جمله مگس‌ها به سالن غذاخوری و آشپزخانه جلوگیری کنید. گلدان‌ با گیاهان تازه علاوه بر فراری دادن مگس‌ها، فضای داخلی رستوران شما را زیباتر خواهد کرد.

البته در نظر داشته باشید که نباید انتظار زیادی از این گیاهان داشته باشید و ممکن است حتی با حضور این گیاهان در فضای داخلی رستوران شما باز هم مگس‌های زیادی وارد رستوران شما شوند. بهترین راه برای از بین بردن مگس‌ها استفاده از سم مگس کش است.

آیا سم مگس کش برای انسان مضر است؟

سم مگس کش فقط در صورتی برای انسان مضر است که در حجم زیاد و در غذای مورد استفاده انسان وارد شود. در نظر داشته باشید که برای خلاص شدن از دست مگس‌ها، باید سم مگس کش مخصوص استفاده شود و استفاده از سموم غیر تخصصی مربوط به سایر حشرات، نه تنها تأثیری در از بین بردن مگس‌ها ندارد، بلکه می‌تواند برای انسان نیز خطراتی به همراه داشته باشد.

در صورتی که رستوران شما بیش از اندازه مورد هجوم مگس‌ها قرار می‌گیرد و یا تعداد مگس‌ها در سالن غذاخوری و آشپزخانه شما روز به روز بیشتر می‌شود، حتماً یک مشکل اساسی وجود دارد. در چنین شرایطی با کارشناسان کنترل حشرات تماس بگیرید و از هرگونه اقدام غیر تخصصی مانند استفاده از سموم دفع حشرات جداً خودداری کنید.

دفع مگس از رستوران ها با عوامل شیمیایی مثل مگس کش اجیتا اسوده تر و دارای نتیجه گیری بالایی می باشد

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران