مشاوره رایگان: 09109107280

بیماری های مگس ها

0 1402/04/06

بیماری های مگس ها

اولین بخش را به بیماری های مگس ها می پردازیم تا بهتر آشنا شویم که این نوع از حشرات تا چه حد می توانند برای ما مضر باشند. زمانی که بدانید چه بیماری های خطرناک و مشکل سازی می توانند در پی وجود مگس ها در محیط زندگی شما اتفاق بیفتند، قطعا نسبت به رعایت بهداشت و دور کردن این جانوران موذی از محیط خانه خودتان تلاش های زیادی خواهید کرد.

  1. مسمومیت غذایی

اولین مورد مربوط به مسمومیت های غذایی می شود. این مدل از بیماری در اثر مصرف کردن غذای آلوده و فاسد و یا حتی مانده می تواند بروز پیدا کند. زمانی که مگس ها با رفت و آمد بین منابعی همچون زباله ها، فضولات انسانی و حیوانی، لاشه جانوران مرده و... هستند، باکتری ها، انواع میکروب ها و ویروس ها را می توانند با خود حمل کنند. این عوامل بیماری زا زمانی که مگس ها بر روی مواد غذایی بنشینند، می توانند به غذا منتقل شده و از این طریق نیز وارد بدن انسان شوند.

مسمومیت های غذایی گاهی اوقات در حد یک الی دو روز افراد را بیمار می کند؛ اما گاهی اوقات نیز پیش می آید که این مسمومیت ها می توانند بسیار خطرناک شده و حتی سبب مرگ فرد شوند. بنابراین بهترین کار آن است که غذاهای مصرفی خود را دور از دسترس حشرات و جانوران موذی و به خصوص مگس ها نگه دارید.

  1. عفونت های خونی

عفونت های خونی با علائم مختلفی بروز پیدا می کنند. گاهی اوقات عفونت های خونی در ادرار و گاهی اوقات نیز در مدفوع نشان داده می شود. البته علاوه بر این دو مورد، می توانیم موارد و نشانه های دیگری را نیز نشان دهیم. به طور مثال یکی از بارزترین و معروف ترین بیماری هایی که توسط پشه و مگس ایجاد می شود و ایجاد عفونت خونی می کند، بیماری مالاریا است. این بیماری که توسط پشه مالاریا ایجاد می شود، گردش خون فرد و همچنین کبد او را درگیر می کند. همین موضوع د نهایت می تواند سبب مرگ فرد شود.

  1. اسهال خونی

یکی دیگر از بیماری هایی که بسیار نیز خطرناک می باشد، بیماری اسهال خونی است. این بیماری که با نام دیسانتری نیز شناخته می شود، می تواند توسط مگس ها به انسان منتقل شود. در این مشکل، معمولا خون با مدفوع شل و اسهال مانند ترکیب شده و دائما از بدن فرد خارج می شود. خونی که در مدفوع پدیدار می شود، می تواند منشا متفاوتی داشته باشد. به طور مثال این خون می تواند از دهان، مری، معده، روده کوچک و یا روده بزرگ و راست روده منشا گرفته باشد. زمانی که هر قسمت از دستگاه گوارش دچار آسیب دیدگی یا زخم شود و همچنین زمانی که بیماری در این دستگاه به وجود بیاید، اسهال خونی را مشاهده خواهید کرد.

  1. التهاب معده ای

بیماری گاستروانتریت یا التهاب معده ای موضو مهم بعدی است که باید آن را بشناسید. این بیماری نیز متاسفانه می تواند توسط همین مگس های به ظاهر بی آزار به انسان ها منتقل شود و آن ها را دچار مشکلات مختلف و زیادی کند. اسهال، استفراغ، بروز انواع دردهای شکمی و ناراحتی ها و گرفتگی های عضلانی از جمله مهم ترین مشکلاتی هستند که در اثر التهاب معده رخ می دهند. التهاب معده هم در معده و هم در روده کوچک ظاهر می شود و سبب ورم شدید این دو بخش از دستگاه گوارش خواهد شد.

  1. مننژیت

بیماری مننژیت یا التهاب مغزی یکی از بیماری های بسیار خطرناکی است که غالبا قربانیان آن دچار مرگ خواهند شد. این بیماری که در اصل مربوط به ملتهب شدن یکی از بخش های بیرونی مغز می شود، می تواند در اثر عوامل بیماری زای خارجی به وجود بیاید. زمانی که باکتری ها می توانند از رگ های خونی مغز عبور کنند و وارد بافت مغز شوند، مننژیت حاصل می شود. این بیماری همراه با تب، خشک شدن گردن و همچنین سردردهای بسیار شدید است. مگس ها می توانند باکتری هایی که مننژیت ایجاد می کنند را به افراد انتقال دهند.

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران