مشاوره رایگان: 09109107280

بهترین سم ها برای رهایی از موش های خانگی

0 1401/10/17

موش

موش پستانداری کوچک از راستهٔ جوندگان است که مواد غذایی خود را به وسیلهٔ حرکات رفت و برگشتی با جلو آروارهٔ تحتانی خرد می‌کند. چون دندان‌های این حیوان مثل سایر جوندگان رشد دایمی دارد، برای جلوگیری از رشد بیش از حد، مجبور است که دایماً دندان‌های خود را با جویدن چیزهای نسبتاً سخت، از قبیل دانه‌ها و حبوبات، بفرساید. موش ها به انواع صحرایی و غیره تقسیم بندی می شوند که بستگی به طول دم آنها دارد. موش های صحرایی اغلب از موش معمولی بزرگ تر هستند و ممکن است بدن بدون مو، فلس مانند و استوانه ای شکل داشته باشند.

خصوصیات رفتاری موش:

موش حیوانی شب گرد است، به این معنا که دوست دارد در طول روز بخوابد و شب ها از لانه اش بیرون بیاید، به همین دلیل است که اغلب موش های خانگی شب ها سرگرم بازی هستند و صدای جویدن وسایل مختلف توسط آن ها شنیده می شود.بیشتر موش های وحشی از انسان و دیگر حیوانات می ترسند اما با سایر موش ها رابطه اجتماعی خوبی دارند در حالی که موش های خانگی رابطه دوستانه ای با انسان دارند و می توانند حیوانات خانگی خوبی برای بچه ها و افراد مسن محسوب شوند.موش ها علاقه زیادی به مالکیت دارند و حتی انواع خانگی آن ها نیز تمایل دارند ناحیه بزرگی در اختیار داشته باشند تا بتوانند برای آن ادعای مالکیت کنند.

ساختمان بدن:

طول موش ها از سه تا 14 اينچ (هشت تا 35 سانتي متر) متغير است. وزن آنها بين 1٫4 تا دو اونس (هفت تا 57 گرم) است. رنگ پوشش بدنشان هم از سفيد تا قهوه اي يا خاكستري متغير است. بيشتر موش ها يك پوزه تيز و نوك دار با سبيل هاي بلند، گوش هاي گرد و دم هاي باريك دارند. جالب است بدانید طول دم بعضی از موش ها به اندازه طول بدن شان است. پیگمی آفریقایی کوچک ترین موش شناخته شده روی کره زمین است که اندازه آن بین 3.04 تا 7.874 سانتی متر و وزن آن کمتر از 1 گرم است.موش بامبوی سوماترایی، موش گامبیایی، موش های ابری غول آسا و موش های پشمالوی گینه نو از جمله بزرگ ترین انواع موش ها هستند که طول برخی از آن ها به بیش از 70 سانتی متر – با احتساب طول دم – می رسد.

غذای موش :

موش ها به میوه، دانه ها و غلات علاقه زیادی دارند اما در واقع حیواناتی همه چیز خوار هستند که هم گیاه و هم گوشت می خورند، به خصوص موش های خانگی شکم خود را با هر چیزی که پیدا کنند پر می کنند.جالب است بدانید در دوران کمبود مواد غذایی این جانوران جونده به هم نوع خود نیز رحم نمی کنند!موش اشتهای زیادی دارد و معمولا روزانه 15 تا 20 وعده غذا می خورد به همین دلیل است که لانه اش را اغلب در نزدیکی منابع غذایی در دسترس می سازد.

برخی انواع رایج موش شامل موارد زیر است:

موش گوزن,موش خانگی,موش مزرعه,موش جنگلی,موش زمستان خواب,موش خاردار,موش زبرا,موش سقف,موش فاضلاب

موش خانگی (Musmusculus)

موش های خانگی قابلیت فوق العاده ای برای تطابق با محیط های مختلف دارندو درطول سال در داخل ساختمانها زادو ولد می كند.اندازه آنها كوچك و وزنشان در حدود 15 تا 30 گرم می باشد. طول دم و بدن آنها مساوی ،گوشها نسبتابزرگ و چشمهای درشت و رنگ آنها خاكستری متمایل به قهوه ایی است.موش خانگی بر خلاف موشهای بزرگ كه نمی توانند بدون آب زنده بمانند با استفاده از سیستم تغلیظ ادرار در كلیه آب را ذخیره می كند و بیشتر آب را از طریق مواد غذایی آبدار تامین می كند . این موشها كمتر به ایجاد لانه علاقه دارند و بیشتر از شكاف دیوارها یا از بین درز آجر خانه ها برای زندگی ا ستفاده می كند و با وجود شرایط مساعد و امن بودن مكان ،درز یا شكاف را گسترش داده و آن را بزرگتر می كند،جالب است بدانید كه این موشها 5 تا 6 بار در سال آبستن شده و هر بار 6 تا 10 بچه می زایند.

بیماری‌های منتقله از طریق موش

موش‌ها معمولاً 35 نوع بیماری مختلف را به انسان منتقل می‌کند عبارتند از : تب گازگرفتگی, طاعون, لپتوسپیروز, سالمونلوزیز (حصبه ), یرسینیوزیز, تیفوس, توکسوپلاسموزیز, تب راجعه, تولارمی, سالک ,هاری

دشمن و شکارچی موش:

دشمنان و شکارچیان طبیعی موش شامل گربه ها، پرندگان، سگ های وحشی، روباه و همچنین شاهین، جغد، گربه دم کوتاه و راسو و بسیاری حیوانات دیگر می باشد. 

لانه سازی موش:

هنگی موش:هنگامی که خانه ای مورد حمله موش قرار می گیرد اغلب مشاهده می کنید که سیم ها، کتاب ها، کاغذ ها و مواد عایق موجود در خانه جویده شده اند، برخلاف تصور بسیاری از مردم موش ها این مواد را نمی خورند بلکه با جویدن، آن ها را به تکه های ریزتر تبدیل کرده و از آن برای لانه سازی استفاده می کنند.لانه موش از هر چیزی که موش ماده پیدا کند ساخته می شود.

زاد و ولد موش:

موش ماده معمولا در سن 4 تا 7 هفتگی آماده جفت گیری می شود، اگرچه این سن در انواع مختلف موش ها ممکن است متفاوت باشد. موش بعد از بارداری به مدت 19 تا 21 روز جنین های خود را حمل می کند و در هر بار زایمان 4 تا 10 نوزاد به دنیا می آورد.موش زاد و ولد زیادی دارد و قادر است هر 3 هفته بچه های جدیدی به دنیا بیاورد.

طول عمر موش:

از آن جا که موش برای بسیاری از پستانداران کوچک، پرندگان و خزندگان طعمه آسانی است اغلب نمی تواند بیش از چند ماه در طبیعت زنده بماند.به طور کلی موش های وحشی عمر بین 1 تا 2.5 سال است اما طول عمر موش های خانگی تا 6 سال نیز می رسد.

راه های پیشگیری از وارد شدن موش به خانه

موش ها از هر درز و شکاف و سوراخی که پیدا کنند ب راحتی عبور کرده و وارد خانه میشوند پس گرفتن این سوراخ ها اولویت اول را دارند.تمیز نگه داشتن خانه به خصوص آشپزخانه تاثیر بسیاری نیز دارد زیرا اگر منبع غذایی در نزدیکی نباشد موش ها به ان منطقه هجوم نمیاورند.

راه  های مقابله با موش ها:

یکی از بهترین و موثر ترین راه ها استفاده از چسب موش و سم موش میباشد.

دو نوع از بهترین سم کشنده موش ها:

سم موش کش فسترک بلاکس:از بهترین و قویترین سم های موش کش میتوان فسترک بلاکس را نام برد.این سم  طعمه هایی چند گوشه میباشد که در وسط شان یک سوراخ وجود دارد تا راحتتر طعمه ها را در سیم تله و یا  میخ ویا روی دیوار ها قرار دهید.این سم بو و طعم خوش ایندی برای موش ها دارد و با همین راه انها را جذب بود میکند ولی با این حال هیچ بویی برای انسان ندارد.این سم ساخت کشور آلمان بوده و تضمین شده میباشد و میتوانید با خیالت راه از ان برای دفع موش ها استفاده کنید.

چسب موش بولک قلو:

چسب موش غیر سمی بولک قلو یکی از قویترین چسب موش برای گرفتار کردن موش به کار می رود. مزیتی که این تله نسبت به تله های چسبی دیگر دارد این است که آغشته به عصاره بادام زمینی که از خوراکی های محبوب موش  است. و نیازی دیگر به قرار دادن خوراکی بر روی آن برای جذب موش نمیباشد .تله موش چسبی یکی ازموثرترین روش ها برای به دام انداختن موش های بزرگ بوده وبراحتی قابل استفاده است.

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران