مشاوره رایگان: 09109107280

سم مورچه کش و انواع سم برای دفع مورچه ها

0 1401/09/27

سم قوی برای مورچه و روش دفع مورچه ها

چرخه حیات مورچه بسیار جالب است. ماده های یک کلنی یعنی ملکه تا ارتفاع زیادی در آسمان به پرواز در می آیند و نرها نیز به دنبالشان می روند. پس از این پرواز جفت گیری، نرها فوراً می میرند و ملکه پایین می رود و به تنهایی آغازگر یک گروه یا دسته جدید می شود. او آشیانه ای حفر می کند و تخم می گذارد. پس از آن کرمهایی که فاقد پا هستند، از تخم بیرون می آیند، ملکه مادر به آنها کمک می کند تا پیله ای به دور خود بتنند. هنگامی که مورچه جوان به اندازه کافی رشد کرد، ملکه یک سرپیله را سوراخ می کند و مورچه را از داخل محفظه خود خارج می سازد. این کارگران تازه نفس، تقریباً به فوریت زندگی پرکار و فعال خود را آغاز می کنند که وقف ملکه و بقیه اعضای گروه است. مورچه ها حشراتی اجتماعی هستند. عادات و رفتار مورچه به نحوی است که بسیاری از محققان را به تحقیق در مورد رفتار انواع مورچه کنجکاو کرده است.این حشرات روابط و رفتار های خاصی با یکدیگر دارند. رفتارهای مربوط به جفت یابی، تخم گذاری، تشکیل کلونی، تغذیه و … در مورچه ها از گونه ای به گونه ی دیگر بسیار متفاوت و عجیب است.

مورچه، حشره ای از خانواده فرمیک ها بوده و برخلاف سوسک ها  حشراتی  بسیار اجتماعی هستند.

این خانواده شامل بیش از ده هزار گونه است، که همگی آن ها حشراتی اجتماعی هستند و در کلونی های سازمان یافته زندگی می کنند. با وجودی که مورچه ها به جز قطب، قادرند در هر نقطه ای از جهان زندگی کنند، اما مناطق گرمسیری را بیشتر از هر جای دیگری برای زندگی، ترجیح می دهند.

اندازه مورچه ها بین 2 تا 25 میلیمتر، متفاوت است و در انواع رنگ ها دیده می شوند. از جمله:   زرد // قهوه ای // قرمز // سیاه

البته برخی گونه ها نیز کمی متفاوت هستند. مورچه گونه فیدول در آمریکای شمالی، دارای بدنی با جلای فلزی است. یعنی نور از بدن این مورچه ها بازتاب می یابد، درست همان گونه که از فلزات منعکس می شود.

این گونه از مورچه ها در طیف وسیعی از رنگ های متنوع، دیده می شوند.

•شناخت ساختار بدنی مورچه

به طور کلی، بدن یک مورچه از سه بخش اصلی تشکیل شده است.

یک سر بزرگ ///  یک بخش باریک میانی ///  شکم بیضی شکل

در بعضی از گونه های مورچه که نیش دارند؛ نیش، در قسمت انتهای بخش شکمی انها  واقع شده است.

سر مورچه به وسیله قسمتی باریک، به قفسه سینه یا قسمت میانه بدنش وصل می باشد.

شکم بیضی شکل مورچه ها در امتداد قفسه سینه و درست در انتهای بدنشان قرار دارد.

در اغلب گونه های مورچه، کلیه قسمت های بدن به وسیله پرزهای ریز و پر مانند پوشیده شده است؛ حتی قسمت باریکی که بخش سر و شکم را به هم وصل می کند نیز پوشیده از مو است. آنتن مورچه ها نیز، صاف و یکدست نیست؛ بلکه همیشه فرورفتگی هایی در سطح آن دیده می شود.

• چرخه زندگی مورچه ها

مرحله تخم // مرحله لارو // مرحله بلوغ

کلونی های مورچه ها نیز به عنوان مجموعه هایی پویا از چندین مرحله :  1.تاسیس //2. رشد //3. پایدار شدن // 4.گسترش کلونی

تشکیل یافته اند که در ادامه هر یک از مراحل را مختصراً بررسی خواهیم نمود.

1.  اولین مرحله هر کلونی، مرحله تاسیس کلونی است.

این مرحله خود از مراحل جفت یابی و انتخاب محل مناسب برای کلونی تشکیل می شود.

2.در مرحله دوم، بیشترین تمرکز به روی رشد کلونی است، که از طریق گسترش لانه، افزایش تعداد کارگران و تسخیر منطقه های بیشتر انجام می شود.

3.در این مرحله، در کلونی هایی که چندین ملکه دارند، نبرد بین ملکه ها آغاز می شود.

این نبرد تا باقی ماندن یک ملکه ادامه می یابد. با این کار نظم در کلونی حاکم می شود.

4.مرحله چهارم زمانی است که دیگر کلونی قوی و پایدار شده و شرایط لازم برای تولد نوزادان مورچه دارای قابلیت تولید مثل، فراهم است. تولید مورچه بالدار تر و ملکه ها، در این مرحله انجام می شود، تا برای ساخت لانه های جدید، کلونی را ترک کنند.

• تولید مثل مورچه ها

جمعیت کلونی با توجه به وسعت آن، به میزان بیشینه رسید، برای استفاده از منابع اضافی، عملیات تولید مثل، مجدداً آغاز می شود. اولین مرحله این عملیات، پرورش تعداد زیادی ملکه و مورچه ی نر یا ” مورچه بالدار ” است، تا بتوانند فرآیند تولید مثل را به عهده بگیرند. برخی از حشره شناسان معتقدند، در کلونی ابتدا مورچه های نر و پس از آن ملکه ها دیده می شوند. اما این موضوع از لحاظ علمی به اثبات نرسیده است. در برخی گونه ها، فرآیند تولید مثل مجدد به محض رسیدن جمعیت کلونی به ده کارگار، آغاز می شود، در حالی که در گونه های دیگر، جمعیت باید به هزاران مورچه برسد؛ تا تولید مثل را شروع کنند. زمانی که مورچه های بالدار بالغ شده و آماده جفت گیری شدند، لانه را ترک می کنند و به این ترتیب چرخه ی جدیدی شروع می شود. مورچه های نر می میرند و ملکه های جدید، کلونی های جدیدی برای خود تشکیل می دهند.

•چند مراحل از بین بردن  و دفع کردن مورچه ها

1.  چند روش خانگی  جلوگیری از مورچه

گفته می شود سیب دارای اسیدی است که مورچه ها را از بین می برد. بنابراین مقداری پوست سیب یا تکه هایی از خود آن و یا حتی هسته های داخل آن را در ورودی لانه مورچه قرار دهید. گرچه این ادعا عجیب به نظر می آید، ولی بعضی ها عقیده دارند برای آنکه در جهت عبور و مرور مورچه ها محدودیتی ایجاد کنید، دور فضای مورد نظر را بر روی زمین یا دیوار، با گچ خط بکشید. مورچه ها از بوی کاج و صنوبر خوششان نمی آید، پس اگر در آشپزخانه مقداری اسانس حاوی بوی این درخت ها را قرار دهید، مورچه ها به آن جا نخواهند آمد.

سوراخ ها و شکاف های محل ورود مورچه ها را اگر با صابون پر نمایید، دیگر هرگز از آن محل رفت و آمد نخواهند کرد.

ریختن اندکی نفت در سوراخ مورچه ها هم برای مدت کمی می تواند چاره ساز باشد.

کمی فلفل سیاه را در نقاطی از خانه که محل عبور و مرور مورچه ها هستند، بپاشید.

2. معرفی چند نوع سم برای مبارزه با مورچه ها

 

• سم مورچه کش آمدرو

سم بسیار کشنده آمدرو، تولید شده توسط شرکت ” اف ام سی ” یک سم غیر دافه بسیار موثر می باشد.سم آمدرو نه تنها جمعیت کثیری از مورچه ها را با سرعت زیادی از پای در می آورد ،بلکه خواص آن تا 5 ماه بعد از استفاده همچنان فعال باقی مانده و اثرگذار می باشد و این مشخصه به دلیل استفاده از دو ماده اولیه فعال در آن است.فرمولاسیون منحصر به فرد سم مورچه  آمدرو، راحت تر و سریع تر جذب کوتیکول و یا همان غشای پوسته حشرات و مورچه ها شده و لذا آنان را سریع تر از پای در می آورد  که تعداد بیشتری از حشرات در آن واحد در معرض دز کشنده ای  از سم مزبور قرارمیگیرند فرمولاسیون خاص این سم باعث می شود که هیچ نوع لکه و یا اثر و آلودگی بعد از استفاده به جای نماند؛ در حالیکه این امر در اغلب سموم شیمیایی حشره کش بسیار معمول است این سم دارای  ثبات بیشتری بوده و حالت سوسپانسیون خود را حفظ می کند و لذا نیازی به تکان دادن آن قبل از هر بار استفاده نخواهید داشت حتی اگر مدت زمان زیادی بدون استفاده باقی مانده باشد.غلظت این سم کشنده مورچه در مقایسه با انواع مشابه، بسیار بیشتر بوده و همین خاصیت باعث نفوذ بهتر در داخل شکاف ها و ترک ها می گردد که در کنترل جمعیت مورچه ها به ویژه در محل لانه های آنان بسیار موثر می باشد.                                                 

•سم مورچه کش بونیده

سم بسیار کشنده بونیده،  یک سم غیر دافعه بسیار موثر می باشد.سم بونیده نه تنها جمعیت کثیری از مورچه ها را با سرعت زیادی از پای در می اورد ،بلکه خواص آن تا 8 ماه بعد از استفاده همچنان فعال باقی مانده و اثرگذار می باشد و این مشخصه به دلیل استفاده از دو ماده اولیه فعال در آن است.فرمولاسیون منحصر به فرد سم مورچه بونیده، راحت تر و سریع تر جذب کوتیکول و یا همان غشای پوسته حشرات و مورچه ها شده و لذا آنان را سریع تر از پای در می آورد .فرمولاسیون خاص این سم باعث می شود که هیچ نوع لکه و یا اثر و آلودگی بعد از استفاده به جای نماند؛ در حالیکه این امر در اغلب سموم شیمیایی حشره کش بسیار معمول است.

• مورچه کش GARDEN KILLER ANT KILLER

سم بسیار قوی و کشنده سریع مورچه GARDEN PRO  توسط شرکت اف ام سی تولید شده است این سم یک سم غیر افع بسیار موثر میباشد  این سم علاوه بر اینکه جمعیت کثیری از مورچه  ها را در مدت زمان کوتاهی نابود می کند  اثرات سم انت کیلر تا 3 ماه همچنان فعال می ماند  واین ویژگی به دلیل استفاده از دو مادهاولیه فعال در آن میباشد   سایر اجزای سم مورچه کش انت کیلر  در مقایسه با انواع مشابه  بسیار کوچکتر بوده  وبه دلیل همین خاصیت  باعث نفوذ بهتر در داخل شکاف ها و ترک ها می شود  که در کنترل جمعیت مورچه ها به ویژه   در محل لانه های آنان بسیار موثر است  فرمولاسیون سم مورچه کش انت کیلر  شامل اجزایی است که سایز  اجزای محصولات  امولسیون  و 1000 برابر کوچکتر از سایر اجزای محصولات  میکروکپسول شده می باشد  و همین خاصیت باعث  میشود که ذرات کوچکتر سم سریع تر جذب کوتیکول یاهمان غشای  پوسته حشرات  و مورچه ها شده و به همین دلیل آنهارا سریع تر از پای در می آورد


*09109107280*        *09109107360*

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران