مشاوره رایگان: 09109107280

شناخت کامل مارها و راهکارهای از بین بردن آنها

0 1401/09/27

مارها جانورانی هستند با گوشتخوار که به بدنی کاملا کشیده و دراز  که تشکیل شده از مهره و بدون پا میباشد  این جانور جانورانی خون سرد هستند که از گروه هایی همچون:

         

* ابداران*                 * مهره داران*

بدن این نوع جانور از پولکهایی تشکیل شده اشت که کاملا همپوشانی دارند بدن مارها از طریق این پولکها پوشیده شده است .

مارها

خزنده چهرگان

 بالا راسته             پولک خزندگان

 دوکمانان            پولک سوسمار ریختان

  پولک داران       ماران (Serpentes)

یک سری از مارها هستند که کله های بسیار بزرگی دارند که چندین مفصل بیشتر از اجداد مارمولکشان هستند بنابر این این جمجمه ها به انها اجازه میدهد تا که بتواند از طریق آروارهای بسیار  قابل جابه جایی هستند شکارهای بسیار بزرگی را ببلعند.

بدن مارها طوری ساخته شده  که برای تطبیق بیشتر با بدنبسیار کشیده ای  طوری ایست که عضو های جفت  در بدن انها مثل کلبه ها به جایی انکه در در طرف بدن باشند پشت سرهم طوری که یکی پس از دیگری قرار میگیرند  یک نکته دیگری که باید بهش اشاره کرد این است که بیشتر انها فقط یک شش دارند که با ان فعالیت دارند و بعض از مارهای دیگری هم هستند که هنوز لگی خاصره دارند طوری که یک جفت اندام بازمانده (ژنتیکی) ناخن مانند در دو طرف پارگین بدن انها دیده میشود.

اسکلت استخوانی مارها از چمچمه و ستون فقرات و دنده ها تشکیل می شود

1.ساختار بدن مارها

A. گوشهایشان وجود خارجی ندارند

B. زبان انها دو شاخه بوده و که داخل کیسه ای با غدامی در دهان خود دارند

C. چشم هایی دارند که بدون پلک بالایی بوده و پلکهای قسمت پایین چشمشان به سمت بالا امتداد دارد که لحضه اتصال ان به کره چشم مار انرا میپوشاند طوری که همیشه خدا چشم مار باز بماند.

D. این جانور به فکهایی صاحب است که بوسیله وتر های نرم به هم دیگر مرنبط شده اند. استخوانهای دهنی  انها وری به هم وصل است که حرکت ازاد دارند و بلغ شکار را هر چند سریع و راحت میکند.

E.ساخاتر بدنی این جانور طوریست که استخوان جناغ سینه/لکن دست و پای ندارند .جز مارهایی از نزاد بوا و  مارهایی که کرمی شکلند تها از انها اثاری به جا میماند  و پاهایی که در اطراف انان هستند با نر چشان دیده میشوند.

2)  محیط زیست مارها کجاهاست

همه ما میدانیم که حیات جانوران و گیاهان از خیلی از جهتها به به یکدیگر بستگی دارد و به همین دلیل به صورت مجموعه ها با همدیگر در حال زندگی کردن هستند محلی که این جانوران در ان در حال استقرا هستند مجموعه زیستگاه گیاهان و جانوران است

زیستگاه::زیستگاه جایی است که در ان یک گیاه یا جانور  از شرایط از شرایطی که لازم دارد مثلا آب و یا هوا و خوراکو جیایگاه مناسبی برای خود تهیه کند و از آنها برخوردار باشد . اماکان این را که زیستگاهشان بزرگ و یا کوچک باشد را دارد که زیستگاه مار هم از این قاعده مستثنی نیست و میتوانند به راحتی برای خود یه مکان مساعد به تغذیه و آب و هواو مناسب تهیه کنند از این رو شرایطی اقلیمی  هر منطقه در فصل های مناسب و مختلف سال میتوان احتمال داد که چه نوع مارهایی در چه نوع مناطقی در حال زندگی کردن هستند .

مارهایی هستند که9 به نوع زمینی نام برده میشوند بنابراین مارهای زمینی در مکانهایی همچون بیابان ها/دشت ها / مخصوصا کوهستانها / لایه بوته ها / زیر تخت سنگها / روی درختها / داخل حفره ها / بعضا وقتا هم در داخل باطلاقها  و خیلی اوقات هم در داخل اب رود خانه ها میتوانند زندگی کنند ای نوع مار ها معمولا در جاهای اران و ساکت برای خود انتخاب میکنند و در فصل های تابستان و بهار که زمان فعالیتهای انها را نشان میدهد انها به شکار میپردازندو همچنین در فصلهای زمستان و پاییز کم تحمل نسبت به هوا بوده بنابراین سستی و رخوت پیدا میکنندو همیمطور که گفته میشود به خواب زمستانی میروند.

و اما مارهای دریایی در محیطی بجز دریا هیچ کجا قادر به زندگی کردن نیستند البته بعضی از این اعضا که دریایی هستند در سحرایی به خشکی ها میروند و و نمیتوانند از صاحل زیاد دور شوند و برای مدت زمان کمی بعد از هوا خوری دوباره به مکان زندگی خود باگشته و انجا میمانند که این مار ها با بدنی همچون فشرده و پهن ناحیه از مشخصات انها است.

3) شرایط ادامه زندگی مارها

 

پوست اندازی یکی از دیگر شرایط و عوامل زندگی مارها است که این پوست اندازی باعث نشاط و سلانتی انهاست که خود را از طریق پوستانرازی برای خود حفظ میکنند .و اینکه بتوانند پوست خود را تغییر بدهند بستگی به تغذیه و رشد مارها دارد .اینکه انتخاب سن مارها به دلیل رشدسریع و کم بودن دوران نوزادی بسیار کم است .که به این ترتیب رنگ و جثه و طول و...که مشخصات مارها هستند نمیتوانندکمکی بکنند طوری ک دانشمندان به ان پی بردن و میگویند مارها از یک عمر طولانی بهردارند که برخی از این مولفان دوران عمر مارها را تقریبا از 12 تا 40 سال گزارش داده البته هر چند امار دقیقی نیس و این امارگیری از روی مارهایی که در باخ وحش بودن مصضاحخبه شدنکه از این رو میشود گفت که از شکل ظاهری مارها از دم تا حدی میتوان جنس مار را حدس زد .مارهایی که دمشان بتدریج باریک میشوند و مارهایی هستند  که دمشان  دفععتا باریک میشوند به انهای مارهای نر میگویند .

4)راه و روش های استفاده از سمومده

میتوان گفت که مارها به طوره کلی حیوانتاتی هستند که بسیار خجالتی اند و نمیخواهند با افرادکاری داشته باشند .این نوع حیوانات میتوانند بسیار مفید باشند چون نوعی حیوان است که موشهای صحرایی و حشرات و سایر افاتی دور بری خود را برای خود تغذیه محسوب کنند و میتوانند غذایی برای حیوانات وحشی دیگری باشند گرچه بیشتر انواع مارها قبی خطر و ارام هستند وی برخی گونه از مارها هستند که سمی از خود دارند  و میتوانند بسیار خطرناک باشند .

بهای دفع کامل از این نوع حیوان میتوان از سموم بسیار موثری اسم برد و استفاده کرد. این سم ها میتوانند باری شما بدون اینکه خطری در پیش بزارد مورد استفاده تعریف شده اند از آنجا که بعضی از مارها ممکن است خطرناک باشند ، اگر کاملا مطمئن نیستید با چه نوع ماری سر و کار دارید به آن نزدیک نشوید. با مارها طوری رفتار کنید که ممکن است سمی باشد. مارها در صورت آزار و اذیت به احتمال زیاد نیش می زنند. در صورت امکان برای کمک به شناسایی  از مار عکس بگیرید. فقط از مواد دفع كننده ای كه به طور خاص روی برچسب آنها دفع مار درج شده است استفاده كنيد و طبق دستورالعمل های برچسب از آنها استفاده كنيد. سم کشنده مار را هم به همین ترتیب مورد استفاده قرار دهید.مارها در جستجوی غذا و سرپناه وارد مناطقی می شوند که افراد در آن سکونت دارند.

ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خانه و حیاط شما برای آنها کمتر جذاب باشد. بنابراین همیشه خانه و حیاط را تمیز نگه دارید. اگر حیوان خانگی شما دچار گاز گرفتگی و درد ، قرمزی ، تورم یا کبودی شده است ، فوراً حیوان خانگی خود را نزد دامپزشک خود ببرید.

محبوب ترین مواد دفع کننده مار اسانس ها و بوها هستند زیرا تقریباً در همه جا قابل استفاده می باشند. این محصولات از روغن های اساسی یا ترکیبات شیمیایی مختلفی استفاده می کنند که رایحه های قوی تولید می کنند تا حس بویایی مار را تحت فشار قرار دهند و توانایی آن را در تشخیص طعمه کاهش دهند و همچنین ممکن است یک تحریک کننده جسمی باشد. مارهای ناراحت و گیج به سادگی از ناحیه سمپاشی شده خارج می شوند. مواد دافع بر پایه بو برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز موجود است.

سم مارکش اسنک وی

رها گونه های مختلفی دارند و به رنگ هایی چون سبز،قرمز ،زرد،مایل به

سیاه و قهوه ای تیره وجود دارندطول مارها از 10 متر بیشتر هم می رسد بسیاری

 از مارها ترس دارند  مارهادر دو گونه سمی و غیر سمی وجود دارند  مارها از

حیواناتی مانند قورباغه سمندر،شرات ،کرمها،جوندگان کوچک و پرندگان تغذیه می

 کنند.

  مارهای سمی با استفاده از نیش های خود  که گرد و توخالی هستند  برای سوراخ کردن  پوست حیوانات استفاده می کنند  پوست را سوراخ می کنند و نیش را در آن تزریق میکنند  غدد سمی در فک بالایی متصل است و با فشار سم را به بدن می ریزد  مارها فک ندارند و لی قادرند حیوان بزرگی مثل گاورا ببلعند آنها بعد از گاز گرفتن  طعمه به دور آن می پیچند  و این کار را آنقدر ادامه می دهند و بدون در نظر گرفتن چیزی طعمه را می بلعند  مارها موجوئدات خونسردی هستند و فعالیت در روزهای گرم دارند و در هوای سرد  به خواب زمستانی میروند  و اغلب در انبارها و غارها پناه می گیرند  مارها در فصل بهار جفت گیری می کنند  و به دو نوع تخمگذار و زنده زا زاد و ولد می کنند بیشتر مارهای سمی در آمریکا هستند  از خصوصیات تشخیص مار سمی و غیر سمی این است که در سر باریک آن با حفره نداشتن بین چشم ،سوراخ بینی ،شکل سرمار تفاوت بین مار و غیره می باشد در صورت مشاهده مار از سم مارکش قوی مار سوپر استپ استفاده کنید  این سم یکی از بهترین و قویترین سموم کشنده انواع مار است  ماندگاری سم مار کش مار سوپر استپ بسیار بالا است  اگر سم مار را به طور مستقیم در مکان های مورد نظر بکار ببرید آسیبی به محیط زیست ،انسانها و استفاده میشوند

نظرات خود را در ارتباط با این محصول با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت نظر باید به حساب کاربری خود ورود نمایید

نظرات کاربران